تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819582198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول بسيج دانشگاه شهيدبهشتي: صرفه‌جويي و عدم اسراف، راهبرد قرآن براي عزت مسلمين است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مسئول بسيج دانشگاه شهيدبهشتي: صرفه‌جويي و عدم اسراف، راهبرد قرآن براي عزت مسلمين است
گروه سياسي: صرفه‌جويي و عدم اسراف، راهبردي است كه براي عزت مسلمين بارها در قرآن تأكيد شده است و اسراف جزء مواردي است كه به شدت در متون ديني ما منع‌شده است.
رحيم خاني‌زاد، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان استان فارس مبني بر پرهيز از اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي گفت: صرفه‌جويي و عدم اسراف، راهبردي است كه براي عزت مسلمين بارها در قرآن تأكيد شده است و اسراف جزء مواردي است كه به شدت در متون ديني ما منع‌شده است.

وي با بيان اينكه حد تعادل و عدم انحراف در تمام شئون زندگي ضروري است گفت: اگر در وضعيت مادي و معيشتي افراد تعادل از حد خود خارج شود به سمت ثروت‌اندوزي و تجمل‌گرايي كشيده مي‌شود.

خاني‌زاد سخنان اخير رهبر انقلاب در جمع دانشجويان فارس راجع به تجمل‌گرايي را هشداري به برخي افراد و مسئولان دانست و ابراز داشت: طبق اصول و اعتقادات اسلامي و انقلابي ما راه سعادت در تعادل است و در قرآن آمده است: «مسلمانان بايد امتي ميانه رو باشند» اما زندگي برخي متناقض با اهداف عاليه انقلاب است و رهبري نظام اين خطر را بارها گوشزد فرمودند.

وي با اشاره به حديثي كه مردم به دين حاكمان خود هستند، خاطرنشان كرد: زندگي و سلوك مسئولان حكومت اسلامي، الگوي تمام‌عياري براي مردم است و رعايت اصول و پرهيز از اسراف در رفتار مردم تأثير مطلوبي مي‌گذارد.

اين فعال دانشجويي، زندگي مقام معظم رهبري را الگوي حاكم اسلامي خواند و افزود: يكي از رموز محبوبيت ايشان، زندگي ساده و پر بركتشان است و گيرايي سخنان رهبري در بين مردم ناشي از مطابقت حرف و عمل ايشان است.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي به وظيفه خطير مردم در انتخاب مسئولاني خادم و ساده‌زيست اشاره كرد و يادآورشد: در انتخاب نمايندگان يكي از ملاك‌هاي مردم بايد نوع زندگي آنها باشد. افرادي مي‌توانند خدمتگزاري كنند كه از جنس مردم باشند.

وي با بيان اينكه تعامل سه قوه در مبارزه با مصرف‌گرايي و ثروت‌اندوزي مؤثر است، خاطرنشان كرد: سران قوا در تبليغ به سمت تعادل، جلوگيري از مصرف‌گرايي،آشنا كردن مردم با نوع زندگاني بزرگان دين و از همه مهمتر مبارزه با كساني كه مروج تجمل‌گرايي هستند مي‌توانند فرهنگ ساده زيستي را در فضاي كشور نهادينه كنند.

اين فعال دانشجويي قشر دانشجو را با فرهنگ عدالت‌طلبي ‌عجين دانست و افزود: از ويژگي‌هاي اين دوران عدالت‌خواهي است و يكي از مظاهر عدالت، جلوگيري از ثروت‌اندوزي افرادي است كه از راه نادرست به آن رسيده‌اند.

وي در پايان گفت: مطالبه‌گري از مسئولان در حركت به سمت جامعه‌اي به دور از تجمل‌گرايي و رفاه‌زدگي در كنار حركت به سمت توسعه كشور بايد نصب‌العين دانشجويان قرار گيرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 975]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن