تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820760248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید ۹۰ درصد داروی دام و طیور در داخل کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تولید ۹۰ درصد داروی دام و طیور در داخل کشور


رئیس سازمان دامپزشکی گفت: بیش از ۹۰ درصد دارو، واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم مورد نیاز دام و طیور در داخل کشور تولید می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی خلج با اشاره به اینکه 170 شرکت تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم در کشور وجود دارد و 300 شرکت نیز در زمینه واردات این اقلام فعال هستند گفت: برای تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم سرمایه‌گذاری های سنگینی شده که این موضوع سبب تولید دارو بیش از نیاز داخل و فراهم شدن زمینه صادرات به کشورهای همسایه است.

خلج با بیان اینکه دو هزار و 85 پروانه تولید دارو و یک هزار و 500 گواهی ثبت در کشور وجود دارد، افزود: بیش از 80 درصد واکسن‌های مورد نیاز دام و 35 درصد از واکسن‌های مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی از رتبه ششم ایران در تولید گوشت مرغ و رتبه دهم در تولید تخم‌مرغ در سطح جهان خبرداد و اظهار داشت: تولیدکنندگان  پارسال 875 هزار تن ماهی تولید کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی ارزش اقتصادی تولیدات دام، طیور و زنبور را 130 تا 135 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بالا بودن سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پس از سرمایه گذاری در نفت توجه به این بخش را قابل توجه کرده است.

خلج با بیان اینکه ایران در احاطه 15 کشور که از نظر بهداشت دام وضعیت مطلوبی ندارند قرار دارد، افزود: پارسال بیماری لمپی‌اسکین از غرب کشور وارد شد که این موضوع توجه بیشتر به بهداشت دام و مراقبت از این بخش را ضروری می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال 92 بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (v.h.s) وارد کشور شد، افزود: با ورود این بیماری تولیدکنندگان 322 مزرعه ماهی قزل‌آلا استان‌های کرمانشاه و کردستان دچار خسارت شدند که پارسال هشت هزار و 800 میلیون ریال به تولیدکنندگان این بخش پرداخت شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال 23 مزرعه آلوده پرورش ماهی شناسایی شده است، عنوان کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 83 مزرعه بوده است.

خلج تعداد واکسیناسیون پنج ماه امسال را برای انواع دام 25 هزار و 600 مورد اعلام و بیان کرد: در سال گذشته این رقم 18 هزار و 900 مورد با افزایش 36 درصدی در سال 94 روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات طیور به عراق آزاد شده است، اظهار داشت: هم اکنون 75 کشتارگاه صنعتی دام و 256 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارد و 35 کشتارگاه نیز در دست ساخت است.

رئیس سازمان دامپزشکی از فعالیت هفت هزار نیروی دولتی در بخش دام و طیور خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار و 762 مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخش خصوصی نیز با 15 هزار و 669 در کشور وجود دارد که نیروهای دولتی برای ارائه خدمت بهتر باید تا پنج برابر افزایش یابد.
 


سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن