تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبار کتاب‌های فضای مجازی چقدر است؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اعتبار کتاب‌های فضای مجازی چقدر است؟!
حالا فروش کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها و بساطی‌های کنار خیابان، در فضای مجازی نیز دیده می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه کتاب‌ها تنها از فروشگاه‌های کتابفروشی و بساطی‌های کنار خیابان تهیه نمی‌شود، حالا فروش کتاب به فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی نیز وارد شده است. سایت‌هایی که گاه باید درباره معتبر بودن آن تأمل کرد. ورود کتاب به سایت‌های اینترنتی سبب شده، علاقه‌مندان به مطالعه به راحتی کتاب مورد علاقه خود را پیدا و مطالعه کنند. این مسئله دسترسی به کتاب راه بیشتر کرده و سبب کاهش خرید کتاب از کتابفروشی‌ها شده است. شبیه آنچه برای موسیقی رخ داده، در زمینه ادبیات نیز مشاهده می‌شود، تا این جا مشکلی برای خواننده کتاب وجود ندارد. مسئله از آنجا اهمیت پیدا می‌کند، که برخی علاقه‌مندان به حوزه کتاب از معتبر بودن نسخه ارائه شده در اینترنت اطمینان ندارند. اعتبار نسخه به خصوص در زمینه کتاب‌های بزرگان ادبیات اهمیت دارد. به دلیل آنکه گاهی اختلاف نسخ می‌تواند مفهوم یک بیت یا جمله را تغییر دهد. این مسئله در نهایت امر سبب می‌شود، با مفهومی غیر واقعی از یک مطلب مواجه شویم.


الان دیگر نیاز نداریم، برای تهیه دیوان حافظ به کتابفروشی‌ها مراجعه کنیم. فضای مجازی تهیه این کتاب را آسانتر کرده است. اما کتاب تهیه شده تا چه اندازه اعتبار دارد و نسخه معتبر این کتاب محسوب می‌شود؟ معتبر بودن نسخه دیوان حافظ تنها در فضای مجازی اهمیت ندارد. بلکه اهمیت آن را می‌توان در نسخه‌های چاپ شده این کتاب نیز مشاهده کرد. این مسئله تنها درباره دیوان حافظ مطرح نیست بلکه درباره کتاب‌های سایر بزرگان ادبیات نیز صدق می‌کند. شاید اینترنت و فضای مجازی را بتوان منبع خوبی برای بعضی رشته‌ها دانست، اما منبع معتبری در زمینه ادبیات محسوب نمی‌شود. هنوز هم کتاب‌های کاغذی حرف اول را در ادبیات می‌زنند و هنوز هم تنها کتاب‌های کاغذی هستند، که با اطمینان بیشتری می‌توان آن را ورق زد. تنها افرادی که از شعر یک شاعر، یا داستان نویسنده‌ای آگاهی دارند، با اطمینان می‌توانند به سراغ فضای مجازی بروند. به دلیل آنکه آگاهی این افراد سبب می‌شود، سراغ منبع معتبر و مطلب درست بروند.










انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

شبکه‌های مجازی بساط مثنوی‌خوانی را برچیدند
کتاب‌های خوانده‌نشده دینی بر گردن محصلین است
بساط مثنوی‌خوانی از جامعه ایرانی برچیده شده
کتاب‌هایی که انتظار خوانده شدن می‌کشند!
جدال زبان فارسی با مهاجمان بیگانه
حکایت مثل «حرف خود را به کرسی نشاندن» چیست؟
زندگی بدون کتاب یعنی غارنشینی/ هنوز هم «دخترک کبریت فروش» می‌خونم
به آینده ادبیات ایران امیدوارم
حکایت ضرب‌المثل «سر و گوش آب دادن» چیست؟
وضعیت بی‌سر و سامان توزیع کتاب





۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن