تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820421470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فيلمسازي در سينماي دفاع مقدس جرئت مي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فيلمسازي در سينماي دفاع مقدس جرئت مي‌خواهد
كارگردان فيلم «خاكستر و برف» با اشاره به مسئله‌اي كه در فيلم مطرح شده و آن هم انتظار است، گفت: معتقدم فيلمسازي در ايران جرئت مي‌خواهد، به ويژه ورود به عرصه سينماي دفاع مقدس كه جرئتي مضاعف مي‌طلبد.


كارگردان فيلم «خاكستر و برف» با اشاره به مسئله‌اي كه در فيلم مطرح شده و آن هم انتظار است، گفت: معتقدم فيلمسازي در ايران جرئت مي‌خواهد، به ويژه ورود به عرصه سينماي دفاع مقدس كه جرئتي مضاعف مي‌طلبد.
به گزارش «جوان»، در ادامه نشست‌­هاي فيلم «خاكستر و برف» به كارگرداني «روح­‌الله سهرابي» و تهيه­‌كنندگي «فرهاد گلي» كه اين روزها به بهانه اكران آن در نقاط مختلف برگزار مي­‌شود، دوشنبه شب گذشته و در سالن سوره شهر اصفهان جلسه نقد و بررسي اين فيلم برگزار شد. در اين مراسم كه جمع كثيري از دانشجويان رشته‌هاي مختلف، به ويژه دانشجويان رشته سينما حضور داشتند، علاوه بر «روح­‌الله سهرابي» كارگردان فيلم، «عباس كريمي‌­عباسي» كارشناس و منتقد سينما و «قربان نجفي» بازيگر نقش «ابراهيم» در نشست نقد و بررسي پس از نمايش فيلم حاضر شدند.
در ابتداي برنامه، «روح‌­الله سهرابي» با بيان اينكه بيشتر علاقه‌مند است نظرات كارشناس و منتقد برنامه و نيز حاضرين در سالن را بشنود، گفت: «اين روزها و با اكران فيلم «خاكستر و برف» عزيزاني چون دكتر احمدرضا معتمدي، كيومرث پوراحمد، حبيب احمدزاده، رامتين شهبازي، جبار آذين و بسياري ديگر از دست‌اندركاران، كارشناسان و منتقدين حوزه­ سينما در قالب يادداشت‌­هايي محبت­‌آميز يا طي جلسات حضوري نكات قابل توجهي را درخصوص اين فيلم ارائه نموده‌­اند كه براي بنده جاي بسي خوشحالي است، لذا در اين برنامه نيز بيشتر مايل هستم از شما به ويژه از كارشناس و منتقد برنامه بشنوم و اگر سؤالي باشد در حد بضاعت پاسخگو خواهم بود.» در ادامه­ برنامه، عباس كريمي­‌عباسي كه به عنوان كارشناس و منتقد سينمايي در جلسه حاضر بود به تحليل محتوايي فيلم پرداخت.
كريمي­‌عباسي گفت: «فيلم‌­هاي بسياري را در سينماي ايران، به ويژه در حوزه­ دفاع مقدس مي­‌بينيم كه همزمان از دو مقوله­ مهم تعهد و تخصص برخوردار نيستند. فيلم­‌هايي هستند كه به لحاظ پيام و ساختار دراماتيك از تعهدي نسبت به جامعه برخوردارند اما متأسفانه تحت‌­الشعاع ضعف كارگرداني و تخصص قرار گرفته‌­اند و نتوانسته­‌اند آن­‌گونه كه بايد با مخاطب ارتباط برقرار نمايند. در مقابل نيز فيلم­‌هايي را مي‌­بينيم كه از يك كارگرداني مطلوب و متخصصانه برخوردارند اما هيچ تعهدي نسبت به پيرامون و مخاطب ندارند كه نشئت گرفته از ضعف فيلمنامه يا بسياري مسائل ديگر است كه در ارتباط مخاطب با فيلم خلل ايجاد كرده است.»
اين منتقد افزود: «حال خوبي دارم از اينكه فيلمي را مي‌بينم كه از هر دو مقوله­ مهم بهره‌­مند است. انديشه­‌اي متعهدانه و سينمايي متخصصانه پيشكش فيلم «خاكستر و برف» به مخاطب امروز سينماست. اين فيلم با نگاهي همراه با تعهد و سينمايي همراه با تخصص تبعات جنگ را براي نسل امروز به ويژه جوانان و نوجواناني كه دوران دفاع مقدس را درك نكرده‌­اند به خوبي تداعي مي­‌كند. بايد بگويم «خاكستر و برف» نويد كارگرداني توانمند، خلاق و صاحب سبك را به سينماي ايران مي­‌دهد كه اميدوارم فضا براي فعاليت چنين افرادي مهيا شود و من هم به نوبه­ خود به ايشان كه كارگرداني جوان و تازه­ نفس هستند تبريك مي­‌گويم.»
در اين جلسه يكي از دانشجويان كه از ديدن فيلم متأثر شده بود و اشك مي­‌ريخت از كارگردان فيلم تشكر كرد و گفت: «شما با سكوت­‌هاي معنادار اين فيلم به خوبي­ نشان داديد كه مادراني چون عزيز خانم چگونه اين سال­‌هاي انتظار را تحمل كرده‌­اند و با نگاه‌هاي منتظرشان سوخته­‌اند و ساخته­‌اند. من در حين ديدن فيلم به اين فكر مي­‌كردم، مادري كه چند ساعت مدرسه رفتن فرزندش را تاب نمي‌­آورد و برايش سخت است، چگونه مي­‌تواند سال­ها چشم انتظار بماند. من از اين بابت از شما تشكر مي­‌كنم و برايتان آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم شاهد فيلم‌­هاي ديگري با اين موضوعات ارزشي و تأثيرگذار در سينماي ايران باشيم.»
سهرابي نيز در پايان خود را متعهد به اين جريان سينمايي دانست و گفت: «خاكستر و برف با وجود موانع و كاستي­‌هايي كه بود رقم خورد و مي‌­توانست از آنچه ديديد بهتر باشد اما در همين اندازه هم من وظيفه­ مي‌دانم، تشكر كنم از همه كساني كه در جريان توليد اين فيلم به بنده كمك كردند.»
فيلم سينمايي «خاكستر و برف» هم‌اكنون در سينماهاي گروه هنر و تجربه در حال اكران است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن