تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812753604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزگار بدون مسي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روزگار بدون مسي
بدون حضور مسي روزگار بر وفق انريكه و شاگردانش نيست، يك شكست و يك پيروزي نتايج بارسا تا امروز در روزهاي غيبت مسي به دليل مصدوميت است...
نویسنده : سعيد احمديان 


بدون حضور مسي روزگار بر وفق انريكه و شاگردانش نيست، يك شكست و يك پيروزي نتايج بارسا تا امروز در روزهاي غيبت مسي به دليل مصدوميت است و آنها بايد شش هفته ديگر را هم بدون ستاره‌شان به سر كنند، هفته‌هايي كه آرزو مي‌كنند، زود به سر شود و شماره 10 آرژانتيني به تركيب بارسا برگردد.
دقيقه 10 بازي لاس پالماس در هفته ششم لاليگا وقتي مسي به زمين افتاد و از درد به خودش پيچيد، هواداران بارسا اميدوار بودند كه مصدوميت ستاره‌شان حاد نباشد و او به بازي برگردد اما شماره 10 از بازي بيرون رفت و پس از معاينات پزشكي، مسئولان آبي و اناري‌ها اعلام كردند كه مسي 12 هفته نمي‌تواند براي بارسا به ميدان برود، يك خبر بد براي لوئيز انريكه و بارسا كه بايد قيد مسي را براي دو ماه مي‌زدند.
***   

مسي سال 2004 اولين بازي رسمي خود را با پيراهن تيم اول بارسلونا انجام داد اما اولين مصدوميت جدي او در فصل 2007- 2006 رخ داد. از آن سال، بررسي آماري نتايج بارسلونا نشان مي‌دهد که اين تيم با مسي، 69 درصد بازي‌هاي خود را پيروز شده، 19 درصد مساوي کرده و 12 درصد نيز شکست را پذيرفته است. بدون حضور مسي، به دليل مصدوميت، محروميت يا تصميم فني مربي، بارسلونا 65 درصد بازي‌هايش را برده، 19 درصد را مساوي کرده و 16 درصد نيز شکست خورده است. در واقع، اختلاف ناچيز چهار درصدي نشان مي‌دهد که بارسلونا چندان هم غيبت مسي را حس نکرده است. ميانگين گلزني بارسلونا با مسي 2/5 گل در هر بازي و بدون او دو گل در هر بازي بوده و متوسط گل‌هاي خورده اين تيم با مسي 0/8 گل در هر بازي و بدون او، 0/7 گل در هر مسابقه بوده است.
    ***

هرچند در بازي با لوركوزن غيبت مسي احساس نشد و بارسلونا توانست در دقايق پاياني از شكست، پيروزي بسازد اما در آبي و اناري‌ها در بازي هفته هفتم لاليگا با سويا بود كه به خوبي جاي خالي ستاره تيم‌شان را احساس كردند. بارسا در مقابل سويا، موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني خلق کرد. موقعيت‌هايي که هر کدام مي‌توانستند ضامن پيروزي آنها باشند. سه توپ هم به تير دروازه سويا زدند و تنها روي دو اشتباه فردي در خط دفاعي، دو گل دريافت کردند و بازي را باختند؛ با اين حال واضح بود که بارسلونا غيبت مسي را به وضوح حس مي‌کند. «بزرگ‌ترين تفاوت بين نوابغ فوتبال با ديگر بازيکنان، در تأثيرگذاري‌شان روي جريان بازي است. ما در حال حاضر از اين نظر کمبود را در تيم‌مان حس مي‌کنيم ولي اين دوره را پشت سر خواهيم گذاشت.» اين جملات را لوئيس انريکه، سرمربي بارسا در نشست خبري پس از بازي با سويا به خبرنگاران گفت تا اعتراف كند كه غيبت مسي به بارسا ضربه زده است و حتي تعداد گل‌هاي زده بارسلونا هم بدون ستاره آرژانتيني هم كاهش پيدا كرده است.
بارسا در بازي‌هايش موقعيت گل خلق مي‌کند اما در ثبت گل بدون مسي مشکل دارد. مثلث مخوف MSN يعني مسي، نيمار و سوارز تا اينجا 16 گل به ثمر رسانده است. 10 گل در لاليگا، دو گل در ليگ قهرمانان، يك گل در سوپرکاپ اسپانيا و سه گل در سوپر کاپ اروپا. اين آمار را مقايسه کنيد با فصل گذشته در چنين مقطعي که نيمار و مسي در غياب سوارز محروم، 20 گل به ثمر رسانده بودند. مجموعه بارسلونا نيز فصل گذشته در چنين روزهايي، 29 گل وارد دروازه رقبا کرده بود؛ در حالي‌که امسال 9 گل کمتر به ثمر رسانده است.
    ***

پس از غيبت مسي مقابل لوركوزن و سويا، بارسا چهار بازي در لاليگا مقابل تيم‌هاي ويارئال، ايبار، ختافه و رايو وايکانو پيش‌رو دارد و در ليگ قهرمانان نيز بايد با باته بوريسوف مصاف دهد. يک بازي ساده در کوپا دل ري نيز در انتظار بارسلوناست. اينها مسابقاتي هستند كه بارسا بايد در آنها بدون مسي به ميدان برود. علاوه بر غيبت مسي، مصدوميت اينيستا كاپيتان و مغز متفكر بارسا در بازي سويا سبب شد تا او چهار بازي را از دست بدهد و حالا انريكه بايد بدون دو ستاره اصلي‌اش ادامه دهد، روزهايي كه انريكه درباره آن مي‌گويد: «اين مشکلي است که سر راه ما قرار گرفته و بايد بر آن نيز غلبه کنيم. من به بازيکناني که به زمين خواهند آمد، اطمينان دارم. ما مشخصاً در دوره سختي قرار داريم و بازيکنان مهمي از تيم مصدوم هستند. فوتبال همين است و به همين خاطر است که ما بايد با بقيه بازيکنان اين دوره را بگذرانيم. تيم ما فقط با 11 يا 12 بازيکن در رقابت‌ها قهرمان نشده است و بازيکنان ذخيره پشتيبان بازيکنان اصلي هستند و اکنون برخي از آنها که فرصت زيادي براي بازي پيدا نمي‌کردند، اين بخت را به دست مي‌آورند.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن