تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813084848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري سومين جشنواره انار در شهرستان جلفا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
برگزاري سومين جشنواره انار در شهرستان جلفا موج-مديرجهادکشاورزي شهرستان جلفا گفت: سومين جشنواره انار «ياقوت بهشت» با همکاري منطقه آزاد ارس به مرکزي نوردوز در سايت قرنطينه نباتي نوردوز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا عباسي در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب گفت: سومين جشنواره انار با حضور جمعي از مسوولان شهرستان و مديران سازمان جهاد کشاورزي، معاونين و مديران سازمان منطقه آزاد ارس در سايت قرنطينه نباتي نوردوز شهرستان جلفا برگزار شد.
وي افزود: سطح زير کشت باغات مولد انار 150 هکتار هست که در اراضي سواحل رودخانه ارس و در روستاهاي قولان، ميسن، اشتبين، دوزال و کردشت قرار دارد.
عباسي متوسط عملکرد انار را 14 تن در هکتار اعلام و افزود: عملکرد اين محصول در باغات شاخص بيش از 36 تن هست. مدير جهادکشاورزي شهرستان جلفا گفت:بيش از 11 گونه انار از جمله گونه‌هاي گلوشا،گل تفت يزد، پوست سياه يزد، ملس دانه سياه، قصرالدشت ابرکوه و ملس ساوه در اين شهرستان کاشت مي‌شود.
وي افزود: وجود آب و هواي معتدل و فراواني آب مورد نياز باغات به واسطه وجود رودخانه پرآب ارس در افزايش راندمان توليد انار در اين منطقه مؤثر هست.
انار توليد شده در اين منطقه به بازار کشورهاي همسايه نيز صادر مي‌شود.
شهرستان جلفا به واسطه وجود رودخانه مرزي ارس و با دارا بودن 16 هزار و 500 هکتار اراضي قابل کشت و وجود دشت‌هاي حاصلخيز گورديان و گلفرج يکي از مراکز عمده توليد انواع ميوه به صورت نوبرانه در آذربايجان شرقي به شمار مي‌رود.
آلبالو، گردو، انار، زردآلو، انگور، هلو، انجير و هندوانه از محصولات عمده باغي و زراعي است که در اين شهرستان توليد مي‌شود.
گفتني است؛ در حاشيه اين جشنواره، نمايشگاه محصولات کشاورزي شهرستان نيز برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن