تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813131983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدهامتان، مقدمه اي براي دستيابي به جامعه طراز علوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۴ق.ظ)
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه مدهامتان، مقدمه اي براي دستيابي به جامعه طراز علوي موج - کرمانشاه - ابراهيم رحيمي زنگنه گفت: استقبال و علاقه عمومي به جشنواره مدهامتان نويد آينده اي درخشان براي دستيابي به تمدن والاي اسلامي در سطح جهاني را مي دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ ابراهيم رحيمي زنگنه در آيين افتتاحيه دهمين دوره جشنواره قرآني مدهامتان، اظهار کرد: اين دوره از مسابقات در هفت رشته شامل قرائت، ترتيل، اذان، حفظ، صحت قرائت و اذکار نماز، تفسير، مفاهيم قران و نهج البلاغه برگزار مي شود.
وي ابراز کرد: بيش از 600 نفر از خواهران و برادران در رده هاي سني زير 18 سال و 18 تا 30 سال در اين مسابقات حضور دارند.
رحيمي زنگنه با اشاره به تقدير از نفرات اول تا سوم اين جشنواره، از راهيابي نفرات اول به جشنواره کشوري مدهامتان در استان اصفهان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، گفت: ما در دوره اي زندگي مي کنيم که مطالعه و توجه به مفاهيم علمي و به طور کلي سرانه مطالعه در جامعه اندک است.
وي با اشاره به افتتاح نمايشگاه بزرگ کتاب در استان، وضعيت نشر کتاب و مطالعه در کشور را نامطلوب خواند و افزود: کتاب خواني و سرانه مطالعه تا حد بسيار زيادي در تحول فرهنگي، پيشرفت و توسعه کشورها اثرگذار است.
رحيمي زنگنه با بيان اينکه سرانه 5 دقيقه مطالعه، زيبنده ايران اسلامي نيست، تصريح کرد: سرانه مطالعه در کشور ما که داعيه دار جهان اسلام هستيم به هيچ عنوان قابل قبول و مطلوب نيست.
وي ابراز تأسف کرد: حتي عالي ترين کتاب ما که قرآن کريم است و تمام حقايق برجسته عالم هستي ئدر آن درج شده است هم به مراسم ختم و محافل انس با قرآن مختص شده است که اين مسأله جاي تأمل بسياري دارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، تأکيد کرد: انقلاب اسلامي ايران به برکت خون شهدا و نفس مسيحايي امام راحل شکل گرفته تا أغاز گر يک تمدن بزرگ براي بشريت بر پايه توحيد، شناخت درست از هستي، قرآن و اهل بيت باشد.
وي اظهار کرد: اين مهم هيچ گاه تحقق نمي يابد مگر با تدبر و تفکر در قرآن کريم.
رحيمي زنگنه، ابراز کرد: جشنواره مدهامتان مقدمه اي آشنايي با قرآن و درک معاني والاي آن است تا اين مفاهيم و ارزش هاي والا را در زندگي پياده کنيم.
اين مقام مسوول بيان کرد: اگر اين ارزش هاي والا در زندگي ما تجلي و تبلور پيدا کند جامعه اي خواهيم داشت در طراز جامعه علوي؛ که تمام ارزش هايي که قرآن براي ما ترسيم کرده در آن متجلي است.
وي گفت: اين علاقه و استقبال اقشار مختلف؛ به ويژه جوانان و نوجوانان نويد آينده اي درخشان را مي دهد که بايد در سايه آن سال هاي سال تلاش کرد تا آن تمدن درخشان اسلامي شکل بگيرد.
رحيمي خاطرنشان کرد: برگزاري اين جشنواره ها براي اين است که روزي شاهد تسري و تجلي قرآن در تمام شئونات زندگي مان باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن