تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804909077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسی که مثل هیچ‌کس نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سینما در سیما
کسی که مثل هیچ‌کس نیست

تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 ساعت 05:30 | شماره خبر : 2148006730467337026 تعداد بازدید: 0
پ پ









فیلم «میهمان داریم» که اخیرا از شبکه نمایش پخش شد، اثری به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی عسگرپور است که در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در رشته‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل زن، موسیقی متن، فیلمبرداری و چهره‌پردازی، کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل، سیمرغ بلورین بهترین فیلم آسیایی را از آن خود کرد. این فیلم، آبان 93 اکران عمومی شد، اما موفقیت چندانی در گیشه به دست نیاورد و فروش چشمگیری نداشت.


فیلم میهمان داریم، نمایش زمانی میان مرگ و زندگی، واقعیت و رویاست. داستان آدم‌های فراموش شده است که در مناسبات زندگی امروز به حاشیه رانده شده‌اند و این به وضوح در فیلم مشهود است. از ساخت و ساز در اطراف خانه قدیمی تا برخورد موتورسیکلت در اوج بی‌اعتنایی به چرخ دستی حاج ابراهیم. فضای فیلم وهم‌آلود و رمزآمیز است و هر چه جلوتر می‌رود، این حال و هوا بیشتر می‌شود، خصوصا در نیمه دوم و با آمدن فرزندان شهید به خانه مخروبه. همین موضوع یعنی فضای واقعگرایانه در ابتدای اثر و فضای خیالی نیمه دوم، لحن فیلم را دوگانه کرده است. ابتدای فیلم روایت زندگی حاج ابراهیم با نقش‌آفرینی پرویز پرستویی و فخرالسادات با بازی آهو خردمند است؛ پیرمرد و پیرزنی که برای دیدار پسر جانبازشان به آسایشگاه می‌روند و با بروز اتفاقاتی او را به خانه منتقل می‌کنند. از اینجا به بعد حرف فیلم، تردید جانباز در مواجهه با تقاطع آرمانگرایی و واقعگرایی و گلایه‌های او از شرایط خودش و کشور است، اما پس از سکانس گازگرفتگی گویی همه چیز در عالم رویا رقم می‌خورد. سه فرزند شهید به امداد خانواده دردمندشان می‌آیند. دختر خانواده (سهیلا گلستانی) که هنگام مرگ دانشجوی پزشکی بوده است زخم‌های پدر، مادر و برادرش را مداوا می‌کند و پسران دوقلو با خوشرویی در تعمیر خانه رو به ویرانی‌شان، عصای دست پدر می‌شوند. رابطه پیرمرد و پیرزن خوب از کار درآمده و ملموس و آشناست. جانباز هم با نگاهی نو شخصیت‌پردازی شده است، اما نمایش صمیمیت و شوخی‌های فرزندان شهید خصوصا پسران دوقلو مانند سریال‌های قدیمی ایرانی ساده‌انگارانه و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد.‌ میهمانی ناخوانده در راه خانه‌ای است که روز به روز خراب‌تر می‌شود. اهل خانه قدیمی به تکاپو می‌افتند. کارهای ناتمام بسیار است و فرصت اندک. رفتگان به کمک می آیند تا قلب صاحبان خانه را برای پذیرش میهمان آرام کنند. چه کسی بشارت آمدن به صاحبان این خانه مخروبه را داده است؟ میهمان کیست؟ منجی‌ای است که دست معجزه‌گرش همه دردهای اهل خانه را درمان می‌کند یا فرشته مرگ است که در خواب جان اهل خانه را می‌گیرد تا از رنج زندگی رهایی یابند؟ ذهن بیننده میان این پرسش‌ها در رفت و آمد است. شخصیت‌ها و نشانه‌ها هم به مخاطب چیزی نمی‌گویند و او باید خودش وارد بازی کشف رازهای قصه شود و دریابد که چه بر سر سه فرزند خانواده آمده است؟ آیا سه عضو باقیمانده خانواده هم مرده‌اند و خانواده در عالمی دیگر گرد هم آمده‌اند؟ به این سردرگمی در خود فیلم هم اشاره می‌شود؛ جایی که حاج ابراهیم به دنبال همسر و فرزندانش در خانه می‌گردد و پس از آن به همسرش می‌گوید شک کرده بودم که شاید شما هستید، اما من رفته‌ام! این پیچیدگی‌ها تا جایی مخاطب را برای پیگیری روند قصه راغب می‌کند، اما خساست بیش از اندازه فیلمنامه در ارائه اطلاعات و ریتم کند فیلم رمق بیننده را می‌گیرد و دلسردش می‌کند. شرح ماوقع در تیتراژ پایانی هم نمی‌‌تواند فرصت از دست رفته را به فیلم بازگرداند. نوشین مجلسی جام جم



تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 ساعت 05:30 | شماره خبر : 2148006730467337026 تعداد بازدید: 0





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن