تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819917965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار فهرست یارانه ۲۰میلیاردی رسانه‌ها/ ۳۷۰رسانه در راه نمایشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رسانه در هفته گذشته؛
انتشار فهرست یارانه ۲۰میلیاردی رسانه‌ها/ ۳۷۰رسانه در راه نمایشگاه

مطبوعات


شناسهٔ خبر: 2946195 - پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
فرهنگ > رسانه

انتشار فهرست یارانه ۲۰ میلیارد تومانی مطبوعات، اعلام حضور قطعی ۳۷۰ رسانه در نمایشگاه و اعلام ۲۴ دیماه به عنوان روز برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات، مهمترین اخبار رسانه در این هفته بود. خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ: مرور اخبار مهم حوزه رسانه را در هفته‌ای که گذشت، با نگاهی به فهرست یارانه حدوداً ۲۰ میلیاردی مطبوعات برای ۶ ماهه اول سال ۹۴ که برای نخستین بار در ۳ دهه گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است، آغاز می‌کنیم. یارانه ۱۹.۸ میلیارد تومانی یادشده مربوط به شش ماهه اول مطبوعات و متعلق به ۱۳۶۲ رسانه (روزنامه و نشریه) است. بر اساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، محاسبات این فهرست بر اساس دستورالعمل توزیع یارانه مطبوعات و بسته حمایتی ۹۴ انجام گرفته است، کلیه شماره‌هایی که فرآیند اعلام وصول آنها از ابتدای فروردین تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۹۴.۶.۲۵ تکمیل شده باشد، مبنای محاسبه بوده است. این یارانه به نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی تعلق نگرفته است. با وجود آنکه قبلاً‌ اعلام شده بود به نشریات فاقد فهرست بیمه، یارانه تعلق نمی‌گیرد، این سیاست به دلیل رعایت حال برخی نشریات، در این مرحله از یارانه مطبوعات اِعمال نشده است و از مرحله بعد اجرا خواهد شد. یارانه این دوره، برای نخستین بار در طیّ ۳ دهه گذشته، حتی برای نشریاتی که از سر بی‌اطلاعی از این امکان، مطالبه یارانه نکرده‌اند نیز محاسبه و واریز شده است. یارانه نشریات استانی متعلق به ۱۰ استان کم‌برخوردار و نشریات محلی (تک شهر بجز مرکز استان) ۳ برابر شده است و چنانچه واجد هر دو ویژگی بوده‌اند، پنج برابر شده است. برای نشریاتی که موضوع آنان یک یا دو موضوع هفت گانه حمایتی بوده، ضریب حمایتی در نظر گرفته شده است. فهرست یارانه مطبوعات (۶ ماه نخست ۹۴) را می‌توانید اینجا ببینید. اما بشنوید از مجمع عمومی خانه مطبوعات کشور که بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره آن، ۲۴ دی ماه برگزار می‌شود. مصطفی کواکبیان از برگزاری دوره آموزشی روزنامه‌نگاری ویژه برای ۷۰ نفر از منتخبان خانه‌های مطبوعات ۲۳ استان کشور در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهرماه جاری در تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه این دوره به همت خانه مطبوعات کشور و با همکاری معاونت مطبوعاتی و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نحو احسن در موسسه نشرآوران برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور با اشاره به اینکه در حاشیه این دوره آموزشی نشست اختصاصی اعضای خانه‌های مطبوعات استان‌ها با هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مشکلات و مطالبات روزنامه‌های محلی و روزنامه‌نگاران استان‌ها و نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمامی اعضای استان‌ها و حتی شهرستان‌ها نیز در نشست اختصاصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات کشور در ۲۴ دی ماه در تهران برگزار شود. خبر دیگر مربوط به نمایشگاه مطبوعات است. کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه، فهرست رسانه‌هایی را که حضورشان در این رویداد فرهنگی قطعی شده است، منتشر کرد که شامل ۳۷۰ رسانه است. بر این اساس، تعداد محدودی از رسانه‌ها علی رغم انجام پیش ثبت نام، برای ثبت نام قطعی اقدام نکردند که در صورت امکان در روزهای آتی، رسانه‌هایی که واریز وجه را انجام ندادند و یا بدون انجام پیش ثبت نام، در فهرست انتظار حضور دارند، می‌توانند نسبت به ثبت نام قطعی و حضور در نمایشگاه اقدام کنند. پیشتر اعلام شده بود به دلیل محدودیت فضای مصلی و تصمیم ستاد برگزاری جهت برپایی تمام غرفه‌ها در شبستان اصلی، عدم واریز وجه در زمان معین به منزله انصراف از حضور در نمایشگاه تلقی می‌شود و در صورت امکان، رسانه‌هایی که در فهرست انتظار هستند جایگزین آنها خواهند شد. امسال متقاضیان حضور در نمایشگاه در مرحله پیش ثبت نام صد درصد رشد داشته است. بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، در روزهای آتی، نقشه نمایشگاه و تاریخ جانمایی الکترونیک توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ۱۶ تا ۲۲ آبان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و فهرست رسانه‌هایی را که حضورشان در این نمایشگاه قطعی شده است، می‌توانید اینجا ببینید. خبر دیگر در رابطه با انتخابات داخلی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان است که بر مبنای رأی اعضا هیأت مدیره، سیدنظام الدین موسوی در مسئولیت دبیرکلی این انجمن ابقا شد. مهدی شکیبایی سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در این رابطه گفت: در نخستین جلسه از سال دوم هشتمین دوره هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان، انتخابات داخلی برگزار شد که طی آن سیدنظام‌الدین موسوی به عنوان دبیرکل برای یک سال دیگر از سوی اعضای هیات مدیره انتخاب شد. به گفته شکیبایی، در این انتخابات علاوه بر دبیرکل، سایر ارکان هیات مدیره نیز انتخاب شدند که در نتیجه حسن اختری به عنوان نایب رئیس اول، مسعود بصیری به عنوان نایب رئیس دوم، مهدی شکیبایی به عنوان سخنگو، محمدرضا آقابابایی به عنوان خزانه‌دار، علی‌اکبر روح‌نواز و پرستو سیفی ناجی به عنوان کار پردازان جلسات هیات مدیره انتخاب شدند. وی تصریح کرد: در این جلسه با آسیب‌شناسی فعالیت یکساله اول دوره هشتم هیات مدیره انجمن، اعضا برنامه‌های جدیدی را برای یکسال آینده فعالیت طرح و پیشنهاد کردند و در باره آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: پیش‌تر (دوم شهریور ۱۳۹۴) نیز در انتخابات سالانه مجمع عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان آقایان فریدون احمدی و رسول بابازاده به ترتیب به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل انجمن انتخاب شده بودند. انتخاب اعضای هشتمین دوره هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان روز ۲۷ مرداد سال گذشته با حضور اکثریت مطلق اعضای مجمع عمومی این انجمن صورت گرفته بود که طی آن سیدنظام‌الدین موسوی با ۲۶۱ رأی، ‌حسن کربلایی با ۲۴۸ رأی، ‌مسعود بصیری با ۲۳۷ رأی، علی‌اکبر روح‌نواز با ۲۲۹ رأی، پرستو سیف‌ناجی با ۲۲۶ رأی، حسن اختری با ۱۹۹ رأی، مهدی شکیبایی با ۱۸۰ رأی، محمدرضا آقابابایی با ۱۶۶ رأی، ‌محمد پیرعلی با ۱۶۴ رأی به عنوان اعضای هشتیمن دوره هیئت مدیره انتخاب شدند.


لینک را کپی کنید اینجا








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن