تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی لیست وسایل غذاخوری کودک


واضح آرشیو وب فارسی::

 


معرفی لیست لوازم غذاخوری نوزاد

نوزاد شما در یک چشم بهم زدن، به سن خوردن غذاهای جامد می‌رسد و به همین دلیل، داشتن لیست وسایل غذاخوری کودک امری ضروری است. داشتن این لوازم به شما کمک می‌کند امکانات کاملی برای شروع تغذیه نوزادتان داشته باشید و مهارت‌های تغذیه مستقل و تکامل حواس او را تقویت کنید. به توصیه بهداشت جهانی، بهتر است نوزادان تا شش ماهگی به صورت انحصاری با شیرمادر تغذیه شوند اما اگر رفتارهای زیر را از خود نشان دادند، آماده‌ی شروع غذاهای جامد هستند:  

  • به سمت غذاهایی که به سمت دهان خود می‌برید دست دراز می‌کند و از خود علاقه نشان می‌دهد
  • می‌تواند با حمایت و کمک شما، به صورت عمودی بنشیند 
  • سر و گردن خود را ثابت نگه می‌دارد و می‌تواند آن را کنترل کند 
  • وقتی غذا را به سمت دهانش می‌برید، دهانش را باز می‌کند 
  • اسباب‌بازی‌هایش را به سمت دهانش می‌برد 

اگر کودک شما تمامی این رفتارها را دارد، می‌توانید رژیم غذایی تماما مایع آن‌ها را با غذاهای جامد تکمیل کنید. در ادامه همراه ما باشید تا بررسی کنیم چه چیزهایی را بهتر است در لیست لوازم غذاخوری نوزاد تان بگنجانید. اما قبل از هرچیزی، بهتر است بدانید وجود هرگونه مواد شیمیایی نظیر BPA و PVC به شدت برای سلامت کودک مضر است. هنگام خرید این لوازم، دقت کنید که این مواد را در ترکیبات خود نداشته باشند زیرا عوارض جانبی مانند اختلال در رشد کودک، اختلال در هورمون و مشکلات قلبی، عروقی راه به همراه دارند. کیکابو (Kikkaboo)، یک برند بلغارستانی اسپانیایی است که لوازم سیسمونی نوزاد تولید می‌کند و به دلیل طراحی مدرن، استفاده‌ی راحت و مواد باکیفیت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین برندها در بازار بین‌المللی شده‌است. شما می‌توانید با خیال راحت این برند را در لیست برندهای قابل اطمینان خود بگذارید زیرا هیچ کدام از لوازم نوزاد و کودک کیکابو موارد شیمیایی BPA و PVC نداشته و سلامتی کودک شما را تضمین می‌کند. 

لیست وسایل ضروری غذاخوری نوزاد  

در چند هفته اول معرفی غذاهای جامد، ممکن است احساس اضطراب و نگرانی داشته باشید؛ از نگرانی درباره خطر خفگی گرفته تا تمیز کردن همه‌ی آشفتگی‌هایی که هنگام کشف غذاهای مختلف و تمرین مهارت‌های حرکتی ظریف غذا خوردن توسط کودک پیش می‌آید، مانند؛

  • وعده‌های غذایی نامرتب: طبیعتاً وعده‌های غذایی برای نوزادان باید آشفته باشد. اما اگر بدون آمادگی کافی کودک را با غذاهای جامد شروع کنید، خطر آشفتگی بیشتری وجود دارد.
  • ناراحتی و بی‌قراری کودک: پیش‌بندهای سفت یا ظروفی که خیلی نرم یا خیلی بزرگ هستند می‌توانند باعث ناراحتی شوند و علاقه کودک به غذا خوردن مستقل کاهش دهند.
  • ناامیدی والدین: شروع تغذیه با جامدات به خودی خود یک تلاش دشوار است. نه‌تنها برای کودک، بلکه شما نیز پس از چندین تلاش "ناموفق" دچار ناامیدی می‌شوید.

با این حال، مهم است که ناامید نشوید، زیرا مانند هر فرآیند دیگری، این نیز یک تجربه جدید و نیازمند یادگیری است و کودک شما به تدریج در گرفتن قاشق و خوردن غذا بهتر خواهد شد. همچنین، با تشویق مناسب، زمان غذاخوردن حتی می‌تواند به یکی از فعالیت‌های مورد علاقه آن‌ها تبدیل شود که مشتاقانه منتظرش باشند! داشتن انتظارات درست و استفاده از ابزارهای مناسب برای آمادگی وعده‌های غذایی می‌تواند به ایجاد یک زمان غذایی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش برای کودک شما کمک شایانی کند. اکنون که کودک شما آماده شروع غذاهای جامد است، باید مطمئن شوید که تمام لوازم ضروری را برای آسان‌تر کردن این انتقال در اختیار دارید. ما در ادامه، برخی از لوازم ضروری را انتخاب کرده‌ایم تا وعده‌های غذایی را برای کودک شما سرگرم‌کننده‌تر کنیم. این موارد به‌دقت انتخاب شده همچنین به تشویق تغذیه مستقل، و تقویت هماهنگی حرکتی نوزاد کمک می‌کنند.

صندلی غذای کودک 

قبلاً با وعده‌های غذایی آشفته برای نوزادان آشنا شده‌اید. اکنون آماده باشید که با شروع غذاهای جامد توسط کودک، با آشفتگی‌های بیشتری مواجه شوید. صندلی‌ غذا کودک راحتی و سهولتی را فراهم می‌کنند که منجر می‌شود وعده‌های غذایی برای شما و کودکتان دلپذیرتر باشد. علاوه بر سینی متصل، صندلی‌های غذاخوری ویژگی‌های مفیدی مانند کمربندهای ایمنی کودک، پد نشیمن راحت و فضای ذخیره‌سازی دارند. مدل‌های جدیدتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با رشد کودک اندازه آن‌ها تنظیم شود. برخی از این صندلی‌ها دارای ویژگی‌های امنیتی مانند چرخ‌های قفل‌شونده و بندهای ایمنی نیز هستند. کیکابو با ارائه چند مدل با امکانات بسیار کاربردی، انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند. صندلی بوستر کودک کیکابو مدل Pappo با امکان نصب روی صندلی غذاخوری، هم جای کمتری اشغال می‌کند و به دلیل قابلیت تاشدن، هنگام مسافرت قابل استفاده است. مدل دیگری نیز به نام صندلی غذاخوری سه کاره eat n play، تبدیل به میز و صندلی مستقل می‌شود که هم برای زمان غذاخوردن و هم زمان بازی کردن قابل استفاده است. یکی دیگر از مدل‌های کاربردی دیگر که مورد علاقه مامان‌های زیادی بوده، مدل صندلی غذا کودک تاب شو کیکابو مدل Prima است که تبدیل به تاب کودک می‌شود؛ از نوزادی به عنوان تاب و بونسر قابل استفاده است و با رسیدن به 6 ماهگی، به صورت یک صندلی غذا، قابل استفاه است. 


کاربردهای صندلی غذاخوری کودک کیکابو

پیش‌بندهای غذاخوری

استفاده از پیش‌بند در زمان تغذیه، از لباس‌های دوست‌داشتنی کودک شما محافظت می‌کند و شما را از دردسر عوض کردن لباس‌های او بعد از هر وعده غذایی نجات می‌دهد. پیش‌بندهای سیلیکونی برای تمیز کردن، بهترین انتخاب هستند، زیرا می‌توانید آن‌ها را سریع پاک کنید یا بشویید، و برخی حتی سبدی در پایین دارند که خوراکی‌های ریخته شده را جمع می‌کند و مانع ریختن آن‌‌ها بر زمین می‌شوند. حتی نوعی از پیشبندهای غذاخوری مانند لباس، قابل پوشیدن هستند و لباس کودک شما را از هر گونه ریخت و پاش غذا خوردن حفظ می‌کنند. این مدل‌ پیشبندها، مناسب زمانی‌اند که در مهمانی یا رستوران هستید و نمی‌خواهید لباس نوزادتان کثیف شود.

قاشق‌های مخصوص کودک

قاشق‌های مخصوص نوزاد را می‌توانید از شش ماهگی معرفی کنید. در این سن، هماهنگی دست و چشم کودک به‌طور کامل توسعه نیافته و به کمک شما نیاز خواهد داشت. یادگیری استفاده از قاشق به‌عنوان یک نقطه عطف مهم در رشد او به حساب می‌آید. در این میان، می‌توانید به کودک خود قاشق‌هایی با دسته‌های راحت برای گرفتن بدهید تا با آن‌ها تمرین کند یا حتی در هنگام دندان‌درآوردن بجود. نوعی قاشق به نام قاشق حرارتی نوزاد نیز وجود دارد که اگر دمای غذا بالا باشد، تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر رنگ سبب می‌شود شما متوجه داغ بودن غذا شوید و دهان نوزاد نسوزد. 

ست غذاخوری سیلیکونی یا ملامین 

زمانی که کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند، نباید صرفاً یک سینی پر از غذا در اختیار او بگذارید. کاسه‌ها و ظروف چند قسمتی به شما کمک می‌کنند تا اندازه‌های مناسب غذا را زیر نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که کودک شما در این مرحله همچنان بیشتر مواد مغذی خود را از شیر مادر دریافت می‌کند و مصرف غذای جامد برای او مکمل است. 

لیوان‌های آموزشی نوزاد

بخشی از انتقال کودک به غذاهای جامد شامل یادگیری استفاده از لیوان است. معرفی لیوان‌های آموزشی به کودک، همچنین روشی مؤثر برای از شیر گرفتن او شیشه شیر است. لیوان‌های آموزشی به کودک کمک می‌کنند تا به‌تدریج مهارت نوشیدن مستقل را یاد بگیرد و به این ترتیب روند تغذیه از شیشه شیر را پشت سر بگذارد. وقتی کودک خود را با انواع مختلف لیوان‌ها آشنا می‌کنید، به رشد بهینه مهارت‌های حرکتی دهانی او کمک می‌کنید. لیوان‌های مخصوص نوزاد به تقویت کام نرم، زبان و عضلات صورت – فک و لب‌ها – کمک می‌کنند. یاد دادن استفاده از لیوان به کودک نیاز به صبر دارد، در ابتدا باید منتظر چکه‌ها و ریخت‌وپاش‌ها باشید. اما با گذشت زمان و عادت کردن به این فرآیند، بهتر می‌شود. 

تقسیم‌بندی و فریز کردن غذا 

زمانی که کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند، غذای کودک باید در ظروف مخصوص ذخیره شود. اگر غذای کودک را به‌صورت عمده تهیه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که هر چیزی که در ۴۸ ساعت آینده مصرف نمی‌شود باید در فریزر نگهداری شود. هر چیز دیگری که انتظار دارید در این مدت مصرف شود، می‌تواند به‌صورت ایمن در یخچال نگهداری شده و در صورت نیاز دوباره گرم شود. برخی از گزینه‌های سالم برای نگهداری غذای کودک عبارتند از:

  • سینی‌های قالب یخ برای مایعات و نیمه‌جامدها
  • ظروف شیشه‌ای درب‌دار و محکم
  • سینی‌های سیلیکونی مخصوص فریزر
  • قالب‌های مافین سیلیکونی
  • شیشه‌های قابل انجماد

می‌توانید غذای منجمد کودک را با تکنیک‌های زیر یخ‌زدایی کنید:

  • روش غوطه‌وری: قرار دادن ظرف نگهداری در یک کاسه بزرگ‌تر پر از آب گرم برای گرم کردن.
  • اجاق گاز: گرم کردن غذا در یک ماهیتابه کوچک با حرارت کم.
  • یخچال: انتقال غذای منجمد به یخچال برای یخ‌زدایی آرام. این روش ممکن است تا ۱۲ ساعت طول بکشد، بنابراین از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  • مایکروویو: گرم کردن غذای یخ‌زدایی شده در یک کاسه شیشه‌ای با استفاده از مایکروویو. به خاطر داشته باشید که توان مایکروویو را به ۵۰٪ کاهش دهید، غذا را در بازه‌های ۱۵ دقیقه‌ای گرم کنید و هرگز از کیسه‌ها یا ظروف پلاستیکی برای گرم کردن استفاده نکنید. 


فریز کردن غذای نوزاد

زیرانداز و مت 

حتی اگر کودک شما پیش‌بند مناسبی بپوشد، شروع غذاهای جامد فرآیندی آشفته خواهد بود تا زمانی که غذاخوردن را کامل یاد بگیرد. علی‌رغم بهترین تلاش‌های شما، ممکن است مقداری از غذا به میز برسد. زیراندازها به تمیز نگه داشتن میز و راحت‌تر کردن جمع‌آوری غذاهای ریخته‌شده کمک می‌کنند. زیراندازهای سیلیکونی به‌راحتی تمیز می‌شوند و آشفتگی را محدود می‌کنند. با استفاده از این زیراندازها، حتی می‌توانید غذایی که روی میز ریخته و همچنان تمیز است را بردارید تا کودک شما بخورد. مزیت آن‌ها نسبت به پارچه‌های معمولی، این است که نیازی به شستشو ندارند و با یک دستمال مرطوب تمیز می‌شوند. 

ظرف اسنک خوری 

زمانی که کودک غذا خوردن را شروع کرده و اولین قدم‌های خود را برمی‌دارد، احتمالا کل سطح خانه‌ی شما پر از خرده اسنک‌هایی خواهد شد که به او داده‌اید. ظرف اسنک خوری کودک یک ظرف مخصوص است که به‌طور ویژه برای کودکان طراحی شده تا بتوانند به راحتی و بدون ریختن خوراکی‌ها، میان‌وعده‌های خود را مصرف کنند. این ظروف اغلب دارای درپوش‌های سیلیکونی یا پلاستیکی منعطف هستند که کودکان به آسانی می‌توانند دست خود را داخل آن فرو ببرند و خوراکی بردارند، اما محتویات آن به راحتی بیرون نمی‌ریزد. مزیت اصلی این ظرف‌ها جلوگیری از پخش شدن خوراکی‌ها در هنگام استفاده و کمک به حفظ تمیزی محیط است. به همین دلیل، گنجاندن این ظرف در لیست خرید لوازم غذاخوری کودک کاری هوشمندانه محسوب می‌شود. 

ظرف غذای قابل حمل 

زمانی که در گشت و گذار یا مسافرت هستید، داشتن یک ظرف غذای قابل حمل کمک می‌کند همیشه غذای خانگی سالم به همراه داشته باشید. این ظروف معمولاً دارای چند بخش مجزا برای نگهداری انواع غذاها، یک درپوش محکم و قابلیت حفظ دمای غذا (گرم یا سرد) برای مدت زمان طولانی هستند. همچنین بسیاری از آن‌ها دارای دسته‌های مناسب برای حمل راحت‌تر و جنس‌های مقاوم و سبک هستند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن