تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810187887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش ۴۹ درصدي تحويل سوخت مايع به بخش نيروگاهي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۵ق.ظ)
کاهش ۴۹ درصدي تحويل سوخت مايع به بخش نيروگاهي کشور موج - مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، گفت: سوخت مايع (نفت کوره و نفت گاز) تحويلي به بخش نيروگاهي از طريق خطوط لوله در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۹ درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباسعلي جعفري نسب، مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، در نشست خبري بر حساسيت مأموريت اين شرکت تأکيد و تصريح کرد: انتقال بدون وقفه سالانه ۵۷ ميليارد تن - کيلومتر در گستره ۱۴ هزار کيلومتر، مسووليت سنگيني است که تلاش مي‌شود به بهترين نحو ممکن انجام گيرد.
عباسعلي جعفري نسب گفت: روزانه نزديک به ۳۳۰ ميليون ليتر نفت خام فرآورده نفتي از طريق خطوط لوله به مبادي مصرف منتقل مي‌شود که ۱۸۰ ميليون ليتر آن نفت خام و ۱۵۰ ميليون ليتر ديگر نيز فرآورده‌هاي نفتي است.
جعفري نسب ميزان جابه جايي نفت خام و فرآورده را در سال قبل ۱۱۹ ميليارد ليتر و حجم اين عمليات را در سال قبل زا آن نيز ۱۲۱ ميليارد ليتر اعلام کرد.
وي در بخشي ديگر به فعاليت‌هاي ۶ ماه نخست امسال اشاره و تصريح کرد: در اين بازه زماني ۲۶ ميليارد و ۶۳۱ ميليون تن کيلومتر حمل نفت خام و فرآورده داشته‌ايم که ۱۰ ميليارد و ۱۲۹ ميليون تن کيلومتر آن فرآورده و بقيه نيز (۱۶ ميليارد و ۵۰۱ ميليون تن کيلومتر) نفت خام بوده است.
به گفته جعفري نسب، اين ميزان حمل نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي، به دليل گازرساني بيشتر به بخش نيروگاهي، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴.۷ درصد کاهش داشته است.
مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، گفت: سوخت مايع (نفت کوره و نفت گاز) تحويلي به بخش نيروگاهي از طريق خطوط لوله در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۹ درصد کاهش داشته است.
وي اظهار کرد: نفت گاز تحويلي به نيروگاه‌ها در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۱ درصد و نفت کوره تحويلي به اين بخش نيز ۶۸ درصد کاهش داشته است.

رشد ۲۲۷ درصدي در انتقال بنزين و گازوييل يورو ۴
جعفري نسب انتقال بنزين و نفت گاز با استاندار يورو ۴ را از ديگر فعاليت‌هاي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران برشمرد و گفت: در نيمه نخست امسال، انتقال بنزين يورو ۴ از طريق خط لوله به مدت مشابه پارسال، نزديک به ۱۲۲ درصد و نفت گاز نيز ۱۳۷ درصد رشد داشته‌اند.
وي مجموع افزايش انتقال اين دو فرآورده نفتي با استاندار يورو ۴ را نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۲۷ درصد اعلام کرد.

جلوگيري از حرکت ۳۵ هزار تانکر در جاده‌هاي کشور
وي درباره مزيت انتقال نفت خام و ديگر فرآورده‌هاي نفتي نسبت به ساير روش‌هاي حمل، گفت: ۴۵ درصد فعاليت‌هاي اين شرکت به انتقال فرآورده‌هاي نفتي و ۵۵ درصد ديگر نيز به انتقال نفت خام مربوط مي‌شود که اين روش نسبت هزينه‌ها به ديگر روش‌ها (ريلي، دريايي) بسيار پايين است.
مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران تصريح کرد: ۲۳ به نسبت ۶۷ درصد حجم انتقالي که از طريق خطوط لوله انجام مي‌شود، تنها ۲۳ درصد هزينه‌ها متوجه اين بخش (خطوط لوله) است درصد هزينه و ۷۷ درصد هزينه‌ها نيز به ديگر روش‌هاي حمل مربوط مي‌شود که بيانگر پايين بودن هزينه انتقال با استفاده از اين روش نسبت به ديگر روش‌هاست.
به گفته وي انتقال فرآورده‌هاي نفتي از حرکت روزانه ۳۵ هزار دستگاه نفت‌کش (تانکر) در جاده‌هاي کشور جلوگيري مي‌کند.
جعفري نسبت در بخشي ديگر حفظ و نگهداشت خطوط لوله را مأموريتي مهم براي شرکت خطوط لوله و مخابرات خواند و گفت: در اين بخش با وجود محدوديت‌هاي مالي و اعتباري، تلاش شده است تا به بهترين نحو ممکن عمل شود.
وي با بيان اين‌که منابع اعتباري خوبي مبني بر تخصيص ۵ درصد فروش فرآورده‌هاي نفتي براي حفظ و نگهداشت خطوط لوله در قانون بودجه پارسال و امسال ديده شده است، تصريح کرد: محدوديت‌هاي مالي و اعتباري موجب شده است با گذشت ۶ ماه از سال ۱۵ درصد اعتبارات تخصيص يافته به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، محقق شود.
مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران درباره حريم خطوط لوله و رعايت آن از سوي سازمان‌هاي حقيقي و حقوقي نيز گفت: خطوط لوله داراي دو حريم عملياتي و حريم ايمني هستند که رعايت آن‌ها از سوي همگان الزامي است.
وي از سازمان‌هايي که به نحوي عمليات ساخت‌وساز دارند، درخواست کرد قبل از هرگونه اقدامي در اين زمينه با شرکت خطوط لوله و مخابرات هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورند تا از بروز خسارت‌هاي جبران‌ناپذير جلوگيري شود.
جعفري نسب، گفت: براي حفظ و صيانت از خطوط لوله و پيگيري از ساخت‌وساز در حريم آن‌ها، خطبانان به صورت مستمر، مسير خطوط لوله را پايش و کنترل مي‌کنند.
وي درباره فعاليت‌هاي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در حوزه اقتصاد مقاومتي نيز گفت: در اين حوزه فعاليت‌هاي متعدد و متنوعي در ساخت قطعات پمپ، توربين گازي، انواع تجهيزات الکترونيکي، برقي انجام شده است به طوري که هم اکنون بيش از ۸۰ درصد تجهيزات مراکز انتقال نفت، داخلي سازي شده است.
مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ساخت درايو متغير ۶ هزار ولت با قدرت ۱۲۰۰ کيلو وات را نمونه بارز اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: با ساخت اين تجهيز، مي‌توان الکتروموتور پمپ‌هاي گازي را در دور لازم قرار داد و از هدر رفت انرژي جلوگيري کرد.
به گفته وي اين درايو که ۳۰۰ ساعت آزمايش را در مرکز انتقال نفت نظاميه اهواز پشت سر گذاشته با صرف هزينه کمتر از ۷۰۰ ميليون تومان ساخته شده است.
جعفري نسب ساخت قطعات توربين‌هاي گازي به وسيله سازندگان داخلي را فعاليت ديگر شرکت خطوط لوله و مخابرات در جهت نيل به اهداف اقتصاد مقاومتي خواند.
وي با بيان اين‌که تعمير اساسي ۱۰دستگاه توربين گازي (نمونه آمريکايي) با کمک سازندگان داخلي انجام شده است، تصريح کرد: با تکيه بر توان داخلي بيش از ۸۰ درصد اين توربين‌ها نيز داخلي سازي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن