تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813161826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار نده، سكته نده!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فشار نده، سكته نده!
از امروز اولاد آدم با توجه به دقايقي كه برايش باقي مانده، تاكتيك خود را عوض مي‌كند تا بتواند از استراتژي ستون دفاع كرده و نگذارد كه خوانندگان مطالب اقتصادي عقبگرد، دچار سكته شوند. يعني از آن روزي كه محمدعلي پور عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه خبرهاي ناخوشايندي از تعطيلي واحدهاي توليدي در كشور به گوش مي‌رسد، گفته:«آنقدر به تورم فشار آوردند كه اقتصاد كشور سكته كرد.» اولاد آدم مي‌ترسد كه در اين ستون به كسي فشار بياورد، چه برسد به ستون‌هاي ديگر‌! يعني اصلاً ضرورتي به ايجاد فشار نيست. الان كه ديگر با كارت مي‌توانيد برويد كالا بخريد و با وام مي‌توانيد برويد ماشين و خانه بخريد و رونق دارد فوران مي‌كند. تازه سرتان سلامت باشد، ديگر واحد توليدي در كشور به چه كار مي‌آيد؟ ما رفتيم قاطي كشورهاي وارد‌كننده توليد! (البته تبيين اين نكته كه اگر به تورم فشار بياورند، اقتصاد سكته مي‌كند، از عهده اولاد آدم با توجه به دقايق باقيمانده از عمرش، خارج است. اولاد آدم زياد زيادش بخواهد نظر كارشناسي بدهد در مورد تومور مغزي حرف مي‌زند و تخصصي در سكته دادن ندارد!)
لابد مي‌گوييد با وعده كارت و وام و رونق، نمي‌توان اشتغال ايجاد كرد و تا اشتغال نباشد از بازپرداخت كارت و وام خبري نيست و اگر از آن خبري نباشد، از اين هم نيست! حالا درست است كه در تأييد فرمايشات شما، ربيعي گفته:«هر دقيقه پنج نفر به آمار جويندگان كار اضافه مي‌شود و كشور سالانه به بيش از 900 هزار فرصت شغلي جديد نيازمند است»
 اما اين موضوع كه منافاتي با تغيير تاكتيك اولاد آدم به جهت جلوگيري از سكته ندارد!از گذشته گفته‌اند كه كار است كه بيكاري مي‌آورد. اگر كسي در كشور كار نكند، آن وقت بيكارها مي‌روند سر كار و اشتغال ايجاد مي‌شود. البته آنها هم اگر سر كار رفتند، بهتر آن است كه كاري انجام ندهند تا پروسه ايجاد اشتغال در كشور، روندي پويا داشته باشد تا نشان مديريت دانش بنيان خود را به جهانيان بنمايانيم.
شايد هم شما پيش خودتان بگوييد كه تازه مگر شما چقدر درآمد داريد كه بتوانند بهاي يك كالا و ماشين را تا چهار برابرش از شما بگيرند كه رونق به اقتصاد بر گردد و شما آخ نگوييد. حالا، نمايندگان كارگران اعلام كرده‌اند هزينه‌هاي معيشت يك خانوار چهار نفره در ماه از
۳ميليون تومان گذشته در حالي كه متوسط دريافتي 1/1 ميليون تومان است، بماند. يك مقدار قناعت و كمتر مصرف كردن حتماً مي‌تواند راهگشا باشد. باور كنيد از سكته كردن بهتر است. يعني اگر سكته كنيد كه اول بيمارستان تشخيص نمي‌دهد. پرستارها و دكترها، سكته دوباره‌تان كه دادند، بعد مي‌فهمند كه بار اول هم سكته كرده بوديد !تازه اين بستگي به اين دارد كه چقدر از زمان عمرتان باقي مانده باشد و آنها متناسب با دقايق باقيمانده از عمرتان، به شما عمر دوباره ببخشند!
به بيراهه نروم. اين روزها همه در اين ستون‌هاي جورواجوري كه موجود است به بيراهه مي‌روند. لذا با تدبير فراوان، اولاد آدم تغيير تاكتيكش را از روي نسخه ربيعي در اين ستون پي مي‌گيرد. مي‌گوييد كدام نسخه؟ خب مگر نشنيده‌ايد كه وزير تعاون، كار و رفاه‌ اجتماعي گفته:«بايد اشتغال بزرگ را با بنگاه‌هاي كوچك ايجاد كنيم و تحقق اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي است. دولت تدبير و اميد ۷ هزار ساعت وقت دارد كه كارهاي خود را انجام دهد.» بنابر اين اولاد آدم كارهاي بزرگش را با انجام كارهاي كوچك انجام مي‌دهد و از طرفي يك عدد ساعت مچي به دستش مي‌بندد تا روزشمار به ته خط رسيدنش را در پيش رو داشته باشد و بفهمد كه قطره‌قطره جمع گردد وانگهي دريا شود. (اولاد آدم از اول فكر مي‌كرد كه كارهاي بزرگ بايد انجام دهد و همه اين كارها را در 100 روز اول راه اندازي اين ستون مي‌توانسته انجام دهد. اما حالا فكر مي‌كند كه نه! ربيعي هم بد حرفي نمي‌زند.)
پيش خودمان بماند. اولاد آدم تصميم گرفته دفترچه خاطرات خود را تحت عنوان چگونه مريد ربيعي شدم را تا قبل از به اتمام رسيدن دقايق پاياني‌اش در اين ستون (چه به واسطه سكته اقتصادي و چه به هر واسطه ديگري) بنويسد تا بعد از اتمام دقايقش، ديگران آن را باز نشر كنند. بنابراين شعار تاكتيك جديد اولاد آدم در اين ستون از امروز اين است: برادر فشار نده! سكته نده! كار كوچك بكن!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن