تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه نظام بانكي از نگاه كارشناسان اسلامي :اقتصاد بدون نظام بانكي معنا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جايگاه نظام بانكي از نگاه كارشناسان اسلامي :اقتصاد بدون نظام بانكي معنا ندارد
خبرگزاري فارس: استاد دانشگاه تهران گفت:اقتصاد بدون نظام بانكي معنا پيدا نمي كند.
غلامرضا اسلامي بيدگلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت:اگر چه بانك و بانكداري سابقه 200، 300 ساله دارد ولي از ابتداي قرن بيستم نقش خارق‌ العاده‌اي گرفته است و امروزه كشوري را بدون نظام بانكي نمي‌توان تصور كرد.
وي در بيان اهميت نظام بانكداري افزود: بدون نظام بانكداري مدون و ثابت نمي‌توان از مبادلات داخلي و خارجي بهره جست و در خلاء يك نظام بانكداري با ثبات اقتصاد كشور ويران مي‌شود.
وي ادامه داد: بانك‌هاي به جمع‌آوري سپرده مردم و استفاده از آن در بخش‌هاي توليدي، توسعه‌اي و خدماتي نقش بسزايي ايفا مي‌كنند.
استاد دانشگاه تهران افزود: سيستم پس انداز شخصي در نظام اقتصادي ايران سيستم بانك پايگي است و مردم سرمايه‌هاي خود را از طريق نظام بانكي به جريان و حركت مي‌اندازند.
وي در خصوص ايجاد بانك قرض‌الحسنه گفت: اگر بانك قرض‌الحسنه بازدهي براي سرمايه‌هاي مردم نداشته باشد ميزان پس‌انداز مردمي در سيستم بانكي كاهش پيدا مي‌كند.
وي با بيان اينكه در مقابل بانك پايگي، بازار پايگي قرارداد اظهار داشت: نظام بازار پايگي كشورها نظام قابل اطمينان و قابل اتكايي نيست پس با كاهش ميزان سپرده مردم در بانك‌ها بازار و محل مناسبي براي جايگزيني سرمايه‌‌هاي مردم وجود نخواهد داشت و احتمال آسيب وجود داد.
وي در ادامه افزود: ما در اوايل انقلاب هم يكبار به ادغام بانك‌ها دست زديم و تجربه موفقي نبود، با اين حال اگر قرار باشد يكبار ديگر دست به آن تجربه ناموفق بزنيم بايد با تدبير بيشتري اين كار انجام شود و بايد چرايي ادغام بانك‌ها مشخص شود.
وي در پايان گفت: موافق تغييرات پي در پي در سياست‌هاي اقتصادي و پولي نيستم زيرا تغييرات در پي خود آسيب‌هاي جبران ناپذير را دارد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن