تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح دولت و ارزيابي كارشناسان فروزنده: با ادغام 8 بانك دولتي و تبديل آنها به قرض الحسنه موافق نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طرح دولت و ارزيابي كارشناسان فروزنده: با ادغام 8 بانك دولتي و تبديل آنها به قرض الحسنه موافق نيستم
خبرگزاري فارس: قائم مقام مركز پژوهشهاي مجلس گفت: به طور مطلق با ادغام 8 بانك دولتي و تبديل آنها به قرض الحسنه موافق نيستم و معتقدم برخي ظرفيتها بايد به سمت توليد هدايت شوند و در حد لازم نيز براي حل مشكلات مردم، فرهنگ قرض الحسنه را توسعه داد و براي آن ظرفيت ايجاد نمود.


لطف الله فروزنده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در تبيين جايگاه بانكها در اقتصاد ايران و جهان اظهارداشت: بانكها از جايگاه مهمي در اقتصاد برخوردارند و داراي چند رسالت اساسي مي باشند.
وي افزود: اولين نقش بانكها اين است كه آنها در سياستهاي پولي تاثيرگذارند و در واقع مجري اين سياستها محسوب مي شوند.
قائم مقام مركز پژوهشهاي مجلس اضافه كرد: بانكها همچنين داراي نقش به سزايي در بحث كنترل و يا افزايش نقدينگي در جامعه مي باشند.
وي اضافه كرد: بانكها مي توانند در تشويق به سرمايه گذاري يا سوداگري اثر گذار باشند كه البته اكثر بانكهاي جهان به جذب منابع و سوق دادن آنها به سمت سرمايه گذاري مشغولند و در ايران اين رسالت به درستي انجام نشده و بانكها عملا يا در پي تامين منابع خودشان يا بحث افزايش هزينه هايشان مي باشند.
فروزنده ادامه داد: بايد بانكها محل مطمئني منابع جامعه باشند و اين منابع را به سمت توليد و رشد اقتصادي سوق دهند.
وي در پاسخ به اين سوال كه نظر شما در خصوص طرح تقسيم بندي بانكها به سمت قرض الحسنه يا سرمايه گذاري شدن چيست؟ گفت: ما قانون بسيار خوب بانكداري اسلامي را داريم كه هر تلاش دولت براي تحقق آن يك رويكرد مناسب بوده و بايد آن را تشويق كرد.
قائم مقام مركز پژوهشهاي مجلس افزود: اينكه قرض الحسنه ها كارشان قرض الحسنه باشد ايده خوبي است، تنها بايد در نظر داشته باشيم كه قرض الحسنه ها ماهيتشان طوري است كه قادر به تامين هزينه هايشان نيستند به عبارت ديگر آنها بايد دريافت قرض الحسنه داشته باشند و آن را در محل قرض الحسنه نيز مصرف كنند.
وي افزود: لذا لازم است تا دولت با ابزارهاي لازم اين فضاي تشويقي را براي فعاليت قرض الحسنه ها فراهم نمايند.
فروزنده ادامه داد: نكته ديگر اينكه بانكها بايد به اين سمت بروند كه بانكهاي دولتي به تقويت بخش اقتصادي و سرمايه گذاري كمك كنند و با سياستگذاري درست، از سوداگري بانكهاي خصوصي بكاهند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قرض الحسنه ها ساماندهي شود، بهتر از آن نيست كه بانكهاي دولتي ادغام و تبديل به قرض الحسنه شوند؟ اظهارداشت: اگر بخواهيم يك كار اساسي و مهم در رابطه با قرض الحسنه داشته باشيم دولت نيز بايد يك گام مهم در اين خصوص بردارد، واقعيت اين است كه قرض الحسنه از جان و توان كافي و لازم برخوردار نيست و نياز به تقويت دارد.
قائم مقام مركز پژوهشهاي مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا نياز كشور ما توليد نيست و آيا بهتر نيست كه به جاي اعطاي تسهيلات در اجزاي كوچك آنها را به توليد و سرمايه گذاري اختصاص دهيم؟ گفت: بله اين به شرطي است كه بانكها منابع را به سمت توليد هدايت كنند نه اينكه بخش اعظم آن را در بخشهاي غيرتوليدي و واسطه اي صرف نمايند.
فروزنده اين سوال خبرنگار فارس را كه آيا شما موافق اين مساله هستيد كه 8 بانك دولتي در هم ادغام و تبديل به قرض الحسنه شوند؟
گفت: به طور مطلق با اين مساله موافق نيستم. معتقدم برخي ظرفيتها بايد به سمت توليد هدايت شوند و در حد لازم نيز براي حل مشكلات مردم، فرهنگ قرض الحسنه را توسعه داد و براي آن ظرفيت ايجاد نمود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن