تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«هنر و تجربه» پشت در سفارتخانه‌هاي خارجي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «هنر و تجربه» پشت در سفارتخانه‌هاي خارجي!
گروه سينمايي دولتي «هنر و تجربه» كه بيش از يك‌سال از راه‌اندازي آن مي‌گذرد و تاكنون انتقادهاي فراواني به عملكردش وارد شده، اين روزها در حال رايزني با برخي مسئولان سفارتخانه‌هاي خارجي در تهران است.
نویسنده : حامد مظفري 
گروه سينمايي دولتي «هنر و تجربه» كه بيش از يك‌سال از راه‌اندازي آن مي‌گذرد و تاكنون انتقادهاي فراواني به عملكردش وارد شده، اين روزها در حال رايزني با برخي مسئولان سفارتخانه‌هاي خارجي در تهران است.
يكي از مخاطبان ما كه چندي پيش براي انجام كاري به سفارتخانه يكي از كشورهاي اروپايي مراجعه كرده بود، با تعدادي از بروشورهاي گروه دولتي «هنر و تجربه» مواجه شد. وي طي گفت‌وگو با مسئول خارجي متوجه شد بروشورهاي مذكور از سوي اين گروه ارسال شده و آنها از مسئولان سفارت درخواست كرده‌اند براي نمايش فيلم‌هاي خارجي، آنها را همراهي كرده و به زبان ساده «به هنر و تجربه‌اي‌ها فيلم بدهند!»
اين درخواست در شرايطي مطرح شده كه مسئولان اين گروه دولتي ظاهراً نمي‌دانند برخلاف ايران كه مي‌توان فيلم‌هاي خارجي را از كنار خيابان تهيه كرده و نسبت به نمايش آنها اقدام كرد، در خارج از ايران فيلم‌ها از مسئله‌اي به نام«كپي رايت» برخوردارند و بايد حقوق فيلم‌ها براي هرگونه نمايش از كمپاني كه رايت فيلم را در اختيار دارد خريداري شود. البته مشكل جدي‌تر هم اين است كه مسئولان هنر و تجربه به تصور اينكه تمامي اعضاي سفارتخانه‌ها به زبان فارسي مسلط هستند، صرفاً بروشورها و كتابچه‌هاي فارسي ارسال كرده‌اندكه البته اين مسئله باعث شده اين متون غيرقابل استفاده بماند!
افراد و گروه‌هاي سينمايي به جای آنکه به شكل شخصي سراغ زدن چنين كانال‌ها و ارتباط‌هايي بروند، بهتر است ارتباط از طريق بخش‌هاي مشخص سينماي ايران صورت بگيرد كه مسئوليتي در اين زمينه به عهده دارند، چراكه ارتباط با سفارتخانه‌هاي خارجي، گذشته از مسائل و چارچوب‌هاي فرهنگي، تابع مسائل امنيتي هم است كه قطعاً عدم رعايت آن مي‌تواند در ادامه براي اين «دوستان» مشكل‌ساز شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن