تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805268494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت چغندر پاييزه در سطح 8 هزار هکتار از اراضي کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۷ب.ظ)
کشت چغندر پاييزه در سطح 8 هزار هکتار از اراضي کشاورزي موج - رئيس گروه گياهان صنعتي معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزي پيش بيني کرد که امسال 8 هزار هکتار از اراضي کشاورزي زيرکشت چغندرقند پاييزه برود.
به گزارش خبرگزاري موج، پيمان حصادي افزود: انتظار مي‌رود از اين سطح 560 هزار تن چغندرقند با ميانگين عملکرد 70 تن در هکتار به دست آيد.
وي سال زراعي جاري را براي کشت پاييزه چغندرقند، مناسب خواند و گفت: دولت تدبير و اميد در چارچوب مصرف بهينه آب حرکت مي‌کند و ازاين رو، سياست وزارت جهاد کشاورزي بر اين است که از پراکندگي باران نهايت استفاده را در توليد محصولات داشته باشد.
حصادي سطح زيرکشت کشت چغندر پاييزه در سال گذشته را 4 هزار و800 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: امسال براي کاهش ميزان خسارت در کشت پاييزه چغندرقند، تاريخ کشت را جلوتر آورديم و به کشاورزان اعلام کرديم تا 20 مهر کشت بذر چغندررا تمام کنند.
وي ادامه داد: مناطق مختلف براي کشت پاييزه چغندرقند به تاريخ کشت حساس هستند و اگر کشت بعد از تاريخ مقرر انجام شود، امکان خسارت وجود دارد.
رييس گروه گياهان صنعتي معاون امور زراعت تصريح کرد: 80 درصد چغندر پاييزه در استان خوزستان کشت مي‌شود و پيش بيني مي‌کنيم در صورت راه‌اندازي کارخانه‌هاي قند تا 20 هزار هکتار اراضي اين استان زيرکشت پاپيزه اين محصول برود.
وي اضافه کرد: معاونت امور زراعت با توجه به رويکرد کشت پاييزه، راه اندازي کارخانه‌هاي قند در استان خوزستان را از طريق وزارت صنعت، معدن و تجارت پي گيري مي‌کند و تاکنون مکاتباتي را با اين وزراتخانه داشته است.
حصادي تاکيد کرد: در زمينه گياهان صنعتي، بخش صنعت نقش مهمي دارد و ما بايد همسو و همراه با صنعت کشور حرکت کنيم.
وي استفاده از ارقام مناسب را از راهکارهاي توسعه کشت پاييزه چغندرقند دانست و گفت: با آسيب‌شناسي هايي که در دو سال گذشته انجام داديم، نخستين گام ما به سمت بکارگيري بهترين ارقام دنيا بوده که در اين زمينه موفق عمل کرده‌ايم.
حصادي با بيان اين که تا کنون 29 رقم مناسب در کشور ثبت شده است و از اين تعداد، 10 رقم از جديدترين ارقام دنيا را وارد کشور کرده‌ايم، افزود: اکثر ارقام پاييزه از آلمان، سوئد، فرانسه و بلژيک وارد شده و عملکرد آن‌ها مطلوب و تا حدي بستگي به بهزراعي کشاورزان دارد.
وي اعلام کرد: ميانگين عيار چغندرقند پاييزه طي دو سال اخير در استان خوزستان به 14.5 و در استان‌هايي مانند خراسان، کرمانشاه، گلستان به بالاي 16 رسيده است.
رييس گروه گياهان صنعتي معاونت امور زراعت، تغيير فرمول خريد چغندرقند و مديريت زمان برداشت را از اقدامي‌هاي ديگر براي توسعه کشت و چغندر پاييزه عنوان کرد و اذعان داشت: ما فرمول خريد چغندر را با همکاري موسسه تحقيقات چغندر قندر، کيفي و زارع را ملزم کرديم چغندر قند کيفي به کارخانه‌هاي قند تحويل دهد.
وي در توضيح اين موضوع گفت: چغندر پاييزه نسبت به چغندر بهاره، طوقه زيادي دارد و با آموزش‌هايي که ارائه داديم از کشاورزان خواستيم طوقه چغندر را حذف و زمان برداشت آن را نيز مديريت کنند تا اين محصول پاييزه سريع به مصرف کارخانه‌ها برسد.
حصادي اين راهکار را مؤثر ارزيابي و خاطرنشان کرد: طي دو سال گذشته، ضريب استحصال شکر از چغندرقند 78.5 درصد گزارش شده در حالي که در دهه 70 تا اوايل دهه 80 ضريب استحصال شکر کمتر از 70 درصد بود و اين عدد نشان مي‌دهد که چغندرقند پاييزه نسبتاً کيفي شده است.
وي در عين حال به کاهش قيمت چغندرقند پاييزه نيز اشاره کرد و گفت: از آنجايي که عملکرد چغندر پاييزه بالاتر از چغندر بهاره و عيار آن کمتر از چغندر بهاره است، براي جلب کارخانه‌هاي قند به سمت کشت پاييزه چغندرقند، قيمت چغندر را کمتر تعيين کرديم که تا حدودي هم در اين کار موفق بوده‌ايم.
حصادي ادامه داد: از طرف ديگر، موضوع حمل و نقل چغندر قند پاييزه را به طور هدفمند پي گيري مي‌کنيم زيرا اين محصول فسادپذير است و بايد به موقع به دست کارخانه‌هاي قند برسد.
وي پرداخت يارانه را از ديگر مشوق‌ها به منظور توسعه کشت چغندر پاييزه دانست و اظهار داشت: سال گذشته، 50 درصد قيمت بذور کشت پاييزه را به کشاورزان، يارانه پرداخت کرديم به طوري که به ازاي هر هکتار کاشت بذر، 465 هزار تومان يارانه ارائه و به ازاي هر هکتار، 3 ميليون تومان، سرمايه در گردش پرداخت شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن