تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814761168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 15درصدي مصرف گازوئيل با اختصاص سهميه سوخت خودروهاي سنگين بر اساس ميزان پيمايش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۰ق.ظ)
کاهش 15درصدي مصرف گازوئيل با اختصاص سهميه سوخت خودروهاي سنگين بر اساس ميزان پيمايش موج - درحاليکه طي شش ماه نخست امسال مصرف گازوئيل در کشور به 83.3 ميليون ليتر بوده است، قرار است در طرح ملي عرضه گازوئيل بر اساس پيمايش که مرحله نخست آن از روز نخست مهرماه شروع شده است پيش بيني مي شود که شاهد کاهش 15درصدي مصرف گازوئيل در ميان ناوگان حمل و نقل و باري کشور باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، طرح ملي عرضه نفت و گاز براساس پيمايش از نخستين روز مهر، به صورت عملياتي در کشور شروع شده و براي اجراي اين طرح نزديک 8 ماه زمان صرف شده که در اين کميته کارگروه‌هاي عملياتي متشکل از وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت راه و شهر سازي و راهداري، و ساير ارگان‌ها فعاليت داشتند.
اين طرح در 2 مرحله اجرايي مي شود تا براساس آمارهاي حاصله تخصيص سهميه براي خودروها صورت گيرد که مرحله نخست آن از اول مهر شروع شده و کارت سوخت ناوگان بار و مسافربري شارژ شده است و مرحله دوم آن نيز آذرماه سال جاري اجرايي خواهد شد.
اين طرح داراي دو سهميه پايه و عملکردي است که سهميه پايه به کليه ناوگان حمل و نقل و باربري تخصيص پيدا مي کند و سهميه عملکردي بر اساس اسناد حمل برون و درون انجام مي شود.
همچنين، سهميه پايه طي دو مرحله در ماه تزريق مي شود که مرحله نخست تزريق پيمانه روز اول مهر با موفقيت انجام شد و مرحله بعد نيز 15 مهر تزريق مي شود.
روش جديد تخصيص گازوئيل که هدف از آن تنظيم و شفاف شدن ميزان مصرف و نيز جلوگيري از قاچاق است به گونه اي خواهد بود که در گام نخست همه ناوگان سهميه پايه دريافت مي‌کنند و در سهميه بعدي که سهميه عملکردي است، براساس عملکرد، شامل بارنامه، صورت‌ وضعيت و راهنامه بين‌المللي CMR به ناوگان، سوخت تعلق مي‌گيرد.
با اين حساب خودروهاي سنگيني که فعاليت ندارند و يا با بار خالي جابه جا مي شوند از گردونه تخصيص سهيمه گازوئيل حذف مي شوند.
اکنون جايگاههاي ارائه سوخت گازوييل در کشور ٢١٣١ باب است که از اين تعداد، ١٨٥٦ دستگاه برخط است و تا اين هفته بر تعداد آنها افزوده مي‌شود‌. ضمن اينکه ٨٠٦ هزار دستگاه ناوگان عمومي گازوييل‌سوز در کشور وجود دارد که 40درصد ناوگان برون شهري و 60درصد ناوگان درون شهري به شمار مي روند.
البته اينطور که آمارها نشان مي دهد، حدود ۵۰ درصد گازوييل در بخش حمل‌ونقل عمومي مصرف مي‌شود که اجراي طرح ملي عرضه نفت و گاز بر اساس پيمايش قرار است با 85درصد سهميه قبلي انجام شود.
چندي پيش منصور رياحي معاون مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: در شش ماه نخست امسال به طور متوسط در هر روز 83.3 ميليون ليتر نفت گاز در کشور مصرف مي شود که اين مقدار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با افت 16.7درصدي روبرو بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن