تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815341893
سینمای ایران به شدت در فیلمنامهنویسی مشکل دارد
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
مشاور مدیر هنری جشنواره بینالمللی فیلم «راه ابریشم» با بیان اینکه فیلم «روز مبادا» مستحق توجه بیشتری بوده است، تاکید کرد که سینمای ایران به شدت در فیلمنامهنویسی مشکل دارد. به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، از چین، به تازگی دومین جشنواره بینالمللی فیلم «راه ابریشم» در شهر «فوجو» در کشور چین برگزار شد که مدیر هنری این جشنوارهی نوپا، «مارکو مولر» سینماگر سرشناس است و او به واسطه آشنایی خود با بابک کریمی و شناخت او از سینمای ایران، این هنرمند ایرانی را به عنوان مشاور خود در بخش فیلمهای ایرانی انتخاب کرده است. در این جشنواره فیلم «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی و انیمیشن «تهران 1500 » در دو بخش مختلف رقابتی به نمایش درآمدند. بابک کریمی با بیان اینکه یک مدیر جشنواره معمولا نمیتواند تمام دنیا را به تنهایی برای یافتن فیلم بگردد و به همین دلیل معمولا مشاورانی در مناطق مختلف دارد به خبرنگار ایسنا گفت: برای سینمای ایران من به «مارکو مولر» مشاوره میدهم و قبل از هر چیز با صاحبان فیلمهایی که ارزش سینمایی دارند، تماس میگیرم که بگویم قصد دارم فیلم آنها را به جشنوارهای معرفی کنم. البته گاهی بعضیها به حضور در جشنوارههای اینچنینی تمایلی ندارند چون فیلمشان یا در لیست جشنواره دیگری است یا خودشان میخواهند در جشنوارههای بزرگی باشند. وی ادامه داد: بعضی فیلمها هم هستند که قدیمی شدهاند و از آنجا که برای این جشنواره اصرار بر این بود که فیلمهای بکر نشان داده شوند، «روز مبادا» از ایران توسط هیات انتخاب برگزیده شد. وی یاداوری کرد که فیلمهای «بدون مرز» امیر حسین عسگری، «چند متر مکعب عشق» جمشید محمودی و مستند «جشن تکلیف » فیروزه خسروانی هم جزو دیگر فیلمهایی بودند که در بخش خارج از مسابقه جشنوارهی «راه ابرایشم» به نمایش درآمدند. بابک کریمی که از سالها قبل تلاش زیادی برای معرفی و برقراری ارتباط سینماگران خارجی با سینمای ایران انجام داده است درباره اینکه آیا عنوانی رسمی در جشنوارههای دیگر هم دارد؟ بیان کرد که بیشتر حضور و فعالیتهایش غیر رسمی بوده و یادآور شد: از سال 1990 که پای سینمای ایران به ایتالیا که آنجا زندگی میکردم باز شد، خیلی خوشحال شدم و آثار دست چین شده نابی از سینمای آن روز ایران را دیدم که کم کم مرا وارد این حوزه کرد و بعد بیشتر سعی کردم ارتباطی را با سینماگران یا جشنوارههای خارجی که به دنبال برقراری ارتباط با سینمای ایران بودند ایجاد کنم و بگویم مثلا چطور با مراکز مختلف سینمایی از جمله فارابی ارتباط داشته باشند. کریمی در ادامه درباره انتخاب فیلم «روز مبادا» اضافه کرد: به نظرم حق این فیلم بیشتر از این میتوانست باشد، آن هم به دلیل کیفیت بالا و رئالیسم ظریفی که دارد. در حالی که خیلیها تصور میکردند، این فیلم، یک مستند است. این هنرمند همچنین درباره اینکه عدهای توجه به این فیلم را ناشی از بودن نام کیارستمی به عنوان مشاور در آن میدانند،گفت: متاسفانه در ایران شرایط طوری است که اصطلاحا انگار مرتب باید بر سر مال زده شود، در حالی که در این جشنواره اصلا نام کیارستمی مطرح نبود و توجه خوبی به فیلم شد. بازیگر «جدایی نادر از سیمین» در ادامه درباره اکران عمومی فیلمهایی که به ویژه در جشنوارههای خارجی نمایش داده میشوند، توضیح داد: براساس آنچه از اروپا میدانم اکران عمومی یک فیلم در کشورهای اروپایی با در نظر گرفتن رقابت فیلمهای پولسازی که در بازار هستند، کار بسیار پرخرجی است. در این شرایط چرا صاحب سینما باید فیلمی را که فروش آن کم است، نمایش دهد در حالی که یک فیلم اروپایی یا آمریکایی چهار برابر آن میفروشد. وی با بیان اینکه بعضیها در ایران فکر میکنند، اکران عمومی در کشور دیگر آسان است افزود: همه چیز برپایه مسایل اقتصادی است، یعنی هزینه فیلم، ترجمه، دوبله تبلیغات و...همه باید در سطح بالایی انجام شود. او ادامه داد: در جایی مثل پاریس آنقدر ازدحام تصویری فیلم و تئاتر در شهر وجود دارد که باید برای دیده شدن فیلمی در میان آن همه اثر، تبلیغ زیادی انجام شود. البته در کشورهای غربی هم یکسری تجاری ساز هستند و هم یکسری فیلمساز اسم و رسمدار. در کنار آنها یکسری فیلم تجربی و خاص هم هست که فروش کمی در دنیا دارند و معمولا سوبسید به آنها تعلق میگیرد، مانند همین گروه هنر و تجربه که در ایران عدهای به آن ایراد میگیرند، در حالی که معمولا این آثار فیلمهای روشنفکرانهای هستند که باید جلو روند و اگر میخواهیم در حیطه سینمای هنری کار کنیم به یک گروه نخبه احتیاج داریم. کریمی با اشاره به توافقات سینمای ایران با کشور چین برای تولید مشترک فیلم سینمایی اظهار کرد: این گونه توافقها اهمیت زیادی دارد تا پخش کنندههای مختلف و نیز چینی به خرید فیلم ایرانی ترغیب شوند. در این بین آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، تولید فیلمهایی است که مخاطبان خارجی بتوانند با ان ارتباط برقرار کنند و حرف فیلم را درک کنند. او ادامه داد: در ایران به شدت مشکل فیلمنامه وجود دارد و انگار فن درام نویسی را در نظر نمیگیرند.در حالی که فن درام نویسی هیچ ارتباطی به قصه ندارد و حیف است که گاهی فیلمهایی میبینیم که داستان خوبی دارند اما درام و روایت خوبی ندارند. کریمی که به تازگی در فیلم«ازدواج» اثر دوم یک کارگردان بلژیکی به نام «استفان استرکر» و به زبان فرانسوی بازی کرده است و کار با حمید قربانی و احتمالا شهرام مکری را هم در برنامه دارد در پایان درباره فیلم «خانه دختر» که در آن بازی کرده ولی مجوز اکران آن صادر نمیشود هم به ایسنا گفت: این فیلم یک معمایی است که به دنبال راه حل نیست. یعنی فیلم اصلا پلیس بازی ندارد بلکه مثل یک تست روانشناسی است که سوالی را مطرح میکند و به سه گزینه هم اشاره میکند، پس هرکسی بر مبنای دید فرهنگی، شخصی و … خود جوابی را که به آن نزدیکتر است، انتخاب میکند. او گفت: با این توضیح فکر میکنم، آنهایی که شخصیت پدر را در ماجرای فیلم محور میدانند، به جای این که به فیلمساز اعتراض کنند یا از او خرده بگیرند، باید از خودشان بپرسند که چرا روی این موضوع تمرکز کردهاند و به جای آن سراغ گزینههای دیگر نرفتهاند؟! انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
فيلم های ميلياردي سینمای ایران در سال 94
فيلم های ميلياردي سینمای ایران در سال 94 اگرچه در 6 ماه اول سال 10 فيلم فروش ميلياردي را در سينمای كشور تجربه كردند اما اين رقم نسبت به سال گذشته كمي كاهش داشته است روزنامه آرمان اگرچه در 6 ماه اول سال 10 فيلم فروش ميلياردي را در سينمای كشور تجربه كردند اما اين رقم نسبت بهگزارش الحیات از حضور زنانههای سینمای ایران در جشنوارههای غربی از «پریدن از ارتفاع کم» تا «ناه
گزارش الحیات از حضور زنانههای سینمای ایران در جشنوارههای غربیاز پریدن از ارتفاع کم تا ناهید ادامهای بر دایره پناهی روایتهای ایرانی به کام غربینویسنده الحیات با یادی از فیلم دایره مینویسد دو فیلم ناهید و پریدن از ارتفاع کم به نوعی امتداد دایره پناهی است فیلمی که همچنان تازهواقعهی مکه مراسم افتتاحیهی یک جشنوارهی سینمایی را در ایران لغو کرد
واقعهی مکه مراسم افتتاحیهی یک جشنوارهی سینمایی را در ایران لغو کرد فرهنگ > سینما - مدیر ارتباطات و اطلاعرسانی بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای نوجوانان گفت به دلیل اعلام عزای عمومی این جشنواره جشن افتتاحیه نخواهد داشت به گزارش خبرگزاری خبرآنلایننشست خبری «جشن جامعه ترجمه ایران» برگزار شد اربابی: اصلیترین مشکل ترجمه، عدم همگرایی مترجمان است/ ب
نشست خبری جشن جامعه ترجمه ایران برگزار شداربابی اصلیترین مشکل ترجمه عدم همگرایی مترجمان است برای ثبت روز ملی ترجمه در تقویم تلاش میکنیممدیر فصلنامه صنعت ترجمه گفت روز ملی ترجمه و ثبت آن در تقویم اصلیترین تلاش ما است و ما به روز جهانی ترجمه اکتفا نخواهیم کرد و برای رسمی شدننکتهای که نباید در هیاهوی معرفی فیلم گم شود وظیفه سازمان سینمایی در قبال نماینده سینمای ایران در اسکار چیست؟
نکتهای که نباید در هیاهوی معرفی فیلم گم شودوظیفه سازمان سینمایی در قبال نماینده سینمای ایران در اسکار چیست تنها فرستادن فیلم و معرفی آن به عنوان نماینده سینمای ایران ملاک نیست بلکه باید برای سازمان سینمایی به عنوان متولی سینما باید این امر از اهمیت خاص برخوردار باشد که از اثر اروظیفه سازمان سینمایی در برابر نماینده سینمای ایران در اسکار چیست؟
تنها فرستادن فیلم و معرفی آن به عنوان نماینده سینمای ایران ملاک نیست بلکه باید برای سازمان سینمایی به عنوان متولی سینما این امر از اهمیت خاصی برخوردار باشد که از اثر ارائهشده به عنوان نماینده پشتیبانی درست صورت گیرد در سینمای ایران وقتی فیلمی به عنوان نماینده اسکار معرفی می شوسینمای ایران حرفهای نیست، تجربی است
احمدرضا درویش سینمای ایران حرفهای نیست تجربی است جلسه نقد و بررسی فیلم کیمیا با حضور احمدرضا درویش کارگردان هارون یشایایی تهیهکننده در سینما تک خانه هنرمندان برگزار شد به گزارش ایلنا درویش با تشکر از همکاری سینما تک خانه هنرمندان و گروه هنر و تجربه که اقدام به«تخلف» پیامد روزمرگی در سینمای ایران از نحوه نمایش فیلم در کشورهای خارجی تا نبود مدیر در حوزه نمایش
تخلف پیامد روزمرگی در سینمای ایراناز نحوه نمایش فیلم در کشورهای خارجی تا نبود مدیر در حوزه نمایش خانگیبیبرنامگی و روزمرگی متاسفانه آفتی است که در همه دوره ها شاهد این آفت بوده ایم دو سال اول حضور مدیران با تلاش و انگیزه آغاز می شد اما رفته رفته رخوت و سستی در کار به وضوح دیده میایوبی: جشنواره فیلم نوجوان آینده سینمای ایران را رقم می زند
ایوبی جشنواره فیلم نوجوان آینده سینمای ایران را رقم می زند تهران-ایرنا- رییس سازمان سینمایی گفت جشنواره فیلم نوجوان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد چون آینده فرهنگی و هنری کشورمان را رقم می زند به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به همدان حجت الله ایوبی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح سینامزدهای نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۶
نامزدهای نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۶ اسامی نامزدهای نماینده ایران در اسکار با نخستین گزارش هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی منتشر شد به گزارش مهر جلسات هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی جهت رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها