تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806865687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«زبان مادری» برگی تازه از سینمای هند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

سینما در سیما «زبان مادری» برگی تازه از سینمای هند بالیوود همیشه و در همه جای دنیا طرفداران خود را داشته و در سال‌های اخیر توانسته است با حضور بازیگرانش در عرصه‌های بین‌المللی جایگاهی شناخته شده در صنعت سینما پیدا کند. این موضوع می‌تواند مدیون تغییر نگاه کارگردانان جوان هندی به فیلمسازی و ساخت آثاری متفاوت باشد که در عین تفاوت دارای برخی قواعد منحصر به فرد سینمای هند هستند تا مخاطبان قدیم و جدید خود را حفظ کنند.
 

به گزارش جام جم آنلاین، فیلم «اینگلیش وینگلیش» با ترجمه «زبان مادری» (در ایران) یکی از آن فیلم های متفاوت سینمای هندوستان در سال 2012 است. این فیلم نوشته و ساخته گواری شینده،کارگردان زن هندی است که پیش از این بیشتر به ساخت فیلم های تبلیغاتی مشغول بود. به گفته گواری شینده، زبان مادری در ستایش مقام مادر و شخصیت اصلی آن برگرفته از مادر واقعی اوست. داستان فیلم درباره مادری مهربان و خانواده دوست است که هر روزش را به کارهای منزل و شیرینی پزی می گذراند و نمی تواند با سرعت دنیای امروز پیش برود؛ به همین علت در برقراری ارتباط با فرزندان و همسرش دچار مشکل می شود. یکی از مشکلات اساسی او ناآشنایی با زبان انگلیسی است که برای آن مورد تمسخر اطرافیان قرار می گیرد. این مشکل وقتی بیشتر خودنمایی می کند که او مجبور است به تنهایی برای عروسی خواهرزاده اش راهی نیویورک شود. او در نیویورک مخفیانه در کلاس آموزش زبان شرکت می کند و با این کار اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازمی یابد. بازیگر نقش اصلی فیلم شری دوی پس از سال ها دوری از سینما با این فیلم به بالیوود بازمی گردد و با اجرایی قدرتمندانه مورد تحسین قرار می گیرد. تحسین هایی که مرز آن از هندوستان هم فراتر می رود تا جایی که گفته می شود مریل استریپ، بازیگر سرشناس سینما پس از تماشای درام زبان مادری به شری دوی پیشنهاد یک کار مشترک داده است. زبان مادری با وجود قصه ای آرام و ساده در اکران هم موفق بود و معادلات فروش فیلم های هندی را برهم زد. فیلم همچنین در جشنواره های متعدد سینمایی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردان و بهترین فیلم مستقل شد. زبان مادری به درستی در راستای هدف و خواسته کارگردانش حرکت می کند و بدون هیچ گونه زیاده گویی، درامی سرراست و باورپذیر را به تصویر می کشد. دستمایه اولیه فیلم مشکلی همه گیر و آشناست که با پرداختی خوب بیننده را با خود همراه می کند. این فیلم تصویری از تلاش های یک زن عادی برای همگام شدن با دنیای امروز و نمایش دوندگی هایش برای مسلح شدن به مهم ترین ابزار حضور موثر در جهان امروز یعنی زبان انگلیسی است. زن بارها مورد بی مهری خانواده قرار می گیرد، موجب خجالت فرزندانش می شود، رنجیده خاطر می گردد و در صحنه هایی از فیلم مانند سکانس بی نظیر استیصال او در کافه می شکند اما این نقطه طلایی او را به تلاش برای برخاستن و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته اش وامی دارد و حاصلش می شود سخنرانی دلنشین او در یکی از سکانس های پایانی فیلم. فیلم زبانی ساده و قصه ای روان دارد که با نقطه های اوج و فرودی که در جای جای فیلمنامه تعبیه شده اند مخاطب را درگیر می کند و تا انتها منتظر واکنش های شخصیت اصلی نگه اش می دارد. مخاطب در میانه راه حس می کند شخصیت اصلی فیلم با دیدن آدم ها و دنیای جدید از خانواده خود دلسرد شده است، اما او در نهایت نشان می دهد نخستین و آخرین انتخابش خانواده است. او حتی برای این موضوع قید انتخاب های شخصیش را می زند. نوشین مجلسی جام جم



 


پنج شنبه 23 مهر 1394 ساعت 04:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن