تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806941794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره هجدهم با بدهی به سازنده تندیس و هتل به کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در قالب چهارمین مراسم اختتامیه تئاتر دانشگاهی
جشنواره هجدهم با بدهی به سازنده تندیس و هتل به کار خود پایان داد

اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی


شناسهٔ خبر: 2940486 - چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
هنر > تئاتر

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در حالی مراسم اختتامیه بخش پژوهش و نمایشنامه‌نویسی را برگزار کرد که این جشنواره هنوز تعهدات مالی خود اعم از جایزه برگزیدگان را پرداخت نکرده است. به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و آخرین مراسم در نظر گرفته شده برای این دوره از جشنواره، به معرفی برگزیدگان بخش پژوهش و نمایشنامه نویسی اختصاص داشت که شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مهرماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد. این مراسم که قرار بود رأس ساعت ۱۹ آغاز شود، با یک ساعت تأخیر و در ساعت ۲۰ آغاز شد.

تأخیر به وجود آمده در آغاز مراسم باعث شد که سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از ساعت ۱۹ تا ۱۹:۴۰ در لابی سالن محل برگزاری مراسم حضور داشت، به دلیل حضور در جلسه‌ای دیگر، پیش از آغاز مراسم ناچار به ترک سالن شد.

با آغاز مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان و با اجرای کیوان ساکت‌اف همراه بود، امیر مرسلی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: بعد از ۱۰ ماه آخرین مراسم اختتامیه جشنواره هجدهم را برگزار می‌کنیم. از دوستان خود در دبیرخانه جشنواره که با بی‌پولی محض دبیرخانه، بدون چشمداشت کار کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی از دانشجویان شرکت کننده در جشنواره هجدهم که هنوز کمک هزینه خود را دریافت نکرده‌اند، همچنین سازنده تندیس‌های جشنواره و هتل محل اقامت مهمانان جشنواره هجدهم که پول خود را دریافت نکرده‌اند، عذرخواهی کرد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، جایزه پژوهش و جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر دانشگاهی را از مهمترین جوایز تئاتری دانست که به نام زنده‌یاد اکبر رادی و فرهاد ناظرزاده کرمانی اهدا می‌شوند. 

مرسلی یادآور شد: بسیاری گمان می‌کردند که آخرین مراسم اختتامیه جشنواره هجدهم که اختصاص به اهدای جوایز پژوهش و نمایشنامه نویسی دارد، برگزار نمی‌شود اما ما تلاش کردیم که این مراسم برگزار و جوایز اهدا شوند. 

وی در پایان سخنان خود از استادان تئاتری که از آن‌ها برای حضور در مراسم دعوت به عمل آمده بود اما در این مراسم حضور پیدا نکردند، گله کرد.

حبیب‌الله اسماعیلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دیگر سخنران مراسم اختتامیه بخش پژوهش و نمایشنامه‌نویسی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران بود. وی مشکلات مالی جشنواره تئاتر دانشگاهی مشکلی کلی دانست که منشاء آن همراه نبودن سیستم اداری و سیستم دانشجویی است. 

وی تأکید کرد: انصاف این است که بگوییم فعالیت‌های دانشجویی نسبت به دوره‌های گذشته حرفه‌ای‌تر شده است. ما در دوره اصلاحات نهال تئاتر دانشگاهی را کاشتیم که حالا به درختی تنومند تبدیل شده است.

اسماعیلی با اشاره به تغییر ذائقه دانشجویان سال‌های اخیر نسبت به سال‌های نه چندان دور گذشته، متذکر شد: در گذشته کارهای دانشجویی نظیر نشریات دانشجویی با کمترین بضاعت مالی ولی با کیفیت مطالب بالا منتشر می‌شدند اما حالا دانشجویان این کار را با زرق و برق انجام می‌دهند در حالیکه این نشریات مخاطب چندانی ندارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در این مراسم، تصریح کرد: اگر با پدیده تئاتر به همزیستی صلح‌آمیز و کم کردن آلام بشری کمک نکنیم، کاری نکرده‌ایم. در شرایط فعلی که در نقاط مختلف جهان حمام خون به راه افتاده، اگر بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و از خشونت کلامی بپرهیزیم، می‌توانیم مانع خشونت فیزیکی شویم.

​در ادامه حسین میرزایی مدیرکل فرهنگی وزارت علوم نیز به ایراد سخنانی پرداخت. وی بخش بین‌الملل و برگزاری جشنواره مناطق بعد از چند دوره تعطیلی را از جمله نقاط قوت و وجوه تمایز جشنواره هجدهم با دوره‌های قبلی این رویداد دانشگاهی دانست.

وی با بیان اینکه هر چه حمایت از جشنواره تئاتر دانشگاهی بیشتر باشد شرایط بهتر خواهد بود، اظهار کرد: اما محدودیت‌هایی وجود دارند که لاجرم اجازه حمایت‌های بیشتر را نمی‌دهند. زمانی با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم که طی آن با یارانه‌ای که برای خرید بلیت تئاتر توسط دانشجویان در نظر گرفته شده بود، دانشجویان تنها ۲۵ درصد هزینه بلیت را پرداخت می‌کردند. متأسفانه این تفاهم‌نامه اجرایی نشد و وزارت علوم به تنهایی ۷۰ درصد بهای بلیت نمایش‌ها را متقبل شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تأکید کرد: سعی‌مان بر این بوده که تعهدی را که داریم، انجام دهیم و پرونده مالی هر دوره از جشنواره، قبل از انتشار فراخوان دوره جدید، بسته شود. راجب جشنواره هجدهم هم همین اصرار را دارم و پیش از انتشار فراخوان جشنواره نوزدهم در دی‌ماه سال جاری، تعهدات مالی جشنواره هجدهم را پرداخت می‌کنیم.

​در بخش پایانی مراسم اختتامیه بخش پژوهش و نمایشنامه‌نویسی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، برگزیدگان این دو بخش معرفی شدند.

در بخش مقاله ترجمه‌ای، ۲ لوح تقدیر و ۲ جایزه ۴۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به دانیال قاسمی‌پور و امین حیدری اهدا شد.

در بخش مقاله تألیفی نیز ۲ لوح تقدیر و ۲ جایزه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به علی رویین و آیدا حق‌نژاد اهدا شد و تندیس برگزیده به همراه ۸۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به پروانه احمدی رسید.

در بخش نمایشنامه‌نویسی اقتباسی نیز ۲ لوح تقدیر و ۲ جایزه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به مجید کیانیان نویسنده «سمفونی مردی که می‌خواست» و مهدی چاکری نویسنده «موضوع موقت» اهدا شد. تندیس برگزیده به همراه ۸۰۰ هزار تومان جایزه نقدی هم به اتابک انوری نویسنده «سه روایت از مردن» اهدا شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی تألیفی نیز ۲ لوح تقدیر و ۲ جایزه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به مهدی میرباقری و فریدون ولایی اهدا شد و محمد منعم نیز توانست تندیس برگزیده و جایزه نقدی ۸۰۰ هزار تومانی را از آن خود کند.

پخش کلیپی در خصوص زنده‌یاد هما روستا، اجرای موسیقی زنده توسط گروهی به سرپرستی آرش عزیزی و اجرای استندآپ کمدی توسط یکی از دانشجویان تئاتری که با با استقبال هم مواجه شد، از جمله بخش‌های مختلف مراسم اختتامیه بخش پژوهش و نمایشنامه‌نویسی هجدهمین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران بودند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن