تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: برای ما ملاک در مورد برجام، نگاه رهبری است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عراقچی: برای ما ملاک در مورد برجام، نگاه رهبری است
معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه نگاه رهبرمعظم انقلاب درباره برجام برای ما ملاک است، گفت: قرارداد مدرن سازی راکتور اراک با کشورهای عضو1+5 درحال نهایی شدن است و این قرارداد با امضاء از سوی وزرای خارجه هفت کشور(ایران و 1+5)لازم الاجرا خواهد بود.
آفتاب : سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد مذاکرات هسته ای ایران ومعاون وزیر خارجه کشورمان چهارشنبه شب دریک برنامه زنده تلویزیونی افزود: طبق برجام اگر تحریم های کنگره برداشته نشود نقض برجام است و اگر تحریم های اقتصادی مرتبط افزوده شود و این نیز به نوعی نقض برجام محسوب می شود. 


وی یادآور شد: یکی از کارهای بزرگ این بود که مذاکرات ما درباره پی ام دی در کنار مذاکرات هسته ای با آژانس انجام شد تا مطالعات ادعایی که شامل جعل حقایق است، بسته شود. 


به گزارش ایرنا، معاون وزیرامورخارجه تاکید کرد: این پرونده باعث شد که ماجراهای 12سال اخیر رخ دهد و در این سال ها تلاش کردیم این پرونده (مطالعات ادعایی) حل و گذشته روشن ایران اسلامی نیز مشخص شود. 


عراقچی افزود: در همکاری ما با آژانس انرژی اتمی، اگر این پرونده حل نمی شد و این مرحله از کار خوب پیش نمی رفت، سوالات جدیدی ایجاد می شد از این رو در طول مذاکرات همزمان با پیشرفت، مسئله پی ام دی نیز باید حل می شد تا قبل از آنکه ما اقدامات خود را تکمیل کنیم، پرونده پی ام دی بسته شود. 


وی گفت: تا پرونده پی ام دی بسته نشود دست به اراک نمی زنیم؛ البته ممکن است مقدماتی را در این زمینه انجام دهیم اما هیچ ماده ای منتقل نمی شود و این اتفاق بعد از پی ام دی انجام می شود. 
معاون وزیر امور خارجه گفت: آژانس اعلام کرد که کارش با ایران تمام شده و این قدم بزرگی در مورد پی ام دی بود و همه سوالات آژانس مطرح و همه بازدیدها و بازرسی ها انجام شد و سفر مسوولان آژانس به ایران درباره پی ام دی انجام نخواهد شد. 


عراقچی توضیح داد: 15 اکتبر این امر از سوی آژانس اعلام شد و در ادامه آژانس در وین ارزیابی خود را درباره پی ام دی تا 15 دسامبر اعلام و به شورای حکام ارائه می کند. 


وی درباره راکتور اراک نیز یادآور شد: سند مربوط به راکتور اراک امضاء می شود و شش کشور(1+5) تعهد قوی خود را رسما درباره مدرن سازی این راکتور اعلام می کنند.


معاون وزیر امور خارجه افزود: به عنوان نمونه و براساس توافقات انجام شده، چین در امور ساختمانی و ساخت راکتور جدید فعالیت می کند و دیگر کشورها درباره مسائل دیگر همراهی خواهند داشت. 


عراقچی تاکید کرد: طبق برجام، این سند رسمی تا پیش از روز اجرایی شدن برجام مهلت دارد که نهایی شود؛ همچنین در سفری که اخیرا به وین داشتیم این سند را نهایی کردیم و این سند به پایتخت ها ارسال شده و در نهایت ازسوی وزرای خارجه هر7 کشور امضا می شود و تقسیم مسوولیت ها با مدیریت و مالکیت ایران انجام می شود. 


وی گفت: چین و امریکا بیشترین نقش را دراراک دارند اما همه شش کشور درمدرن سازی این راکتور همکاری می کنند. 




تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن