تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804618605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از ۲۳.۶ ميليون تن محصول پتروشيمي در کشور توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۴ب.ظ)
در نيمه نخست امسال؛ بيش از ۲۳.۶ ميليون تن محصول پتروشيمي در کشور توليد شد موج - مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت: با وجود اجراي تعميرات اساسي در مجتمع‌هاي پتروشيمي، در نيمه نخست امسال بيش از ۲۳.۶ ميليون تن محصول پتروشيمي در کشور توليد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌محمد بساق زاده، اظهار کرد: توليد محصولات پتروشيمي ايران در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵ درصد رشد داشته است، مجتمع‌هاي پتروشيمي در مدت زمان يادشده با ۷۶ درصد ظرفيت اسمي خود توليد داشته‌اند که نسبت به پارسال ۴ درصد افزايش داشته است.
مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران با بيان اين که با راه‌اندازي فازهاي ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبي تحولي بزرگ در بحث تأمين خوراک پتروشيمي‌ها در بخش متان، اتان و ميعانات گازي ايجاد خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته امسال ۱۰۰ ميليون مترمکعب گاز طبيعي يا متان از طريق اين فازها به توليد کشور افزوده مي‌شود که مي‌تواند کمک زيادي به مجتمع‌هاي پتروشيمي استفاده کننده از اين نوع گاز کند.
معمولا در فصل زمستان به دليل کمبود گاز متان تعداد زيادي از مجتمع‌هاي صنعتي بخصوص پتروشيمي‌ها از مدار توليد خارج مي‌شوند، پارسال به دليل کمبود خوراک در اين فصل توليد محصولات پتروشيمي کشور بيش از ۱.۵ ميليون تن کاهش يافت، از اين‌رو به نظر مي‌رسد با افزايش توليد در پارس جنوبي ديگر شاهد اين موضوع نباشيم.
ايران پارسال در پيک مصرف گاز با کمبود ۱۶۰ ميليون مترمکعبي در صنعت پتروشيمي روبرو شد؛ انتظار مي‌رود مجتمع‌هاي توليد کننده متانول، اوره و آمونياک کشور امسال با کمبود خوراک مواجه نشوند. هم اکنون تلاش مي‌شود در نيمه دوم امسال سيستم‌هاي تفکيک کننده اتان در ميدان گازي پارس جنوبي نصب شود، اين موضوع نيز مي‌تواند کمبود اتان مجتمع‌هاي پتروشيمي کشور را جبران کند.
با توجه به وجود ۳۳.۶ تريليون مترمکعب گاز در ايران به نظر مي‌رسد صنعت پتروشيمي ما نيازمند دسترسي به فناوري‌هاي نوين، منابع مالي و حضور در بازارهاي جهاني است و در واقع آخرين ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد که در سطح صنايع بالادستي و پايين‌دستي ايران نيازمند دسترسي به منابع مالي در حدود ۷۰ ميليارد دلار است که در اين زمينه حدود ۳۰ درصد مربوط به صنايع پايين‌دستي به‌ويژه در زمينه انواع پليمرها بخصوص پلي‌پروپيلن و صنايع تکميلي زنجيره پروپيلن است.
بي‌ترديد مهم‌ترين وضع رقابتي براي سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع پتروشيمي در ايران دسترسي به خوراک مناسب اين صنعت يعني گاز طبيعي، اتان، نفتا و ميعانات گازي در احجامي گسترده و با قيمتي رقابتي است؛ هم‌اکنون ظرفيت صنايع تصفيه و انتقال گاز در کشور حدود ۶۰۰ ميليون مترمکعب در روز است که به‌زودي تا حد يک هزار ميليون مترمکعب در روز خواهد رسيد و علاوه بر اين، دسترسي به اتان به عنوان خوراک پتروشيمي در تحکيم وضع رقابتي ايران براي توليد محصولات پتروشيميايي نقش اساسي دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن