تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819429380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه طرح ساماندهي مركز نگهداري حيات‌وحش بوستان چيتگر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۵ب.ظ)
تهيه طرح ساماندهي مركز نگهداري حيات‌وحش بوستان چيتگر موج - به‌منظور ايجاد جلوه‌هاي طبيعي و حفاظت از گونه‌هاي جانوري كمياب در بوستان جنگلي چيتگر، طرح ساماندهي مرکز نگهداري حيات‌وحش اين بوستان با همكاري اداره محيط‌زيست شهر تهران تهيه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌محمد شاعري رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار به همراه رئيس اداره محيط‌زيست شهر تهران و مسئولين منطقه 22 از پارک چيتگر و مجموعه حيات‌وحش آن بازديد به عمل‌آورده و طي بررسي‌هاي فني و کارشناسي اقداماتي را در دستور كار خود قراردادند.
دكتر شاعري در اين بازديد بابيان اينكه بوستان جنگلي چيتگر با مساحت 950 هکتار از بزرگ‌ترين بوستان‌هاي جنگلي شهر تهران است گفت: اين بوستان علاوه بر امکانات طبيعت‌گردي، امکانات تفريحي ديگري نظير پيست سوارکاري، اسکيت، پيست دوچرخه‌سواري و ... نيز دارد، همچنين از ديگر امکانات اين بوستان مي‌توان به يک محوطه نگهداري حيات‌وحش شامل گونه‌هاي خرگوش، طاووس و قوچ و ميش اشاره کرد.
وي افزود: با توجه به مطابقت شرايط بوستان جنگلي چيتگر با زيستگاه طبيعي گونه‌هاي جانوري لارستان و اوريال که از گونه‌هاي تهديد شده و کمياب جانوري اصيل ايراني است، سايتي براي نگهداري اين‌گونه ها در نظر گرفته‌شده و خوشبختانه سازگاري اين‌گونه ها با شرايط اقليمي کوهپايه‌اي بوستان چيتگر، موجب افزايش تعداد اين‌گونه جانوري شده است.
شاعري اظهار كرد: وجود چنين زيستگاهي، جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري بيشتري را در منطقه، ايجاد مي‌کند و حضور دائمي دامپزشک نيز اطمينان شهروندان را ازنظر سالم بودن قوچ و ميش‌هاي موجود در اين محيط فراهم مي‌کند.
وي بابيان اينكه بايد اداره محيط‌زيست در تهيه طرح ساماندهي مرکز نگهداري حيات‌وحش بوستان چيتگر با شهرداري تهران همكاري كند گفت: ساماندهي مرکز نگهداري قوچ و ميش‌هاي بوستان چيتگر نيز بايد بر اساس دستورالعمل و آئين‌نامه ساماندهي باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداري صورت پذيرد.
گفتني است؛ شهروندان مي‌توانند جهت بازديد از مجموعه نگهداري اين حيوانات همه‌روزه به فاز غربي پارک چيتگر مراجعه كرده و از اين زيستگاه زيبا و طبيعي بازديد كنند، علاوه بر اين علاقه‌مندان مي‌توانند براي انجام پروژه‌هاي علمي و آموزشي خود به واحد محيط‌زيست شهرداري منطقه 22 مراجعه كنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن