محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826355299
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه هنر: بحث زمانه کنونی، شیعه و سنی نیست/ نیاز داریم با مسیحیان رفیق شویم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه هنر:
بحث زمانه کنونی، شیعه و سنی نیست/ نیاز داریم با مسیحیان رفیق شویم
حجتالاسلام پناهیان گفت: تا چند سال پیش وقتی منبر میرفتیم، چندامامیها را به توپ میبستیم، ولی الآن الآن نوکرشان هم هستیم! چون الآن وقت بحث شیعه و سنی نیست و میدانم که امام خمینی را بهعنوان امام پنجمشان قبول دارند! ما الآن نیاز داریم که با مسیحیان رفیق شویم.
به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه بخشهایی از سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پردیس ولیعصرِ دانشگاه هنر منتشر میشود: بحثمان را در شبهای قبل، جهانیشدن قرار دادیم. موضوع بحث امسالِ ما چیست؟ حماسهها در آخرالزمان چگونه هستند؟ حماسهسازان در آخرالزمان باید چکار کنند؟ واقعاً زمان خیلی تاثیرگذار است در تشخیص تکلیف. انسان بدون در نظر گرفتن زمان، پُراشتباه خواهد بود. در روایت فرمود «العالم بزمان لا یهجم علیهم لوابس: اشتباهات بهسمت کسی که به زمان خودش آشنا باشد، هجوم نمیبرند.» ما با همه همسایههایمان خوشبخت خواهیم شد در مقایسه با گذشته، ما در یک زمان متفاوتی زندگی میکنیم. حتی در مقایسه با ده سال پیش، وضع ما تغییر کرده و طبیعتاً برخی وظایفمان هم باید تغییر کند. چهچیزی تغییر کرده؟ دیشب بهتفصیل عرض کردم که ما از اوج غربت، مثلاً غربتِ دوران دفاع مقدس، امروز به اوج قدرت در منطقه رسیدهایم. مهمتر از این قدرتِ منطقهای، قدرتِ منطق است؛ خیلی مهم است، ما الآن یک منطق برتر داریم. میخواهم برسم به حماسه. در آخرالزمان چطور حماسه آفریده میشود؟ قدرت منطق ما الآن سوار است. ما داریم بهسمتی میرویم که برای حل مسئله خودمان، باید مسئله جهان را حل کنیم. این راهی است که پیش روی ماست. ما نمیتوانیم مثل ژاپن پیشرفت کنیم، نمیتوانیم مثل چین پیشرفت کنیم، قصه ما فرق میکند. ما میخواهیم آباد و آزاد و راحت و در امنیت زندگی کنیم. مقدّر شده برای ما که تمام جهان را باید آباد و آزاد کنیم و در امنیت قرار بدهیم تا بعد خودمان در امنیت زندگی کنیم. ما با همه همسایههایمان خوشبخت خواهیم شد، چرا؟ این را بگذارید اینجا در رابطه با آن بحث نکنیم. کُد بدهم: اکثر فرماندهان سپاه حضرت، ایرانیان هستند. کُد بدهم: پیامبر گرامیاسلام(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) فرمودند اگر ایمان در ثریا باشد و یک قوم بخواهند به آن دسترسی پیدا کنند، آن قوم، ایرانیها هستند. درباره علم هم همین را فرمودند. بحث شیعه و سنی نیست، ما خیلی جلوتر از این رفتهایم دلایل بسیاری وجود دارد که چرا الآن این اتفاقها میافتد و ما الآن مجبوریم انقلابی باشیم، مجبوریم مقتدر باشیم و مجبوریم خیلی خوب باشیم، الگو باشیم، آنهم نهفقط برای مسائل خودمان، ما نمیتوانیم حساب خودمان را از بقیه جدا کنیم. ما الآن در آستانه اقندار هستیم؛ این را همه میگویند. ما الآن قدرتیافته هستیم. خب حماسه چطور میتواند در اوج قدرت پدید آید؟ البته هنوز به اوج قدرت نرسیدهایم و هنگام فرج به اوج قدرت خواهیم رسید. امام زمان(عجّلاللهتعالیفرجهالشریف) وقتی راه خود را مطرح میکند، هیچکس راه دیگری جلوی راه ایشان نمیگذارد. پس یعنی اقتدار ما از نظر منطق هم افزایش پیدا میکند، اقتدار ما از لحاظ منطقهای هم افزایش پیدا میکند. ما هرچقدر به فرج نزدیک میشویم، آدمهایی که بتوانند جهان را اداره کنند، بیشتر پیدا میکنیم. الآن ما به جهان اذان صادر میکنیم با «أشهد أنَّ علی ولیّ الله». تا چند سال پیش وقتی میرفتیم منبر، چندامامیها را به توپ میبستیم، ولی الآن شرایط متفاوت است، الآن نوکرشان هم هستیم. چند امام را قبول دارند؟ با این مسئله کاری ندارم، ولی میدانم که امام خمینی را بهعنوان امام پنجمشان قبول دارند. الآن وقت بحث شیعه و سنی نیست. ما خیلی جلوتر از این رفتهایم. ما الآن نیاز داریم که با مسیحیان رفیق شویم. مسیحی که خودش گناهی نکرده، اهل مذاهب مختلف که گناهی نکردهاند. مظلومیت، وقتی که اقلیت هستی یکجور است و وقتی اکثریت هستی جور دیگری است. مظلومیت، وقتی مقتدر هستی یک نوع است و وقتی مقتدر نیستی یک نوع دیگر است. ما داریم به دوران اقتدار میرسیم و در این دوران مظلومیتهای ویژهای وسط میآید. من میخواهم نمونههایی از این مظلومیتها را بگویم که بحث فوق العادهای است و جلوتر از زمان ماست. بنده فکر میکنم مهمترین بحثهایی که حضرت ولی عصر(عجّلاللهتعالیفرجهالشریف) دوست دارد مریدانش بشنوند، این نوع بحثها است. نمونهاش را بگویم: مظلومیت در اقتدار. بنده بسیاری از روشهای حزباللهی را برای دفاع از مرام حزباللهیگری قبول ندارم. بگذار اینهایی که توهین میکنند، تنها باشند. بعضیجاها حقِ شماست که به کسی که به شما ظلم میکند بگویی «ولد چموش»، ولی باید بگویی «عزیز دلم». بنده دیشب یک بحثی کردم درباره ماجرای دستدادن. خیلیها برداشت بسیار تندی کردند از این بحث. من نگفتم دستدادن غلط است، من گفتم دستدادن باید به امر مولا باشد. برای مثال، شاید به امر مولا باشد و مولا نخواهد بگوید به امر من بوده. البته همین یک شایعه بهراه میاندازد، چون بیتقوایی در فضای ژورنالیسم ما غوغا میکند. ما تا به یکی بگوییم تقوا را رعایت کن، میگویند فلانی گفته فلانی بیتقواست. خدا به پیغمبرش هم میفرماید. ما چرا این حرفها را اینقدر تند برداشت میکنیم؟ خب تکّه میخواستم بیندازم، فحش که نمیخواستم بدهم، شما نباید کامنت فحش زیرِ آن بنویسید. اگر برخی کامنت فحش میگذارند، بگذارید تنها باشند. من إنشاءلله شبهای بعد به شما میگویم دشمن چه نقشههایی برای ما دارد. امام حسین(علیهالسلام) در کربلا همه حرف حق را نزد حماسه چیست؟ اینکه از حق خود کوتاه نیایی، ولی مظلومانه از این حق حرف بزنی، کتک بخوری. حماسه این است که ولایت مطلقه را به زبانی که جهانیان بپسندند و بپذیرند، بگویی. همه حرف حق را نزنید. امام حسین(علیهالسلام) در کربلا همه حرف حق را نزد. چگونه حرف میزد؟ یکجوری حرف میزد که گویا آنها همه علاقمندان و مریدان حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) هستند، درحالیکه آنها همه جزو کسانی بودند که آمدند درِ خانه را آتش زدند؛ مظلومیت روی مظلومیت. مظلومیتهای دوران اقتدار سختتر است. ما اگر مظلومیت اباعبداللهالحسین(علیهالسلام) را داشتیم، راحت تحمل میکردیم. ولی من قبول ندارم که من و شما میتوانستیم مظلومیتهای علیابنابیطالب(علیهالسلام) را تحمل کنیم. میگویند مالک اشتر گاهی عصبانی میشده. وقتی شهید همدانی و شهید شاطری را میبینیم، امیدوار میشویم ما الآن داریم به دوران کدام امام نزدیک میشویم؟ ما داریم به دوران امام زمان(عجّلاللهتعالیفرجهالشریف) نزدیک میشویم؛ خیلی فرق میکند. به آقا امام صادق(علیهالسلام) گفتند خواهش میکنیم قیام کنید، آقا فرمود اینگونه هستید که از پول همدیگر بردارید؟ فرمود یاران امام زمان(عجّلاللهتعالیفرجهالشریف) اینگونه هستند که مالکیت بین آنها نیست. فرض بفرمایید که ما کرایه نداریم، پولی را که در کُت دوستمان است برداریم، بعد او میخواسته بچهاش را ببرد درمانگاه با همان پول. حقخوری زیاد میشود، خواسته یا ناخواسته، من به این نکته که اوج برادری و ایثار قبل از ظهور است، میرسم؛ تنها نقطهای است که میگویم شاید به همین دلیل فرج به این زودی محقَّق نشود. البته وقتی سردار همدانی را میبینم، کمیامیدوار میشوم. میگویند مأموریت شما در سوریه تمام شد، بیا برو. بعد میشنود که میخواهند یک کار بزرگ در آنجا انجام بدهند، میگوید من آنجا را دیدم، بگذار من به آن بچهها کمک کنم. میرود و به رفقای خودش که الآن آنجا مسئولیت دارند کمک کند و شهید میشود. به شهید شاطری میگویند مأموریت شما در سوریه تمام شد، به لبنان برگرد. میگوید بگذار من اینجا کمیکمک کنم. بعد همانجا شهید میشود. اینها را که میبینیم، امیدوار میشویم. انتهای پیام/ک
94/08/02 - 15:36
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]
صفحات پیشنهادی
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران: «نیت» حلقه واسطی است که علم و عمل را مثمر ثمر قرار میدهد
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران نیت حلقه واسطی است که علم و عمل را مثمر ثمر قرار میدهدمشکل ما در ایمان نیست همین مقدار ایمانی که داریم کافی است ما به چه چیزی ایمان نداریم به خدا به معاد به وحی و نبوت همینمقدار ایمانی که داریم کافی است مشکل ما آنجاست که کار خوب راحجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران: چرا مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) بیشتر از امام حسین(ع) بود
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران چرا مظلومیت امیرالمؤمنین ع بیشتر از امام حسین ع بودما هنوز از مسأله مظلومیت شخصی به مظلومیت مکتب سیدالشهدا ع انتقال پیدا نکردهایم اگر انتقال پیدا کرده بودیم میفهمیدیم که چرا امام خمینی ره فرمود مظلومیت امیرالمؤمنین ع بیشتر از مظلومیت اپای منبر عاشورایی حجتالاسلام کدخدا رستم عصر عاشورا قلب نازنین امام زمان(عج) در فشار است،حرمت نگه داریم
پای منبر عاشورایی حجتالاسلام کدخدا رستمعصر عاشورا قلب نازنین امام زمان عج در فشار است حرمت نگه داریماوج مصیبتی که قلب امام زمان عج را در تنگنا قرار میدهد عصر عاشورا است وقتی که خیمهها را آتش زدند وقتی که گوشواره را از گوش ربودند وقتی که بنابراین عصر عاشورا حال حزن وگفتاری از حجتالاسلام فرمانیان مصادره کردن امام حسین برای شیعه، ظلم به آن حضرت است
گفتاری از حجتالاسلام فرمانیانمصادره کردن امام حسین برای شیعه ظلم به آن حضرت استحجتالاسلام مهدی فرمانیان میگوید اهلسنت نیز معتقدند که امام حسین ع کشتی نجات است بنابراین مصادره کردن امام حسین ع برای شیعه ظلم به اهل بیت ع و امام حسین ع است خبرگزاری فارس ـ راهبرد فرهنگحجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران: آزادی بدون ولایت یک شعار توخالی است/ ظلم دموکراسی با شعار آزادی به بشر
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران آزادی بدون ولایت یک شعار توخالی است ظلم دموکراسی با شعار آزادی به بشریک استاد حوزه و دانشگاه گفت آزادی برای رفع سوءتفاهم در شعارهای جمهوری اسلامی قرار گرفته است ولی واقعا آزادی یک شعار توخالی است اگر تضمینکننده آزادی وجود نداشته باشد و اساستاد دانشگاه امام صادق(ع): تولید علوم انسانی اسلامی نیازمند حمایت همهجانبه پژوهشی و مالی است
استاد دانشگاه امام صادق ع تولید علوم انسانی اسلامی نیازمند حمایت همهجانبه پژوهشی و مالی استعادل پیغامی استاد دانشگاه امام صادق ع با اشاره به راهکارهای تحقق علوم انسانی اسلامی در سطح نظام آموزشی و همچنین در میان جامعه اظهار کرد این مهم نیازمند حمایت همهجانبه پژوهشی و مالی اکلاسهای درس معارف اسلامی دانشگاه آزاد کرمانشاه نیاز محور شده است
کلاسهای درس معارف اسلامی دانشگاه آزاد کرمانشاه نیاز محور شده است کرمانشاه - ایرنا - مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه کلاس های معارف اسلامی این دانشگاه از استاد محوری خارج شده افزود دروس معارف اسلامی دانشگاه آزاد به سمت پاسخگویی به سوالات و شبهات درئیس دانشگاه گنبدکاووس: پژوهشها کاربردی و نیازمحور باشد / 4 طرح مهم تحقیقاتی در دست اجرا داریم
رئیس دانشگاه گنبدکاووس پژوهشها کاربردی و نیازمحور باشد 4 طرح مهم تحقیقاتی در دست اجرا داریمرئیس دانشگاه گنبدکاووس با بیان اینکه پژوهشها در دانشگاه باید به سمت کاربردی و نیازمحور بودن پیش برود گفت چهار طرح تحقیقاتی مهم در دست اجرا داریم به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسیحجتالاسلام فقیهی مطرح کرد اعزام زائرین دانشگاهی به عتبات عالیات تا 21 آبان/ اعزام 6هزار نفر به عتبات تاکنون
حجتالاسلام فقیهی مطرح کرداعزام زائرین دانشگاهی به عتبات عالیات تا 21 آبان اعزام 6هزار نفر به عتبات تاکنونرئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه اعزام زائرین دانشگاهی به عتبات عالیات تا 21 آبان ادامه دارد گفت سیزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 20 مرداد ماه آغاز شده و تحمید ابراهیمی: نیازمند آثار هنری خلاقانه با مضامین دینی هستیم/از «حلقه» حمایت شود
حمید ابراهیمی نیازمند آثار هنری خلاقانه با مضامین دینی هستیم از حلقه حمایت شودحمید ابراهیمی گفت کارگردان نمایش آیینی حلقه بیان کرد در تاریخ دینیمان نمونههای والایی از مضامینی مانند تقابل خیر و شر داریم که میتوان آنها را رنگ امروزی بخشید به گزارش خبرگزاری فارس به مناسبت ای-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها