تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افرایش۷۵۰۰میلیارد تومانی مخارج دولت


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از کاهش درآمدهای ناشی از فروش نفت در کشور خبر داد.

به گزارش تراز ، محمدباقر نوبخت صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به اینکه عمده سیاست های دولت در سالهای و ۹۲ و ۹۳  در عرصه اقتصادی و آرامش بخشی به اقتصاد و تقلیل نرخ تورم و تغییر نرخ بیکاری از منفی به مثبت معطوف شده بود، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب نیز بهتر از هر کسی در دیدار با هیئت دو. لت ضمن اظهار رضایت از نسبت به موفقیت دولت در مهار تورم تشکر کردند.

نرخ تورم کشور به ۱۳.۳ درصد رسیده است

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از منفی ۶.۸ به مثبت ۳ رسید که این امر بسیار مهم است، تصریح کرد: طی سالجاری سیاست های مهار نرخ تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی ادامه می یابد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه نرخ تورم به ۱۳.۳ درصد رسیده است، گفت: این امر یک گام به جلو است اما می توان مطالبه بیشتری نیز داشت.

نوبخت با بیان اینکه اگر رشد اقتصادی و نرخ تورم در کشور اصلاح نمی شد و در شرایط قبل می ماندیم در میز مذاکره هسته ای نیز موفق نمی شدیم و به نمایندگی از یک دولت شکست خورده حرف می زدیم، تصریح کرد: ایران موفق شد رشد اقتصادی را بالا ببرد و در ادامه آن در حوزه مذاکرات موفقیت کسب کند.

کاهش درآمدهای ناشی از فروش نفت در کشور

وی با تاکید بر اینکه در شش ماهه اول سالجاری با مشکل فزاینده ای تحت عنوان کاهش درآمدهای ناشی از فروش نفت مواجه شدیم، افزود: درآمدهای نفتی کشور با توجه به کاهش قیمت نفت به شدت کاهش یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ۲۳۶ هزار میلیارد بودجه عمومی و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد بودجه سقف دوم تحقق نیافت و نسبت به سال گذشته همه درآمدها کاهش یافت، اظهار داشت: با وجود همین محدودیت ها تا هفته گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلراد تومان برای اجرای طرح های عمرانی پول دادیم.

نوبخت با بیان اینکه این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان افزایش داشت، تصریح کرد: تاکنون از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی در سالجاری  مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ها پرداخت شده است.

اجرای بسته سیاسی اقتصادی کشور

وی با تاکید بر اینکه در نیمه سال ۹۴ نصف اعتبارات استانی را تخصیص داده ایم، افزود: دولت امسال ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول به گندمکاران داد و گندم را خریداری کرد و توانست میزات تولید و خرید گندم را به هشت میلیون تن برساند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سالجاری رشد صنعت کشور منفی ۱.۱ درصد بوده است، گفت: در بخش کشاورزی رشد مثبت ۵.۷ و در بخش خدمات رشد مثبت ۰.۹ درصد را داشته ایم.

نوبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در این مدت مثبت یک درصد بوده که این میزان نسبت به رشد اقتصادی منفی در گذشته بسیار عالی است، تصریح کرد: بسته سیاسی اقتصادی برای شش ماه دوم سالجاری و به منظور سرعت بخشی به خروج از رکود تدوین شد که در حال اجرا است.

اضافه شدن ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد به مخارج دولت

وی با تاکید بر اینکه همچنان به بخش کشاورزی و خدمات توجه داریم اما صنعت هم بسیار مهم است، افزود: مصنوع صنعتی در کشور تولید می شود اما در بازار و در انبارها متوقف شده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانه ها با انبوه انبارها مواجه هستند، اظهار داشت: با استفاده از دو ابزار مالی و پولی و به شکل عمده روی کالاهای داخلی که در انبارها هستند اقدام لازم را خواهیم کرد.

نوبخت با بیان اینکه از هفته گذشته بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مخارج دولت را اضافه کرده ایم، تصریح کرد: مصمم هستیم که اعتبار جاری را بیشتر نکنیم اما تخصیص اعتبار جاری را حداقل هشت واحد درصد در بخش رفاهی استان ها بیشتر می شود.

قدرت کلنگ زنی از ما گرفته شده است

وی با تاکید بر اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در اجرای طرح های عمرانی به کار می گیریم، افزود: سیاست این است که این اعتبار را به طرح هایی که امسال تمام می شود تخصیص دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هر طرحی که در سال ۹۴ به پایان برسد را به طور ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار می دهیم، گفت: بر اساس ماده ۱۸۰ نیز سه درصد از سرجمع اعتبارات را بر اساس شاخص ها و به نسبت عدم توازن استان ها و به استان هایی که نابرابری در آنها بیشتر است تخصیص می دهیم.

نوبخت با بیان اینکه قدرت کلنگ زنی از ما گرفته شده و فقط می توانیم طرح هایی را که دیگران کلنگ زدند را اجرایی کنیم، تصریح کرد: از این به بعد خود را آماده می کنیم برای پنج ماه دیگر که برنامه پنجم توسعه تمام و برنامه ششم توسعه آغاز می شود.

توجه به سه اولویت مهم در برنامه ششم توسعه

وی با تاکید بر اینکه برنامه ششم توسعه جامع نگر و مسئله محور است، افزود: در این برنامه سه اولویت مهم که اگر پیگیری نشوند کشور به بحران برمی خورد را در نظر گرفته ایم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه سه موضوع آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی اولویت های اصلی برنامه ششم توسعه هستند، اظهار داشت: اگر در برنامه ششم توسعه مشکل آب حل نشود به بحران می رسیم.

نوبخت با بیان اینکه ابزار اجرایی هر برنامه ای در حوزه رفع مشکل آب کشور را فراهم می کنیم، تصریح کرد: مشکلات دریاچه هامون که امروز به شن زار تبدیل شده و مرکز تولید ریزگردها است و از سوی دیگر مشکل دریاچه ارومیه که وقتی ان را دیدم واقعا گریه کردم باید حل شوند.

صندوق بازنشستگی کشور فلج و ورشکسته است

وی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه امروز تبدیل به نمکزار شده و از این پس علاوه بر مشکل ریزگرد با مشکل نمک گرد نیز مواجه خواهیم بود، افزود: اولویت سوم برنامه ششم توسعه صندوق های بازنشستگی است که فلج و ورشکسته هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه هر ماه دولت باید از خزانه اعتبار تخصیص بدهد تا حقوق بازنشستگان را تامین کند، اظهار داشت: موضوع علم و فناوری، صنعت، میادین مشتکرک نفتی و گردشگری موضوعات پیش ران برنامه ششم توسعه هستند.

نوبخت با بیان اینکه ۳۱ شورا مسائل دستگاه ها را جمع آوری کرده و در ستاد برنامه ششم توسعه ارائه می دهند تا در نهایت پیش نویس آن تقدیم دولت شود، تصریح کرد: رئیس جمهور برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور را به من محول کردند و من نیز این موارد را به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی در استان ها ابلاغ کرده و در بسیاری از موارد تفویض اختیار کرده ام.

وی با تاکید بر اینکه مدیران این سازمان ها باید از این تفویض اختیار استفاده کنند، افزود: هر تفویض دیگری که نیاز است را مطرح کنید تا آنها را پیگیری کنیم.


منبع: مهر



زمانبندی انتشار: 9 آبان 1394 - 10:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن