تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812932661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطين نبايد در هياهوهاي سياسي گم شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فلسطين نبايد در هياهوهاي سياسي گم شود
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با سفير فلسطين در ايران گفت: موضوع فلسطين به عنوان مهم‌ترين مسئله جهان اسلام نبايد در اختلافات و هياهوهاي سياسي مورد غفلت قرار گيرد.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با سفير فلسطين در ايران گفت: موضوع فلسطين به عنوان مهم‌ترين مسئله جهان اسلام نبايد در اختلافات و هياهوهاي سياسي مورد غفلت قرار گيرد.
به گزارش تسنيم، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح ديروز در ديدار با صلاح زواوي، سفير فلسطين در جمهوري اسلامي ايران، با تأكيد بر لزوم توجه به مصلحت دنياي اسلام در مسئله فلسطين اظهار داشت: مردم فلسطين مظلوم‌ترين ملت دنيا هستند كه با ترس و ناامني در اردوگاه‌ها زندگي مي‌كنند. وي با يادآوري تأثير مقاومت‌هاي مردم فلسطين در جهان اسلام و مخصوصاً در مبارزات مردم ايران براي انقلاب اسلامي، گفت: مجموعه مردم فلسطين، چه آنان كه در سرزمين‌هاي آبا و اجدادي خود ماندند و چه آنان كه به‌‌رغم تمايل خويش به مهاجرت‌هاي اجباري رفته‌اند، هميشه در مبارزه هستند.
هاشمي رفسنجاني، با اشاره به سخنان خويش در ديدار وزير خارجه آلمان درباره نقش غرب در مهاجرت يهوديان از اروپا به منطقه‌ مسلمانان در فلسطين، تصريح كرد: واقعاً غربي‌ها آتش وجود صهيونيست‌ها را از سرزمين‌هاي خود دور كرده‌اند و به دامن كشورهاي اسلامي انداخته‌اند و بعضي از حكومت‌هاي اسلامي نيز چنان مسئله فلسطين را فراموش كرده‌اند كه انگار اسرائيلي به عنوان پديده خطرناك در منطقه نيست. وي با ابراز تأسف از كارهايي كه بعضي از حاكمان كشورهاي اسلامي عليه مسلمانان در كشورهاي ديگر از جمله بمباران مردم مظلوم يمن توسط عربستان سعودي مي‌كنند، گفت: به خاطر عدم توجه به فلسطين، از يك طرف مي‌بينيم مردم مظلوم فلسطين با سنگ و چاقو با ارتش تا بن دندان مسلح صهيونيست‌ها مي‌جنگند و شهيد مي‌شوند و از طرف ديگر برخي كشورهاي اسلامي به جان يكديگر افتاده‌اند و يك عده تندرو نيز در سرزمين‌هاي اسلامي مسلمانان را مي‌كشند كه اين كار جز بدنامي براي مسلمانان ثمره‌اي ندارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از كمرنگ شدن مسئله فلسطين در بعضي از كشورهاي اسلامي گفت: موضوع فلسطين به عنوان مهم‌ترين مسئله جهان اسلام نبايد در اختلافات و هياهوهاي سياسي مورد غفلت قرار گيرد، چون اين كار آرزوي صهيونيست‌هاست تا در سايه فراموشي مسلمانان، بر دامنه جنايات خويش بيفزايند. هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر ثبات مواضع ايران درباره فلسطين، به دستاوردهاي سياسي اخير دولت خودگردان در به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطين در سازمان ملل و همچنين حق طرح شكايت در دادگاه بين‌المللي لاهه اشاره كرد و افزود: اميدواريم كشورهاي اسلامي از خواب غفلت اين روزها بيدار شوند و به ياد آورند كه مسلمانان مثل يك تن بايد به فلسطين كه عزيزترين بقعه اسلام است، كمك كنند. وي به انزواي سياسي اسرائيل به دليل مخالفت‌هاي لجوجانه نخست‌وزير اين رژيم با برجام در ماجراي مذاكرات هسته‌اي ايران با امريكا و اروپا اشاره كرد و آن را فرصت مناسبي براي بيان حقانيت فلسطين به غرب دانست و گفت: اگرچه غربي‌ها كه خود جاعل اين رژيم جعلي هستند، اما مي‌توان با مواضع اصولي سياسي امتيازاتي عليه رژيم صهيونيستي از آنان گرفت.
صلاح زواوي نيز در اين ديدار، ضمن ارائه گزارشي از آخرين تحولات سرزمين‌هاي اشغالي گفت: همه كارشناسان جهان اسلام مي‌دانند كه شما سال‌ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يك متخصص آگاه از تاريخ غمبار فلسطين هستيد و در تمام اين سال‌ها جمهوري اسلامي ايران با مواضع اصولي از مقاومت مردم در انتفاضه‌ها حمايت كرده است. وي با ارائه تحليلي از برنامه‌هاي جديد رژيم اشغالگر قدس كه با حمايت‌هاي امريكا انجام مي‌شود، اظهار داشت: اين رژيم هر روز ابعاد تازه‌اي به جنايات خود در قدس شريف، غزه و حتي رفح مي‌دهد و هيچ توجهي به قوانين نيم‌بند بين‌المللي نمي‌كند.


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن