محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826547257
ماجرای برگشت زدن چک یک پروژه سینمایی
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
پنجاه و نهمین جلسه سینما «روایت» با اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و نقد و بررسی آن همراه شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه که شامگاه 12 مهر ماه انجام شد، محمدتقی فهیم (منتقد)، حامد جعفری (تهیهکننده) و هادی محمدیان (کارگردان) حاضر بودند. محمدتقی فهیم در ابتدای این جلسه گفت: از دیدگاه دینی «شاهزاده روم» اثری احترام برانگیز است به دلیل محتوای قابل تعملی که دارد اما باید به بررسی این مسئله بپردازیم که ظرفی که برای این اثر انتخاب شده، مناسب است یا نه؟! فیلم انیمیشن برای اثرگذاری بر روی کودکان باید به قدری جذاب باشد که کودک با آن همذاتپنداری کند. انیمیشنی موفق است که مخاطب بارها آن را ببیند و خسته نشود. وی افزود: این اثر نشان میدهد که کشور ما ظرفیت ساخت فیلمهای جذاب و مطرح شدن در عرصه انیمشن جهان را دارد. متاسفانه ما در سینمای خود دچار ضعف هایی هستیم که برای ریشهیابی آن میتوان در مورد مدیریت و بودجه حرف زد. اما به جز مدیریت و بودجهٰ خلاقیت هنرمندان هم نقش موثری در موفقیت سینما دارد. این منتقد سینما در ادامه گفت: رویکرد این فیلم قابل تقدیر است اما باید این سوال را پرسید که چرا «شاهزاده روم» را به صورت انیمیشن تولید کردیم و نه رئال؟ استفاده از یک پروانه و یک خفاش در فیلم، موجب فانتزی شدن فضای فیلم نمیشود. باید درباره این صحبت کرد که مخاطبین این فیلم چه کسانی هستند؟ اینها مسائلی هستند که قبل از تولید فیلم باید به آنها فکر میشد. هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» دومین نفری بود که در این نشست به صحبت پرداخت. وی در پاسخ به سوالهای فهیم گفت: این که انیمیشن باید زاویه متفاوتی نسبت به کارهای رئال داشته باشد و فضای جادویی و فانتزی را به مخاطب ارائه دهد درست است اما این قاعده سالها است که در دنیا شکسته شده است. وی افزود: در معارف دینی ما موضوع جادویی کمتر دیده میشود و این موضوع بیشتر در فضای ادبیات اسطورهای وجود دارد. هنگام انتخاب این داستان برای فیلم ما میدانستیم ممکن است ما متهم بشویم که به جای انتخاب یک داستان جادویی به یک داستان رئال پرداختیم. کودکان و نوجوانان با فیلم رابطه برقرار میکنند ولی .... این کارگردان تاکید کرد: تاکنون ما این فیلم را با مخاطبان زیادی ازجمله کودکان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از دبستان تا دبیرستان دیدهایم. در اکرانهایی که داشتیم دانش آموزان با وجود سوالاتی که در مورد فیلم داشتند، اکثرا با فیلم رابطه برقرار کرده بودند و جذب آن شده بودند. این مسئله که مخاطب کودک با این انیمیشن رابطه برقرار نمیکند را بیشتر بزرگسالان مطرح میکنند. این کارگردان در ادامه گفت: مقایسه محصول ما با محصول سینمای ژاپن و آمریکا از یک نظر کار اشتباهی است زیرا آنها سالها تجربه انیمیشن سازی دارند و ما حصل این تجربه میشود فیلم big hero 6 . مگر ما چقدر فیلم انیمیشن سینمایی ساختیم تا در این حوزه پیشرفت کنیم.؟ ما میدانستیم با تولید این فیلم به سیبلی تبدیل میشویم که همه توجهها به آن است اما خوشحال هستیم که از نظر بسیاری از سینماگران این فیلم یک گام رو به جلو است. با این حال تمام انتقادهایی که به این فیلم میشود را میشنویم زیرا این انتقادها است که باعث رشد سینمای انیمیشن کشور میشود. «شاهزاده روم» بدون کمک مالی نهادهای دولتی و فرهنگی ساخته شد در ادامه حامد جعفری، تهیهکننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» گفت: این فیلم ماحصل همکاری دو گروه انیمیشن سازی «سلوک افلاکیان» و «هفتسنگ» است. ما تجربه تولید بیش از 100 محصول انیمیشن از هایپررئال تا کاملا فانتزی را داریم. پس از سالها تولید انیمیشن ما نیاز به تولید یک فیلم سینمایی را حس کردیم. در ابتدا فیلم «9 و بیست دقیقه در بوشهر» را تولید کردیم که اثری قوی نبود ولی با این حال به جشنواره فجر راه یافت و در آنجا دیده شد. با حضور محمدیان در پروژه «شاهزاده روم» دومین انیمیشن سینمایی ما اثری شد که می توانیم ادعا کنیم از نظر کیفیت از رقبایش پیشی گرفته است. وی افزود: هزینه تولید «شاهزاده روم» با انیمیشنهای سینمایی ایران و رقبای خارجی خود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. در حالی که ارزانترین انیمیشنهای سینمایی دنیا در هند با هزینه 10 میلیون دلار ساخته میشود، «شاهزاده روم» با توجه به کیفیتی که ارائه داده است با 700 هزار دلار ساخته شده است. ما هزینه تولید این انیمیشن سینمایی را بدون کمک از هیچ نهاد فرهنگی و دولتی تامین کردیم. مردم سرمایهگذاران اصلی این فیلم هستند. این تهیهکننده سینما در ادامه تاکید کرد: ما نمیگوییم «شاهزاده روم» ضعف ندارد اما خوشحال هستیم که بزرگان سینما مانند آقای صدرعاملی به ما میگویند که این فیلم یک گام رو به جلو برای سینمای انیمیشن کشور است. امیدواریم دیگران هم وارد این گود شوند و به تولید انیمیشنهای سینمایی بپردازند تا شاهد پیشرفت در این عرصه باشیم. فهیم، منتقد این جلسه سینما روایت در ادامه با اشاره به ضعفهای ایران در پیشرفت فرهنگی جامعه، گفت: ما در ایران در هر زمینهای به جز فرهنگ پیشرفت کردهایم و توفیقهای زیادی به دست آوردهایم. انیمیشن ما را میتواند در این زمینه جلو بیاندازد زیرا دیگر با خطوط قرمز سینما مواجه نیست و طرفیتهای کشور ما در این زمینه زیاد است. وی افزود: «شاهزاده روم» گامی رو به جلو است اما فضای کلی انیمیشن کشور وضعیت خوبی ندارد. پس از سالها تولید انیمیشن هنوز صدا و سیما اثری نساخته است که بتواند به انیمیشنهایی مانند تام و جری طعنه بزند. ما در سینما وضعیت خوبی نداریم و وضغیت در حوزه انیمیشن بسیار بدتر از حوزه رئال است. دلیل این وضعیت عدم وجود مدیران متخصص در عرصه انیمیشن سازی کشور است. در دنیا 140 کشور مصرف کننده انیمیشن هستند. ما با توجه به ظرفیتهای خود میتوانیم صادرکننده انیمیشن باشیم تا از اقتصاد تک محصولی نفتی خود خارج شویم اما در این زمینه مدیریت درستی نمیشود. ما انیماتورهای بسیار قوی در سراسر کشور داریم که بسیار توانمند و بلندپرواز هستند. اما حیف که متولیان سینمای رئال را نمیشناسند چه برسد به سینمای انیمیشن. این منتقد سینما در ادامه گفت: با وضع موجود تولید «شاهزاده روم» ما را شگفت زده میکند. بسیاری از انیمیشن سازان ایرانی در ردههای میانی پروژههای بزرگ جهانی مشغول به فعالیت هستند که نشان از ظرفیت عظیم ایران در این عرصه دارد. سینمای انیمیشن ما حتی میتواند سینمای رئال ایران را نجات دهد به شرطی که به آن توجه شود. فهیم با اشاره به سینمای اوایل انقلاب گفت: ما در یک دوره اشتباه زیادی کردیم و آثاری مانند «تبر» را پسندیدیم. در آن دوره ما انقلابی بودیم، الان هم انقلابی هستیم اما میگوییم باید به مخاطب انیمیشن که کودکان هستند توجه شود. در دهه 60 فارابی به تولید آثار فانتزی برای کودکان توجه زیادی میکرد اما امروز سازمان سینمایی هیچ برنامهای در این زمینه ندارد.مرکز گسترش هم که متولی سینمای انیمیشن کشور است، با وجود تولید چند اثر نتوانسته است در حد تواناییهای ایران ظاهر شود. تابستان تمام شد و بچههای ما در این سه ماه محصولاتی مثل بتمن را دیدند و نه انیمیشن های ایرانی. جعفری در ادامه گفت: اکثر انیمیشنهایی که در ذهن مخاطبان ماندگاری داشتند، سریالهایی بودند که در مدتی طولانی پخش میشدند نه فیلمهای سینمایی. برای همین ما فیلمهای کوتاهی با کاراکترهای «شاهزاده روم» تولید کردیم که پس از پخش فیلم در سینماهای کشور، نشان داده میشوند. همچنین ما محصولاتی مانند کمیک استریپ، استیکر و محصولات جانبی مانند لوازم التحریر طراحی کردیم که پس از این در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. وی اضافه کرد: وظیفه تهیهکننده در یک پروژه تعادل برقرار کردن بین زمان، هزینه و کیفیت اثر است. «شاهزاده روم» با هزینه 2 میلیارد تومان ساخته و در لبنان و عراق، ساحل عاج و کویت اکران شد. ما جزئیات فروش نسخه عربی «شاهزاده روم» را در اختیار نداریم ولی همینقدر میدانیم که با وجود تعداد سینماهای کمی که این انیمیشن در اختیار داشت، با وجود عرضه محصولات جهانی در سینماهای لبنان، «شاهزاده روم» توانست پنجمین فیلم پرفروش دوره اکرانش باشد. این تهیهکننده سینما در ادامه تاکید کرد: «شاهزاده روم» حاصل تلاش متخصصانی همچون آقایان آریا عظیم نژاد، ناصر طهماسب، حسن ایوبی، حسین طهماسب و دیگران است. دوستانی که فقط به این دلیل وارد پروژه «شاهزاده روم» شدند که اعتقاد داشتند که جذابیتهای این انیمشین باعث گامی رو به جلو در سینمای کشور است. جعفری سپس به تشریح چگونگی تامین بودجه فیلم «شاهزاده روم» پرداخت و گفت: تمام سرمایه ساخت این فیلم توسط مردم تامین شد. افراد مختلف از یک گوشواره و نیم سکه گرفته تا چکهای 200 میلیون تومانی بلاعوض به ما کمک کردند تا این فیلم ساخته شود. انیمشن سینمایی ما پولهای آدمهای عادی ساخته شده است نه پولهای عظیم صنعت انیمیشن دنیا که قابل قیاس با بودجه ما نیست. ماجرای برگشت زدن چک پروژه «شاهزاده روم» توسط یک نهاد فرهنگی وی در ادامه تاکید کرد: هیچ نهاد دولتی و فرهنگی به ما در بودجه این فیلم کمک نکرده است. در ابتدای پروژه یکی از نهادهای فرهنگی که وظیفهاش حمایت از محصولات فرهنگی است به ما 100 میلیون تومان کمک مالی کرد اما پس از مدتی به ما گفت که باید این پول را تا یک ماه آینده به ما برگردانید وگرنه چک شما را برگشت میزنیم. در یکی از اکرانهای خصوصی که ما داشتیم من این ماجرا را برای مدعوین تعریف کردم. چند روز بعد یک خانم دکتر به ما زنگ زد و از ما خواست که به دفترمان بیاید. او وقتی به دفتر آمد 100 میلیون تومان چک کشید و به ما داد و گفت چک را به آن نهاد فرهنگی بدهید، من دوست ندارم کسی که درباره مادر امام زمان(عج) فیلم میسازد چنین دغدغه مالی داشته باشد. فیلم ما با پول این افراد ساخته شده است. این تهیهکننده افزود: سوال ما هم این است که چرا مسئولان در زمینه انیمیشن سرمایهگذاری نمیکنند؟ اگر در این زمینه سرمایهگذاری شود ما شاهد موفقیت سینمای انیمیشن ایران خواهیم بود. جعفری در پایان گفت: «شاهزاده روم» قرار است پس از فیلم «شیفت شب» نیکی کریمی به نمایش دربیاید. ما با سازمان سینمایی مذاکراتی کردیم که اکران این فیلم از 13 آبان آغاز شود زیرا اکران پس از آن باعث تلاقی با امتحانات مدارس خواهد شد که به نفع فیلم نیست. باید منتظر ماند و دید نتیجه این مذاکرات چه میشود. در ابتدای این مراسم به رسم همیشگی و برای علاقمندان و مخاطبان سینما یک کتاب معرفی شد، کتاب این جلسه "بوطیای ارسطو برای فیلمنامه نویسان" به نویسندگی مایکل تییرنو و مترجمی محمد گذرآبادی که از سری کتاب های نشر ساقی از مجموعهی انتشارات "روایت" بود. پنجاه و نهمین جلسه سینماروایت روز یکشنبه شب 12 مهرماه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]
صفحات پیشنهادی
ماجرای برگشت زدن چک پروژه «شاهزاده روم» توسط یک نهاد فرهنگی
در پنجاه و نهمین جلسه سینما روایت مطرح شد ماجرای برگشت زدن چک پروژه شاهزاده روم توسط یک نهاد فرهنگی خبرگزاری پانا پنجاه و نهمین جلسه سینما روایت با اکران انیمیشن سینمایی شاهزاده روم روز گذشته برگزار شد در این مراسم پس از نمایش این انیمیشن جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور محمد«شاهزاده روم» جزو آثار پرفروش لبنان شد/ ماجرای برگشت زدن چک پروژه
در نشست سینما روایت مطرح شد شاهزاده روم جزو آثار پرفروش لبنان شد ماجرای برگشت زدن چک پروژه شناسهٔ خبر 2932673 - دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۸ هنر > سینمای ایران حامد جعفری تهیه کننده فیلم شاهزاده روم در جلسه سینما روایت با اشاره به هزینه های ساخت این انیمیشن بیان کرد این اپس از ماجرای خروج آثار هنرمندان شاخص از گنجینه معاونت هنری اتفاق افتاد وقتی ارشاد 12 تابلو خطاطی را به زور می
پس از ماجرای خروج آثار هنرمندان شاخص از گنجینه معاونت هنری اتفاق افتادوقتی ارشاد 12 تابلو خطاطی را به زور میفروشد روایتی عجیب از پروژه بازسازی تئاتر شهرپس از ماجرای خروج آثار هنرمندان شاخص از گنجینه معاونت هنری حکایتی دیگر از فروش آثار خطاطی به گوش میرسد 12 اثری که بهزور بهپروژه سینمایی دیمن و افلک کلید میخورد
پروژه سینمایی دیمن و افلک کلید میخورد تیم دو نفره مت دیمن و بن افلک با تولید یک فیلم سینمایی تازه درباره بحران جهانی آب همکاری دوبارهای را با اچبیاو آغاز خواهند کرد آیسینما تیم دو نفره مت دیمن و بن افلک با تولید یک فیلم سینمایی تازه درباره بحران جهانی آب همکاری دوبارهای رپروژه حذف نیروهای ارزشی در ماجرای بورسیه ها
نکته قابل تأمل اینجاست که اکثر دانشجویان بورسیه از نخبگان انقلابی و نیروهای ارزشی کشور هستند که متاسفانه هنوز گرفتار این مسائل می باشند احسان کامرانی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش عالی و فناوری خبرگزاری بسیج گفت قوه قضاییه ماجرای بورسیه ها را با جدیت پیگیری کند وآخرین جزئیات از فیلم سینمایی "سلام بمبئی"
آخرین جزئیات از فیلم سینمایی "سلام بمبئی" قربان محمدپور نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی سلام بمبئی میگوید تا سه هفته دیگر عوامل فیلم به هند میروند و قرار است یک ماه و نیم مراحل فیلمبرداری کار در اینکشور طول میکشد به گزارش فرهنگ نیوز قربان محمدپور نویسنده و کارشاعران آستارا احساس را با حال و هوای دفاع مقدس گره زدند
شاعران آستارا احساس را با حال و هوای دفاع مقدس گره زدند آستارا - ایرنا - هنرمندان آستارایی به مناسبت هفته دفاع مقدس احساس شاعرانه خود را با حال و هوای جبهه های نبرد حق علیه باطل گره زدند به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از شاعران آستارا دوشنبه شب با حضور در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسفیلم سینمایی«تمشک» وارد شبکه نمایش خانگی شد
فیلم سینمایی تمشک وارد شبکه نمایش خانگی شد فیلم سینمایی تمشک به کارگردانی سامان سالور و تهیهکنندگی ساسان سالور از امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع میگردد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری فیلمفیلم سینمایی˝تمشک˝ وارد شبکه نمایش خانگی شد
فیلم سینمایی˝تمشک˝ وارد شبکه نمایش خانگی شد خبرگزاری پانا فیلم سینمایی ˝تمشک˝به کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور از امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر ساعت 09 36 به گزارش سرویس فرهنگی پانا در این فیلم نیکی کریمی مهدی پاکدل حبیب دهقان نافتتاح بزرگترين پروژه عمراني خيّرساز آموزش عالي کشور
۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۲ ۴۶ب ظ با حضور وزير علوم افتتاح بزرگترين پروژه عمراني خيّرساز آموزش عالي کشور موج-محمدحسين اميد معاون اداري مالي و مديريت منابع و قائم مقام وزير در ستاد خيّرين وزارت علوم تحقيقات و فناوري از افتتاح ساختمان خيّر ساز دانشکده مهندسي مکانيک پرديس دانشکدههاي فني-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها