تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815479146
در تئاتر دنیا گروه بهجای فرد مطرح میشود/ ۲ سال زمان نیاز داریم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبیر جشنواره تئاتر فجر به مهر گفت:
در تئاتر دنیا گروه بهجای فرد مطرح میشود/ ۲ سال زمان نیاز داریم
شناسهٔ خبر: 2938594 - سهشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
هنر > تئاتر
دبیر سی و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر درباره دستاوردهای حضور در فستیوال بینالمللی ادینبورگ توضیحاتی ارائه داد. سعید اسدی درباره دستاوردهای سفرهای خارجی خود به ویژه حضور در فستیوال بینالمللی ادینبورگ اسکاتلند به خبرنگار مهر گفت: این سفر دارای دو وجه بود که وجه اول شرکت در برنامهای به نام ممنتوم بود که طی آن ساختار برگزاری فستیوال ادینبورگ، نوع مدیریت آن، نحوه شرکت گروهها و سازماندهی فستیوال معرفی میشد.
وی با تاکید بر اینکه این اتفاق خوبی است که بتوان از نزدیک با ساختار و بخش بندیهای چنین فستیوال بزرگ جهانی آشنا شد، ادامه داد: وجه دوم هم درک این نکته بود که در تئاتر دنیا مارکتینگ و بازار تئاتر بسیار مهم است. در تئاتر جهان واسطهها نظیر فستیوالها و رخدادهای تئاتری برای گروهها فضای لازم جهت برقراری ارتباط را فراهم میکنند و یکی از نتایج خوب حضور در فستیوال بینالمللی ادینبورگ، آشنایی از نزدیک با نظام مدیریتی این فستیوال مهم بود.
دبیر جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر درباره ایجاد تغییراتی در این جشنواره تئاتر بر اساس مشاهدات و دستاوردهای به دست آمده از حضور در فستیوال بینالمللی ادینبورگ، یادآور شد: اگر بخواهیم تغییراتی را در جشنواره تئاتر فجر با توجه به نحوه برگزاری فستیوال ادینبورگ ایجاد کنیم، باید با توجه به شرایط بومی، اقتصادی و اجتماعی ما باشد که ایدههای خوبی در این زمینه به دست آوردهام. البته اجرای این تغییرات نیاز به کار مطالعاتی و برنامه ریزی زمانبر دارد.
اسدی با اشاره به حضور در نشستهای گفتگوی فستیوال بینالمللی ادینبورگ، اظهار کرد: ما در آن نشستها ظرفیتهای تئاتر ایران را معرفی کردیم. همچنین یکی دیگر از اهداف ما، فراهم کردن شرایط حضور گروههای ایرانی در فستیوال ادینبورگ و رخدادهای بینالمللی بود. ما در گفتگوها و نشستهای مذکور تنها شنونده نبودیم و چشمانداز تئاتر ایران را ارائه دادیم. حتی در مطبوعات اسکاتلند این نکته منتشر شد که تئاتر ایران هم میتواند برای تئاتر جهان پیشنهاد داشته باشد.
وی افزود: در فستیوال ادینبورگ امکان ارتباط با هنرمندان تئاتر سراسر جهان وجود دارد و از این رو به معرفی ظرفیتهای تئاتر ایران پرداختیم. برای برخی از هنرمندان که با تئاتر ایران آشنا نبودند، شناخت این ظرفیتها و استعدادهای جوانی که در تئاتر ایران وجود دارند، بسیار جالب بود و اشتیاق همکاری با گروههای ایرانی در گروههای خارجی وجود داشت.
این مدرس تئاتر و دبیر جشنواره بینالمللی تئاتر فجر یکی از دستاوردهای مهم حضور در فستیوال بینالمللی ادینبورگ را درک موضوع سازماندهی گروههای تئاتری معرفی کرد و توضیح داد: در تئاتر جهان هدف گروه تنها به صحنه بردن یک اثر نمایشی نیست بلکه تئاتر برای آنها به مثابه یک کالای فرهنگی برای عرضه به جهان است و اینکه هویت بصری خود را چگونه ارائه دهند. در فستیوال ادینبورگ بسیاری از کارهایی که در بخش جنبی فستیوال اجرا میشوند با هزینه شخصی گروهها تولید شدهاند اما این امکان برای حضور در فستیوالها و تورهای جهانی برایشان فراهم میشود.
اسدی درباره این نکته که هنوز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نتوانسته بستر مناسبی برای حضور گروههای ایرانی در فستیوالها و تورهای بینالمللی ایجاد کند، تأکید کرد: بینالمللی بودن یک جشنواره نیاز به تعریف یک ساختار استاندارد دارد که تعریف این ساختار زمانبر است. بینالمللی بودن را باید در یک چشمانداز چندساله تعریف کنیم و به سوی آن چشمانداز پیش برویم که این روند نیازمند همکاری بخشهای دولتی و همچنین غیردولتی است.
وی متذکر شد: متأسفانه در تئاتر ایران طرحها و ایدههای خوب به دلیل نبود برنامه ریزی و چشمانداز چندساله، با اجرایی بد از بین میروند.
دبیر جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر اعلام کرد که در این دوره از جشنواره بازار تئاتر به معنای معمول آن، وجود نخواهد داشت ولی شرایط برقراری ارتباط گروههای تئاتر ایران با مدعوین و مدیران کمپانیهای بینالمللی تئاتر فراهم خواهد شد.
اسدی با بیان اینکه پیش از ما دوستان بسیاری برای بینالمللی شدن جشنواره بینالمللی تئاتر فجر تلاش کرده و زحمت کشیدهاند، افزود: ما آغازکننده جریان بینالمللی شدن تئاتر فجر نیستیم بلکه فقط قصد داریم با ارائه ایدههایی جدید، آن را احیاء کنیم.
این مدرس و فعال عرصه آکادمیک تئاتر ایران تصریح کرد: در تئاتر ایران مفهوم و هویت گروه و کمپانی تئاتر، مغفول مانده است و اگر گروه و کمپانی تئاتری سازماندهی نشوند، جشنواره تئاتر فجر نمیتواند به معنای واقعی بینالمللی باشد. در تئاتر ایران این فرد است که معرفی میشود اما در فستیوال ادینبورگ و تئاتر جهان، این گروه و کمپانی تئاتر است که معرفی میشود. باید در تئاتر ایران هم این سازماندهی انجام شود تا گروههای تئاتر ایران به گروههای تئاتر و فستیوالهای بینالمللی معرفی شوند.
وی ادامه داد: این یک کار دامنهدار مدیریتی است و جامعه تئاتر هم باید هویتیابی گروهی را بیشتر درک کند. ما امسال فضاسازی و زمینهای را در حد مقدور در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در این زمینه، فراهم میکنیم ولی این اقدام نمیتواند کامل باشد و نیازمند این است که در سالهای آینده از سوی دوستان دیگر پیگیری شود.
اسدی در پایان تأکید کرد: نباید گمان کنیم که این دستاوردها و سازماندهی گروهها و کمپانیهای تئاتری ایران و ایجاد فضا و شرایط مناسب برای معرفی آنها در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، ۶ ماهه محقق خواهد شد بلکه دستکم زمانی ۲ ساله نیاز است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]
صفحات پیشنهادی
پژمان بازغی در گفتوگو با فارس مطرح کرد سینمای شریفی داریم/ سینمای ایران نهال 35 ساله جوان اما با افتخار است
پژمان بازغی در گفتوگو با فارس مطرح کردسینمای شریفی داریم سینمای ایران نهال 35 ساله جوان اما با افتخار استپژمان بازغی گفت سینمای شریفی داریم سینمایی که در طی سال ها برای ما افتخار کسب کرده است توجه داشته باشیم سینمایی ایران یک نهال جوان 35 ساله است که در این مدت کم خودش را درمحمد کاسبی در گفتوگو فارس مطرح کرد دلیل کمکاریم در سینما و تلویزیون را باید مسئولین توضیح دهند!/ اولین تئات
محمد کاسبی در گفتوگو فارس مطرح کرددلیل کمکاریم در سینما و تلویزیون را باید مسئولین توضیح دهند اولین تئاتر بعد از انقلاب توسط گروه ما اجرا شدبازیگر سینما تئاتر و تلویزیون گفت در طول یک سال گذشته هیچ پیشنهادی در عرصه سینما و تلویزیون نداشتم به نظر خودم بهترین بازی عمرم را دگارگردان 17 ساله از نیاز به کار خلاقانه در تئاتر کودک گفت
گارگردان 17 ساله از نیاز به کار خلاقانه در تئاتر کودک گفت کارگردان 17 ساله نمایش خیابانی گفت باید به منظور فاصله گرفتن از موضوعات تکراری در جشنواره تحول همراه با خلاقیت کارگردانان و بازیگران کودک صورت گیرد به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان۴۰ سال زمان برای تامین کمبود تخت های بیمارستانی نیاز داریم
معاون وزیر بهداشت ۴۰ سال زمان برای تامین کمبود تخت های بیمارستانی نیاز داریم شناسهٔ خبر 2933488 - سهشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۵ سلامت > درمان معاون درمان وزارت بهداشت از کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت توان دولت ایجاد سالانه ۲ هزار تخت است که با این حسابتئاتر سنگلج و نیاز به نگاه مثبت مسئولان
تئاتر سنگلج و نیاز به نگاه مثبت مسئولان در خصوص بازنگری و توجه رسیدگی به میراث بزرگ تئاتر ایران باید اقدامات مثبت صورت بگیرد هوشنگ گلمکانی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص راهاندازی و سر و سامان دادن به مکان تئاتمام طرح های هادی روستایی در قم حداقل به 10 سال زمان نیازمند است
مدیرکل بنیاد مسکن قم اتمام طرح های هادی روستایی در قم حداقل به 10 سال زمان نیازمند است قم- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با تاکید بر ناکافی بودن اعتبارات طرح های هادی روستایی دراستان گفت اتمام طرح های روستایی در قم حداقل به 10 سال زمان نیازمند است به گزارش ایرنا غانتشار خلاصه عملکرد ۱۷ماهه کارگروه بهسازی خانه تئاتر
انتشار خلاصه عملکرد ۱۷ماهه کارگروه بهسازی خانه تئاتر خلاصهای از فعالیتهای هفده ماهه کارگروه بهسازی خانه تئاتر منتشر شد به گزارش خبرنگار ایلنا در پی اعلام گزارش عملکرد ۱۷ ماهه کارگروه بهسازی خانه تئاتر خلاصهای از فعالیتهای این کارگروه در اختیار رسانهها قرارفردا با حضور عراقچی و الیاسون برگزار میشود مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد در تهران
فردا با حضور عراقچی و الیاسون برگزار میشودمراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد در تهرانمراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد فردا دوشنبه با حضور عراقچی و قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در تهران برگزار میشود به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاتئاتر امروز بايد متناسب با نياز كودک امروز باشد
تئاتر امروز بايد متناسب با نياز كودک امروز باشد کارگردان تئاتر کودک با اشاره به اينكه جشنواره تئاتر متعلق به کودک امروز است و كارها بايد متناسب با نياز وي باشد گفت باید از روشهای روز برای انتقال مفاهیم و اهداف نمایش به کودک بهره بگیریم به گزارش روابط عمومی بیست و دومین جشنوارپس از گذشت دو سال از مدیریت ایوبی بر سازمان سینمایی تغییرات در سازمان سینمایی در راه است/ جابجایی در سه موسسه
پس از گذشت دو سال از مدیریت ایوبی بر سازمان سینماییتغییرات در سازمان سینمایی در راه است جابجایی در سه موسسه تابع سازمان سینماییکمبود بودجه در سازمان سینمایی و عدم برنامهریزی درست برای عرصه فرهنگ دلایلی است که در روزهای آینده شاهد جابجاییها در موسسات تابع سازمان سینمایی خواهیم-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها