تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806924215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزيدگانش را سمپوزيوم مجسمه سازي تهران معرفي کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۳ب.ظ)
برگزيدگانش را سمپوزيوم مجسمه سازي تهران معرفي کرد موج-آيين اختتاميه هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران روز گذشته با معرفي برگزيدگان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيين اختتاميه هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران شامگاه جمعه 24 مهر 1394 با حضور احمد مسجد جامعي عضو شورا شهر تهران، علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت ارشاد، سيد محمد جواد شوشتري مشاور و مديرکل دفتر شهرداري تهران،باقرصاد معاونت خدمات شهري، عيسي عليزاده رئيس سازمان زيباسازي تهران، برزين ضرغامي مديرکل ارشاد تهران به همراه جمعي ديگر از مديران شهري و هنرمند برجسته مجسمه سازي در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
در آغاز مراسم اختتاميه هفتمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران باقرصاد، معاونت خدمات شهري و محيط زيست شهرداري تهران ضمن خيرمقدم به هنرمندان و مسوولان، گفت: هنر موهبتي است که خداوند در وجود انسان قرار مي‌دهد تا با پشتکار و تلاش آن را به منصه ظهور برساند.
وي ادامه داد: شما در اين سمپوزيوم با ساخت مجسمه‌هاي سنگي و آهني، هنرتان را براي مردم به يادگار گذاشته‌ايد تا براي هميشه در تاريخ باقي بماند.
معاونت خدمات شهري و محيط زيست شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اميدوارم براي فعاليت هنرمندان و دانشجويان مجسمه سازي کارگاهي دائمي راه اندازي شود تا فعاليت‌هاي حرفه‌اي اين هنرمندان به زماني کوتاه و موقتي ختم نشود.
سيد مجتبي موسوي، دبير هفتمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران نيز در اين آيين با اشاره به اينکه سمپوزيوم تهران جزو 30 سمپوزيوم کلان دنيا شناخته شده است، اظهار داشت: سمپوزيوم تهران از سال 90 توسط سازمان زيباسازي آغاز شد و پس از آن به جرياني تثبيت شده تبديل شد. به طوري که اکنون به برند مهم هنري در تهران و سطح بين المللي تبديل شده است.
وي استفاده همزمان از دو متريال سنگ و آهن را مهم‌ترين تفاوت سمپوزيوم هفتم با دوره‌هاي پيش دانست و گفت: با تصميم شوراي سياست‌گذاري در اين دوره از 2 متريال سنگ و آهن استفاده کرديم و به اذعان برگزارکنندگان با اين کار 2 سمپوزيوم را در دل يک سمپوزيوم برپا کرديم.
موسوي درباره ترکيب هنرمندان شرکت کننده نيز اظهار داشت: در بخش اصلي 23 هنرمند و در بخش دانشجويي 10 هنرمند شرکت کردند. در بخش اصلي 14 هنرمند خارجي و 9 هنرمند ايراني حضور يافتند. بر اين اساس در بخش سنگ 9 هنرمند خارجي و 5 هنرمند ايراني و در بخش آهن 5 هنرمند خارجي و 4 هنرمند ايراني حضور يافتند.
دبير هفتمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران همچنين از حمايت‌هاي مديريت برج ميلاد که فضاي برگزاري اين رويداد هنري را در اختيار سازمان زيباسازي قرار داد، قدرداني کرد. وي همچنين از شرکت گام الکتريک به دليل حمايت از بخش آهن نيز که با حساسيت زياد امکانات بخش آهن را در اختيار هنرمندان قرار مي‌دادند نيز تشکر کرد.
موسوي با اشاره به اينکه براي اولين بار در اين سمپوزيوم فراخوان عکاسي منتشر شده بود، گفت: در اين سمپوزيوم براي اولين بار فراخوان عکاسي در دو بخش حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي منتشر شد که ماحصل تلاش عکاسان در حوزه هنري به نمايش درآمد. انتخاب اثر برگزيده از نگاه مخاطبان نيز بخش ديگري است که براي نخستين بار در اين سمپوزيوم انجام شد. همچنين به دنبال انتشار فراخوان، مقاله‌هايي از هنرمندان و منتقدان براي اين دوره از سمپوزيوم ارسال و در نهايت کتابي 400 صفحه‌اي منتشر شد.
وي در پايان از برگزاري هشتمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران در فاصله زماني کمتر از يک سال ديگر خبر داد و از طاهر شيخ الحکمايي که به عنوان هنرمند مدعو در سمپوزيوم هفتم حضور داشت قدراني کرد.
اما در بخش بعدي اين مراسم از برگزيدگان بخش عکس قدرداني شد. به طور کلي در سمپوزيوم 7 هزار و 842 نفر حضور يافتند که در نهايت 128 عکس از 1203 فريم عکس انتخاب و به بخش داوري راه پيدا کرد. در بخش غيرحرفه‌اي مرضيه سرسريان، سينا شيري و بتول ترابي شايسته تقدير شدند. همچنين سينا شيري رتبه دوم در بخش عکاسي غيرحرفه‌اي و پويان جوان خوش دل نيز نفر برگزيده اين بخش شد.
در بخش حرفه‌اي نيز، ياسر مروت و شايان جوان خوش دل شايسته تقدير شدند و خسرو احدزاده، شايان جوان خوش دل و مرجان اصلاني به عنوان برگزيدگان حرفه‌اي به ترتيب نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
اما پخش مستند سيد علي اکبر صنعتي و تجليل از اين هنرمند برجسته کشور بخش ديگري بود که در اين آيين برگزار شد.
مسجد جامعي عضو شوراي شهر تهران در ادامه اين مراسم ضمن ابراز خرسندي از بزرگداشت اين هنرمند عالي قدر گفت: بزودي موزه علي اکبر صنعتي به همت شهرداري در ميدان امام خميني به بهره برداري مي‌رسد تا در کنار موزه ديگر ايشان در کرمان شاهد به نمايش درآمدن آثار اين هنرمند در اين موزه باشيم. وي با اشاره به اينکه مجسمه سازي با متريال آهن، چوب و سنگ در ايران سابقه طولاني دارد، اظهار داشت: کافي است نگاهي به بناي تخت جمشيد بي اندازيم تا متوجه سابقه طولاني مجسمه سازي در کشورمان شويم. از اين رو اميدوارم از هنرمندان مجسمه ساز بيش از پيش حمايت شود.
وي همچنين گفت: اميدوارم سازمان زيباسازي به دنبال برگزاري سمپوزيوم فضايي را به عنوان باغ مجسمه در نظر بگيرد تا مجسمه‌ها به خوبي به نمايش گذاشته شوند و در گزارش عملکرد سال آينده دبير سمپوزيوم در مورد ايجاد فضاهاي هنري جديد در شهر اطلاعات خوبي به دست آوريم.
در بخش ديگري از برگزاري اين مراسم، عليرضا قرباني به همراه گروه نوازندگانش دقايق زيبايي را براي حاضران در مراسم خلق کرد. به دنبال اين اجرا برگزيدگان بخش اصلي به اين شرح اعلام شد.
در بخش سنگ، مجسمه شهريار رضايي شايسته تقدير شد. همچنين سودونگ چو هنرمند کره‌اي و مي‌نگ شنگ و هنرمند تايواني به طور مشترک مقام اول و مهدي سيفي و استفانو گراتاورلا از ايتاليا به طور مشترک مقام دوم را به خود اختصاص دادند.
سودونگ چو پي از دريافت تنديس خود با ابراز خرسندي از دريافت جايزه اول گفت: من هنرمندي از کره هستم. به نظر من براي هنر نمي‌توان حد و مرزي قائل بود. درک هنر پيامي براي صلح جهاني است تا در کنار هم جهاني آکنده از صلح و زيبا بسازيم.
وي همچنين ادامه داد: با حضور در ايران خاطرات و احساس خوبي به دست آوردم که براي هميشه در قلبم زنده خواهد ماند.
اما در بخش فلز نيز آثار آنتونينا وزخولنا از روسيه و تيري ويرا از پرتغال به طور مشترک شايسته تقدير شدند. همچنين پل گيولن از پرو و امير وفايي به ترتيب جوايز اول و دوم سمپوزيوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين در بخش انتخاب اثر توسط مخاطبان نيز مجسمه فرزين هدايت‌زاده در بخش آهن توسط مخاطبان انتخاب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن