تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813298711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توسعه سواحل جنوبي کشور براي جلوگيري از تخريب تمدن‌هاي موجود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۷ق.ظ)
ضرورت توسعه سواحل جنوبي کشور براي جلوگيري از تخريب تمدن‌هاي موجود موج - دبير شوراي عالي مناطق آزاد گفت: هيچ يک از ۲۰ شهر بزرگ کشور در سواحل جنوب قرار ندارند، ادامه اين مسير ممکن است برخي تمدن‌ها را در جنوب از بين ببرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان، دبير شوراي عالي مناطق آزاد، امروز در مراسم روز جهاني دريانوردي با بيان اين که امروز دريانوردان کشور براي گراميداشت حرفه و توسعه دريانوردي، مراسمي را برگزار مي‌کنند، افزود: همچنين امسال سازمان جهاني دريانوردي، شعار سال را آموزش قرار داده است.
وي با اشاره به اين که ۸ مرکز دانشگاهي آموزش دريانوردي در کشور داريم، افزود: ۵۷ مرکز آموزش حرفه‌اي دريانوردي داريم که نشانگر توجهي است که به اين حرفه مي‌شود.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد با بيان اين که اين مراکز دانشگاهي تجهيز شدند که هم راستا با شعار جهاني دريانوردي حرکت کنند، اظهار داشت: ۵ منطقه از ۷ منطقه آزاد در کشور، دريايي هستند، اما؛ نگاهي به سواحل جنوبي کشور نشان مي‌دهد هيچ يک از ۲۰ شهر بزرگ در اين سواحل قرار ندارند.
ترکان با اعلام اين که در هر حوزه‌اي که اقتصاد پررونق باشد، جمعيت و مردم دور آن جمع مي‌شوند، افزود: ۷۰ درصد از جمعيت جهان در سواحل زندگي مي‌کنند؛ در حالي که اين رقم در کشور ما بسيار کم است.
مشاور عالي رئيس‌جمهور با اشاره به اين که هيچ يک از شهرهاي بالاي ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوب قرار ندارند، گفت: اين در حالي است که اقتصاد نفت ايران در جنوب قرار دارد و ما بايد حداکثر استفاده را از ظرفيت اقتصاد دريا ببريم.
وي ادامه داد: چه بسيار تمدن‌هايي که در سواحل جنوبي کشور ما وجود داشت، اما؛ بنا به حوادث تاريخي از بين رفت، مانند؛ بندر سيراف که در گذشته يکي از بنادر پررونق بوده، اما؛ الان ديگر اثري از آن نيست.
ترکان با اشاره به اين که حتي بسياري از مردم ديگر موقعيت منطقه‌اي اين بندر را نمي‌دانند، گفت: با رويه کنوني ممکن است اين اتفاق باز هم تکرار شود؛ به اين معنا که اگر همين مسير را ادامه دهيم، ممکن است برخي تمدن‌هاي امروز، فردا ديگر نباشد.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد با اشاره به اين که دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر ظرفيت جديدي را به سواحل جنوب اضافه مي‌کنند، اظهار داشت: تصميماتي براي توسعه سواحل جنوب اتخاذ شده که راهبردي است و توجيه مناطق آزاد متکي به اين تصميمات است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن