محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845184318
خاطره انگیزترین سکانسهای سینمای دفاع مقدس در قاب سینما/ 2و پایانی از ساخت پرهزینهترین فیلمهای دفاع مقدس در دهه 80 تا تبعات جنگ در دهه 90
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خاطره انگیزترین سکانسهای سینمای دفاع مقدس در قاب سینما/ 2و پایانی
از ساخت پرهزینهترین فیلمهای دفاع مقدس در دهه 80 تا تبعات جنگ در دهه 90
در دو دهه اخیر التهاب دهه 70 در حوزه سینمای دفاع مقدس کمتر شد و سینماگران بیشتر به سراغ فضای تبعات هشت سال جنگ رفتند اما با این وجود فیلم های بسیار خوبی ساخته شد و با فیلم سینمایی «دوئل» صدای دالبی وارد سینمای ایران شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، هشت سال دفاع مقدس آثار و تبعات زیادی را در پی داشت اما در عرصه فیلمسازی باعث خلق شاهکارهایی در سینمای ایران شد. در نیمه دهه 80 یکی از فیلمسازان خوب در حوزه دفاع مقدس «رسول ملاقلی پور» از میان ما رفت و سینمای ملی ایران که وامدار آثار در خور توجه وی بود در غم فقدان او نشست. دهه 80 سینمای دفاع مقدس التهاب دهه 70 را نداشت. نگاهی به تولیدات این دهه نمایان گر آن است که سینماگران کمتر به سراغ فضای جبهه کمرنگ شد وساخت فیلم هایی که به صورت مستقیم به فضای درگیری و جبهه اشاره داشته باشد کمتر شد. اما در دهه 80 فیلم هایی که در این فضا ساخته شدند دیده می شود که مهمترین آن ها فیلم «دوئل» است که در آن سالها یکی از فیلم های پرهزینه به شمار می آمد و دوئل اولین فیلم ایرانی بود که مجهز به سیستم صدای دالبی شد و ما برای اولین بار توانستیم با صدایی و تصویری شفاف ، به قلب دوران دفاع مقدس برویم. دهه 80، پرهزینه ترین فیلمهای سینمای دفاع مقدس «دوئل» ساخته احمد رضا درویش با توجه به هزینه ای که در بر داشت اما به خوبی روزهای اول جنگ را روایت کرد و داستان مردی به نام زینال ( پژمان بازغی ) را است که ناخواسته درگیر جابجایی یک گاوصندوق فوق العاده مهم به لحاظ سیاسی قرار میگیرد اما در جریان جابجایی گاو صندوق ، بهترین دوستش یحیی کشته می شود و خود او نیز توسط عراقی ها به گروگان گرفته می شود. زینال بعد از 20 سال به شهرش بر می گردد اما با برخورد سرد نزدیکانش روبرو می شود که او را مسبب مرگ یحیی می دانند و... «دوئل» عنوان پر هزینه ترین فیلم جنگی تاریخ ایران را به خود اختصاص داد . درویش در سال 83 فیلم را روانه اکران کرد که مورد توجه قرار گرفت این فیلم از جشنواره فیلم فجر 8 سیمرغ بلورین دریافت کرد. این فیلم سکانسهای تاثیرگذار بسیاری دارد اما سکانس مورد هدف قرار گرفتن کودکان و مربی بسیار دردناک است . از جمله سکانس های بسیار خوب جنگی این فیلم میگ هایی است که خرمشهر را بمباران می کنند و مردم هراسان از حضور این حمله هوایی هر کدام به سوی پناه می بردند. عزیزالله حمید نژاد از کارگردانانی است که در دو سال پیاپی دو فیلم در دهه 80 با موضوع دفاع مقدس ساخت. «شکوفه های سنگی» با موضوع مشکلات روستاهای مرزی در جنگ را مورد توجه قرار داد که پس زمینه جنگ داشت بخشی از فیلم حالت مستند و بخشی شکل داستانی داشت. اما در فیلم «اشک سرما» فیلمساز به سراغ درگیری ها در این منطقه رفت و مین گذاری در این منطقه را مورد توجه قرار داد. بخش وسیعی از منطقه مینگذاری شده و هر روزه عده ای سرباز کشته می شوند. کاوه کیانی که در خنثی کردن مین ها تخصص دارد و فقط چهار ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده برای مأموریت عازم منطقه می شود. از همان روز اول فرمانده تأکید دارد که بین سربازان و مردم معمولی هیچ گونه مراوده و دوستی نباید وجود داشته باشد، زیرا ممکن است در میان آنها ستون پنجمی و جاسوس هم باشند. حمید نژاد در این فیلم تلفیق جنگ و عواطف انسانی را مورد توجه قرارداده و یکی از صحنه های برگزیده این فیلم را می توان نجات دادن دختر چوپان توسط کیانی با آتش روشن کردن و پوشاندن دستکش و جوراب او را از مرگ حتمی نجات می دهد . صحنه کشته شدن روناک و کیانی براثر انفجار از صحنه های تاثیرگذار این فیلم است. رفته رفته با دور شدن از پایان جنگ و تحولات سریع و تغییر ذائقه فرهنگی مردم این تفکر قوت میگرفت که سینمای دفاع مقدس به پایان خود رسیده و مخاطبان خود را از دست داده است. اما در سالهای اخیر شاهد آثار جدیدی در سینمای دفاع مقدس هستیم که توانست ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند . در این روایت نو از سینمای جنگ مناسبات انسانی از منظر فرهنگ و هنر و اندیشه مورد توجه قرار میگیرد. «شب بخیر فرمانده» یکی از فیلم های دفاع مقدس است که در دهه 80 به موضوع جالبی اشاره دارد. یک خبرنگار جنگی در هنگام عملیات از بقیه جدا افتاده، راه را گم می کند. عدم شناخت او از منطقه و وضعیت بد جوی وی را با مشکلات و شرایط خاصی رو به رو می کند. که این خود آغاز ماجراست. در این فیلم حضور زنان در جنگ به خوبی دیده می شود. داستان این فیلم در مورد یک خبرنگار جنگی است که هنگام عملیات از سایرین جدا افتاده و راه را گم می کند. آشنا نبودن با منطقه و وضعیت بدجوی، خبرنگار جوان را با مشکلات و شرایط سختی روبرو می نماید و... «شب به خیر فرمانده» براساس تجربیات واقعی کارگردان نوشته و ساخته شده است. نگاهی به سوابق کاری این کارگردان، یادآور این نکته می باشد که شاه حسینی مدتی از دوران دفاع مقدس را به عنوان خبرنگار در جبهه ها بوده است. شاید انتخاب قهرمان خبرنگار زن و قرار دادن او در رأس ماجراهای «شب به خیر فرمانده» حاصل تجربیات واقعی و مشاهدات عینی کارگردان خبرنگار فیلم در جبهه بوده باشد. به هر حال باید اعتراف کرد که انتخاب این قهرمان و قرار دادنش در یک داستان جنگی توسط شاه حسینی انتخاب خوبی بوده است. شروع هولناک فیلم در میان سر و صدای شلیک و انفجار و آمیخته با وحشت و هراس بسیار خوب از آب درآمده است. فیلم سینمایی «روز سوم» در سال 85 توانست نظر منتقدان و مخاطبان را جلب کند. این فیلم که درباره روزهای اول جنگ در خرمشهر است بسیار تاثیرگذار از کار درآمد. محمدحسین لطیفی با دستمایه قراردادن داستانی واقعی توانست موفق عمل کند پرداختن به واقعیتهای آن دوران عامل اقبال مخاطبان بویژه رزمندگان به فیلم روز سوم بود. دراین فیلم تا حد ممکن تلاش شد از کلیشههای رایج پرهیز شود و با ایجاد نوآوری مخاطب را جذب کند. فیلم ، روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال 1359 است. سمیره و رضا، خواهر و برادری که همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. در شرایطی سمیره، در حلقه دشمن می ماند و رضا و همرزمانش تلاش می کنند تا او را از چنگال دشمن رها کنند. این فیلم صحنه های تکان دهنده بسیاری دارد و همین امر باعث شد تا در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کند. سکانسی معروفی که فواد از عشقش به سمیره سخن می گوید یکی از صحنه های خوب فیلم به شمار می آید و صحنه تکان دهنده دفن سمیره توسط برادرش از سکانس های برگزیده فیلم به شمار می آید. در شرایطی احساس می شد که دیگر فیلم های دفاع مقدس توان جذب مخاطب را ندارد و تماشاچی از این نوع سینما روی برگرداننده است اما «اخراجیها» ساخته مسعود ده نمکی این معادلات را در سینما به هم ریخت. فیلم داستان مجید از خلافکارهای یکی از محله های تهران است که عاشق دختر میرزا (یک گیوهدوز عارف) است و شرط ازدواج او سربه راه شدن است. مجید برای رسیدن به نرگس دست به دروغ و کلک می زند اما نقشه اش افشا می شود. مجید در سرراه خود احساس می کند که رقیبی وجود دارد که از بچه های جبهه ای است و برای اینکه از او عقب نیفتد، با نوچه های خود راهی جبهه می شود.. صحنه هایی که در فیلم های ده نمکی از دفاع مقدس طراحی و اجرا شده است بسیار تکان دهنده است. «اخراجی ها» با فروش بسیار موفق خود توانست نظر منتقدان سینمای دفاع مقدس را تغییر دهد. در دو فیلم بعدی اخراجی ها ده نمکی به وضعیت همرزمان مجید در اسارتگاه و بعد در حوزه سیاست اشاره دارد. ارایه CD غیرمجاز فیلم اخراجی ها 1 به فروش آن لطمه وارد کرد اما در میان سه گانه اخراجی ها، فیلم «اخراجی ها » 2 با بلیت 2000 تومانی در سال 88 وبا فروش 8.5 میلیارد تومانی توانست4.5 میلیون مخاطب به سینما بیاورد. سکانس های پایانی فیلم «اخراجی ها»1 که دشمن حمله می کند بسیار خوب طراحی و اجرا شد و شهادت مجید سوزوکی از صحنه های تاثیرگذار فیلم به شمار می آید. شاید بتوان گفت فیلم سینمایی «کودک و فرشته» تنها فیلم در حوزه دفاع مقدس دراین سالها است که به درستی به درگیری کودکان و نوجوانان ناخواسته در حوزه دفاع مقدس اشاره دارد. «کودک و فرشته» اولین ساخته بلند سینمایی مسعود نقاش زاده بودکه آخرین روز تابستان سال1359 را روایت می کند. دختری به نام فرشته و خانواده اش آماده می شوند تا در جشن عروسی معصومه (یکی از نزدیکان شان) شرکت کنند، اما حمله هواپیماهای جنگنده عراقی باعث می شود که پدر فرشته تصمیم بگیرد که از خیر عروسی گذشته و خانواده اش را از زیر گلوله باران دشمن نجات بدهد. او درحال جر و بحث با همسرش راحله برای ماندن یا رفتن است که ناگهان بمبی به خانه آن برخورد کرده و تمام اعضاء خانواده شهید می شوند. فرشته که برای آوردن مادربزرگ از خانه خارج شده، دیگر هیچ گاه خانواده اش را نمی بیند و... یکی از صحنه های تاثیرگذار فیلم، سکانس تقسیم بندی نوجوانان رزمنده به سه دسته زنده، شهیدو زخمی است که براساس شناسنامه های برجای مانده از آنان انجام می گیرد. دردهه 80 فیلم های سینمایی «طبل بزرگ زیر پای چپ» به کارگردانی کاظم معصومی «پاداش سکوت» به کارگردانی مازیارمیری، «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «پیکنیک در میدان جنگ» به کارگردانی سید رحیم حسینی ،«به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی، «دموکراسی تو روز روشن» به کارگردانی علی عطشانی ، «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت با توجه کارگردانان این آثار به میدان نبرد ساخته شد اما یا بخش هایی که در میدان نبرد فیلمبرداری شده حجم کمی را به خود اختصاص داده است و یا در فلاش بک از صحنه های نبرد استفاده شده که در این گزارش به صورت تفصیل به آن نپرداختیم. دهه 90، تبعات جنگ سینمای دفاع مقدس با افت وخیزهای فراوان روبرو بوده است. در دهه 90 با فیلم هایی روبرو هستیم که در آنها دیگر نگاه فیلمساز صرفا به میدان جنگ منتهی نمی شود٬ این بار مانند دهه 80 در کنار فیلمهای جنگی٬ حواشی پررنگتر از صحنه های جنگ نبرد نمایان است. با نگاهی کلی به همین چند سال گذشته٬ می توان متوجه شد که فیلمهای مهم دفاع مقدس خلاصه می شود به چند فیلم که هم به لحاظ ساختار و هم نوع موضوعی که انتخاب شده٬ متفاوت با فیلم های جنگی سالهای پیش است. شاید بتوان گفت شاخص ترین فیلم ها در حوزه دفاع مقدس در دهه 90 «ملکه» ساخته باشه آهنگرو «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ طادی است فیلم سینمایی «ملکه» برخلاف دیگر آثار سینمایی ماههای پایانی جنگ در آبادان خلوت و تنهایی ماندگان در جنگ را روایت می کند. سکوتی که به بازشناسی رفتارها می انجامد سیاوش ، سیف اله ، امجد ، عیسی ، موسی با یاد جمشید ، آرش گونه شهر را حفظ میکنند و ... از مهمترین امتیازات فیلم نمایش موقعیتی است که کاملا مستند است. فیلم «ملکه» به مقطعی از جنگ می پردازد که کمتر دیده شده است . پرداخت به جزئیات از دیگر ویژگی ها و امتیازهای مهم این فیلم است. از سوی دیگر کار فیلمبرداری و تصاویری که در این فیلم دیده می شود درخشان است و به جنبه های مستند بسیار نزدیک . انتخاب هوشمندانه نام فیلم نقطه عطف آغاز و پایان فیلم است که در آن درباره ملکه زنبور عسل اطلاعاتی داده میشود که مطابق آن عنوان می شود «ملکه نباید کندو را ترک کند چرا که نمی تواند به وظیفه اش عمل کند و از سویی خواهد مرد». این اطلاع وقتی در نمای آخر سکانس پایانی دو اسکلت باقی مانده در برج دیدبانی به نمایش در می آید به خوبی در ذهن تماشاگر تداعی معانی پیدا میکند. سکانس دیدنی گرای اشتباه دیده بان بسیار تاثیرگذار است . فیلم سینمایی «ضدگلوله» از دیگر آثاری بود که در حوزه دفاع مقدس با موضوع طنز ساخته شد. ماجرای این فیلم مربوط به اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است و قصه مردی حدود 50 ساله در تهران را روایت میکند که مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلمهای ویدئویی است. او در اثر یک اتفاق در مییابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند. بسیاری از کارشناسان «ضد گلوله» را بی شباهت به فیلم «لیلی با من است» کمال تبریزی نمیدانند؛ فیلمی که در ژانر کمدی جنگ را به تصویر کشید و مورد توجه مردم در زمان اکران عمومی قرار گرفت. سکانسی که سلیم در جبهه است و اولین گلوله خمپاره منفجر می شود با بازی خوب مهدی هاشمی دیدنی است. «روزهای زندگی» یکی از تازه ترین تلاش های سینمای ایران در راستای به تصویر کشیدن گوشه هایی از حقایق پیدا و پنهان دوران هشت ساله دفاع مقدس به حساب می آید. این فیلم روزهای پایانی جنگ را پیش روی مخاطبش قرار می دهد؛ پزشکان فداکار و پرستاران ایثارگری که علیرغم پذیرش قطعنامه از سوی ایران، در یک بیمارستان صحرایی به همراه انبوهی از مجروحین جنگی دچار حمله غیرمنتظره دشمن می شوند و چاره ای جز مقاومت جانانه ندارند . آغاز جنگ تحمیلی 31 شهریورماه 1359 است اما اتفاقات و حوادث داخلی که پس از پیروزی انقلاب رخ داد کم از دفاع در برابر دشمن خارجی نداشت. 25 مرداد سال 58 شهر پاوه بطور کامل در محاصره مهاجمین مسلح قرار گرفت و از گوشه و کنار شنیده میشد که پاوه سقوط کرده است . سقوط پاوه جدا شدن کامل کردستان عزیز و میهن اسلامی بود و بوجود آوردن یک مرکز برای در هم کوبیدن انقلاب اسلامی . در این گیر و دار امام آن حکم تاریخی و سر نوشت ساز را صادر کرد. حاتمی کیا با ساخت فیلم سینمایی «چ» این مقطع تاریخی و سرنوشت ساز را روایت کرد و 2 روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر کشید. با فیلم "چ" ما شاهد حضور تمام قد حاتمیکیا در عرصه سینمای دفاع مقدس بودیم. سکانس های بسیار خوب و به یادماندنی در این فیلم به وفور دیده می شود اما وصف چمران از زبان شهید وصالی سکانسی بسیار دیدنی است. سکانس هلی کوپتر هم از سکانس های دردناک و تاثیرگذار فیلم به شمار می آید. «معراجیها» فیلم دیگری از مسعود ده نمکی است که علاوه بر اقبال مخاطبان از آن صحنه های تکان دهنده شهادت غواصان در کربلای 4 در این فیلم به وضوح دیده می شود اگر بگوییم خشنترین صحنههای مربوط به جنگ در فیلم «معراجیها» است و واقعیت جنگ در آن این فیلم روایت شده بیراهه نگفتیم. در این فیلم صحنهای طراحی شده که تداعی کننده مظلومیت شهدای غواص است. معراجی ها داستان جوانی محمد با بازی پندار اکبری جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفتهای سرسختانه پدرش (با بازی مهران رجبی) مواجه میشود و پدر برای رفتن او به جبهه شرطهای عجیب و غریب میگذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه میرود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه میشود. دقایق پایانی فیلم «معراجی»ها بسیار تاثیرگذار است این بخش نمایانگر دلاور مردان غیور غواص است که با گذشتن از جان خود زمینه ساز عملیات کربلای 5 بودند. در دهه 80 و 90 فیلم هایی درباره دفاع در کشورهای همسایه از جمله لبنان و عراق ساخته شده که از جمله می توان به «بدرود بغداد» (مهدی نادری)، «33 روز» (جمال شورجه)، فیلادلفی (اسماعیل رحیم زاده، سید مجتبی اسدی پور) و... اشاره کرد همچنین فیلم هایی با موضوعات اجتماعی و پس زمینه دفاع مقدس که شاخص ترین آن ها «بوسیدن روی ماه»(همایون اسعدیان)، «مهمان داریم» (منوچهر عسگرپور)، دستهای خالی (ابوالقاسم طالبی) و... که به دلیل عدم استفاده از صحنه های نبرد در این فیلم ها در این گزارش جای نگرفتند. در بحث دفاع مقدس که یکی از حساس ترین و مقدس ترین مساله جامعه ما است که سینما نیز وارد آن شده است و با توجه به دور شدن از زمان جنگ،رسالت هنرمندان و فیلمسازان در این حوزه سخت تر خواهد بود. زیرا سینما پیام رسان مجاهدت و رشادتهای جوانان این مرز و بوم است. بسیاری از فیلم ها در این حوزه ساخته شد که تنها با معلولان و موجی ها در جنگ (عروسی خوبان) مواجه بودیم اما در فیلم هایی چون روایت فتح (سید مرتضی آوینی) با اشتیاق افراد برای حضور در جبهه ها نبرد و مظلومیت در شهادت آن ها مواجه بودیم نمایش دفاع مقدس هنری است که باید اهل دل آن را روایت کنند تا به درستی روایت شود و لحظات ناب رشادتهای آن سالها به درستی تصویر شود. انتهای پیام/
94/07/04 - 11:39
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]
صفحات پیشنهادی
خاطرهانگیزترین سکانسهای سینمای ایران +تصاویر
خاطرهانگیزترین سکانسهای سینمای ایران تصاویر فیلمهای شاخص و ماندگار را یا با تصاویر و قابهای درخشانشان به یاد میآوریم یا با دیالوگهای زیبا و موثرشان برخی لحظهها چنان ترکیب درستی دارند که تا همیشه در یاد تماشاگر میماند و عشق فیلمها با مرور آنها حافظه سینمایی خود را محکخاطرهانگیزترین سکانسهای سینمای ایران
خاطرهانگیزترین سکانسهای سینمای ایران سینمای ایران کم صحنه قاب و عکس ماندگار ندارد لحظاتی که شناسنامه و هویت فیلمهای خود بود و تماشاگر با دیدن تصاویر آنها به صورت مجزا بلافاصله یاد کل اثر میافتد به گزارش فرهنگ نیوز روزنامه جام جم نوشت هفتهای که گذشت سینمای ایراتولید 9 فیلم با موضوع دفاع مقدس و مقاومت در مرکز گسترش از «بازیگران شاخص سینمای جنگ» تا ناگفتههای د
تولید 9 فیلم با موضوع دفاع مقدس و مقاومت در مرکز گسترشاز بازیگران شاخص سینمای جنگ تا ناگفتههای دفاع مقدس در قاب مستندهمزمان با هفتهی دفاع مقدس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد طی یک سال اخیر تولید 9 فیلم مستند با موضوع مقاومت و دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دادهسادهترین تجهیزات سینمای دفاع مقدس را هم اجاره میکنیم
در برنامه رادیویی چراغ مطرح شد سادهترین تجهیزات سینمای دفاع مقدس را هم اجاره میکنیم شناسهٔ خبر 2922060 - سهشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۲ هنر > رادیو و تلویزیون حمید آخوندی تهیه کننده سینمای دفاع مقدس با حضور در رادیو تهران به شرایط سخت ساخت این فیلم ها اشاره کرد و اینکه تمعززینیا: «دیدهبان» واقعگراترین فیلم سینمای دفاع مقدس است
معززینیا دیدهبان واقعگراترین فیلم سینمای دفاع مقدس است دیدهبان را باید فیلم نخست حاتمی کیا محسوب کرد چرا که هویت فیلمی تلویزیونی و در لوکیشن محدود بود به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران در یکصد وشرایط اکران آثارسینمای دفاع مقدس تسهیل می شود
معاون ارزشیابی سازمان سینمایی شرایط اکران آثارسینمای دفاع مقدس تسهیل می شود تهران- ایرنا- معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت اکران آثار سینمایی با موضوعات دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت از طرح این معاونت برای فراهم سازی شرایط اآثار سينمايي دفاع مقدس در خانه هنرمندان
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۲۳ ۱۳ب ظ آثار سينمايي دفاع مقدس در خانه هنرمندان موج- سينماتک خانه هنرمندان ايران با نمايش فيلمهايي از ابراهيم حاتميکيا احمدرضا درويش رسول ملاقليپور و خسرو سينايي به استقبال هفته دفاع مقدس ميرود به گزارش خبرگزاري موج همزمان با هفته دفاع مقدس سينماتک خانه«دیدهبان» واقعگراترین فیلم سینمای دفاع مقدس است
معززینیا دیدهبان واقعگراترین فیلم سینمای دفاع مقدس است خبرگزاری پانا فیلم دیدهبان در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور ساعت 14 49 به گزارش سرویس فرهنگی پانا در یکصد و بیست و سومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران و در اولین روز از هفته فیلم دفایلبیگی: شرایط اکران آثارسینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تسهیل میشود
ایلبیگی شرایط اکران آثارسینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تسهیل میشود فرهنگ > سینما - حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی ونظارت ضمن اشاره به اهمیت اکران آثار سینمایی باموضوعات دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت از طرح معاونت ارزشیابی و نظارت در جهت فراهم سازی شرایطسهم سرداران شهید از سینمای دفاع مقدس ادای دین سینما به سرداران دفاع مقدس تنها با 8 فیلم/«دستهای خالی
سهم سرداران شهید از سینمای دفاع مقدسادای دین سینما به سرداران دفاع مقدس تنها با 8 فیلم دستهای خالی سینمای ایران برای تصویر سرداران شهیدشبا آن همه سردار جنگ جان بر کف آدم های عجیب و غریب سینمای ما تنها هشت فیلم در ارتباط با آنها ساخته است شناخت همت چمران کشوری و سخت است ا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها