تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم افزازیی، همگرایی و تعامل اثربخش با دستگاه های مرتبط با آموزش وپرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هم افزازیی، همگرایی و تعامل اثربخش با دستگاه های مرتبط با آموزش وپرورش خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران: اگر قشر بانوان بیشتر دچار ضعف و مشكلات تعاملی در جامعه قرار گیرند، در حوزه تربیت فرزندان نیز این ضعف نمود پیدا خواهد كرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر ساعت 15:54

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، مهناز احمدی دستجردی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در جلسه هم افزازیی، هم گرایی و تعامل اثر بخش با دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش جامعه هدف را به بخش های مختلفی از جمله زنان شاغل، مادران، و دانش آموزان و زیرشاخه های آن ها تقسیم نموده و به آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و خانواده های از هم گسسته كه جامعه را در این برهه مورد تهدید قرار داده اند اشاره كرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی كه 12 مسؤول امور بانوان از دستگاه های  كشور، مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران و روسای امور بانوان مناطق و حضور داشتند به ارایه طرح و برنامه در سال 94-95 پرداخت و به معرفی عملكردهای صورت گرفته در این حوزه از جمله، ارتقای سطح سلامت جسمی دانش آموزان با آموزش بلوغ و ویژگی های آن به 25000 دانش آموز پایه ششم و هفتم و والدین آن ها، پایش وضعیت فرهنگی-اجتماعی  دختران با اجرای طرح پژوهشی: (سنجش نظرات و آگاهی دختران نسبت به وضعیت موجود فرهنگی-اجتماعی خود در جامعه) ویژه دختران اول متوسطه، نمایشگاه و فروشگاه عفاف و حجاب، برگزاری همایش نقش زنان در انتقال ارزش های فرهنگی به جوانان در ایام دهه فجر، برگزاری نمایشگاه نقش زنان در دفاع مقدس، جلسات پرسش و پاسخ درابعاد مختلف، مسابقات كتابخانی برای 3 گروه هدف، برگزاری مناسبت های مختلف به ویژه گرامیداشت ولادت حضرت معصومه و حضرت صدیقه طاهره(س)، كارگاه آموزشی (دختران و بالندگی) با رویكرد تبیین اهمیت حجاب درونی در حجاب بیرونی به ویژه در دوران بلوغ، خوداتكایی و توانمندسازی اقشار و گروه های محروم در برنامه های مربوط به رفاه و تامین اجنماعی، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن درآن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و توجه ویژه به نقش سازنده آن اشاره كرد.

در ادامه وی به بیان سیاست های كلی برنامه ششم پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی از اهدافی است كه بنا داریم در این دوره آن ها را محقق سازیم.

در این جلسه كه چهاربند مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران نیز حضور داشت به ضعف ها و كاركردهایی كه نیاز به توجه ویژه دارد اشاره كرد و بیان داشت: تصویر روشنی از تحول خانواده ها نداریم. قبول داریم كه آسیب های اجتماعی رو به رشد است ولی نمی توان گفت كه این آسیب ها در گروه پسران بیشتر است یا دختران.

به دلیل رشد سریع فناوری ها، مشكلات و نیازهای ما در حوزه تعاملات و تحولات از حال به گذشته تبدیل می شود.

مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مانند قایق سبكی هستیم كه بر روی آب به هر سمتی كه باد بوزد می رویم.

چهاربند بیان داشت: در این حوزه باید تحلیل و برسی دقیقی صورت گیرد و شناخته شود ولی اگر تنها توانمان را بر شناخت موضوع بگذاریم مفید فایده نخواهد بود.

مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: قدرت و گستردگی وقوع یك پدیده بسیار بیشتر از قدرت كنترل آن توسط ما خواهد بود.

وی گفت: اگر بتوانیم در حوزه زنان و دختران خوب عمل كنیم در حوزه پسران نیز می توان تحول خوبی ایجاد كنیم. دختران و زنان نقش موثرتری در تحول فرهنگی جامعه خواهند دارند.

چهاربند خاطرنشان كرد: خودسازی در حوزه فرهنگی در معلمان و دانش آموزان منجر به فرهنگ سازی در جامعه خواهد شد. همچنین وی تعاملات فرهنگی بانوان را بیشتر از آقایان دانست و گفت: اگر قشر بانوان بیشتر دچار ضعف و مشكلات تعاملی در جامعه قرار گیرند، در حوزه تربیت فرزندان نیز این ضعف نمود پیدا خواهد كرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در این نشست به بیان دیدگاه پرداخت و گفت: آموزش و پرورش می تواند منشاء تحول باشد. در آموزش و پرورش می توانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. ما نیاز به انعطاف در قوانین، ظرفیت فكری و... داریم تا دانش آموزان بتوانند ارتباط بهتری با پدران آموزش و پرورش داشته باشند.

در طرحی كه ارائه خواهد شد كل پرسنل آموزش داده خواهند شد و به صورت عملی پیاده سازی می شوند.

ساعی رئیس امور بانوان شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: ذر سال های گذشته به دلیل تعاملات كم بین نهادها، اهداف به درستی انجام نمی گرفت. ولی در 2 سال گذشته كارگروه هایی را برای بهبود تعاملات تشكیل دادیم.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن