تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816772876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مضرترین غذاهایی که در هر آشپرخانه ای وجود دارد!!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: غذاهایی را مصرف می کنیم که می دانیم مضر است اما باز هم مصرف میکنیم ولی این درست نیست پس با ما باشید تا غذاهای مضر را به شما معرفی کنیم.برای اینکه به صورت کامل زندگی سالمی داشته باشیم باید انرژی بدن خود را با مواد مغذی که نیاز دارد تامین کنیم.
راهنمایی در خصوص داشتن آشپزخانه ای سالم میتوانید با خالی کردن آشپزخانه ی خود از غذاهای نا سالم و آماده نگه داشتن غذاهای سالم برای استفاده محیط را برای جایگزین کردن عادات سالم و نهادینه کردن آنها آماده کنید. در اینجا چند راهنمایی در خصوص داشتن آشپزخانه ای سالم به شما ارائه میدهیم:
ساده اش کنید
سبزیجات منجمد بهترین چیزی است که میتوانید کنار دستتان داشته باشید. لیست مواد اولیه؟ خود سبزی به تنهایی و بدون هیچ چیز اضافی. نه کالری بالا دارد و نه چربی های اشباع در عوض سرشار از مواد مغذی است که بدن به آنها نیاز دارد. ساده و در عین حال کار آمد.
مواظب قند های اضافه شده باشید
قند های اضافی از نظر مواد مغذی صفر هستند. اما حسابی کالری اضافه میکنند که میتواند منجر به اضافه وزن شود. اگر میخواهید بدانید غذایی قند اضافی دارد یا خیر، به مواد تشکیل دهنده ی آن که روی بسته نوشته شده است نگاه کنید. به دنبال کلماتی مانند مالتوز، ساکارز، فروکتوز، شربت ذرت، ملاس، نیشکر، ذرت شیرین، شکر خام، شربت، عسل یا آبمیوه بگردید.
مواظب غذاهایی که عنوان بدون شکر، بدون چربی و کم کربوهیدرات دارند باشید
کمپانی های مواد غذایی وقتی یک چیز را حذف میکنند چیزی دیگر اضافه میکنند تا تعادل را حفظ کنند. بعضی از این غذاها شاید بهتر باشد در حالت طبیعی شان استفاده شود. برای مثال کره بادام زمینی معمولی، حاوی چربی های سالم برای سلامت قلب است یعنی با وجود کالری ارزش استفاده کردن را دارد.
از آبمیوه ها و دیگر نوشیدنی های قندی خلاص شوید
آب میوه ها – حتی آبمیوه ای که 100 درصد طبیعی باشد – و نوشیدنی هایی مانند نوشابه میتوانند به سرعت باعث بالا رفتن کالری شوند و همچنین روند پوسیدگی دندان را تسریع کنند. همچنین هیچ چیز مانند آب نمیتواند آب بدن را تامین کند. اگر به دنبال طعم هستید میتوانید آب آشامیدنی خود را با میوه ها و سبزیجات طعم دار کنید.
گوشت های فرآوری شده نخورید
گوشت فرآوری شده چیزی است دست کاری شده یعنی گوشت معمولی یا گوشت چرخ کرده نیست. برای مثال سوسیس و کالباس را گوشت فرآوری شده میدانیم. باید از استیک و گوشت منجمد شده با حداقل پردازش استفاده کنیم، گوشت سفید مانند گوشت مرغ و تن ماهی.
حواستان به سدیم باشد
آیا میدانستید بیشترین میزان سدیمی که در برنامه غذایی اکثر افراد وجود دارد از غذاهای فرآوری شده می آید؟ تنها نمکدان نیست که میزان مصرف سدیم را بالا میبرد. غذاهای بسته بندی شده ای مانند نان، مرغ آماده، پیتزا، سوپ و ساندویچ میتوانند سرشار از سدیم باشند. عادت کنید همیشه اطلاعات تغذیه ای روی بسته های غذایی را مطالعه کنید، غذاهای دارای 140 میلی گرم سدیم یا کمتر به طور کلی کم سدیم حساب میشوند. پس در صورت امکان از غذاهایی که این استاندارد را دارند استفاده کنید.
از غذاهایی که حاوی چربی ترانس هستند دوری کنید
چربی های ترانس با نام روغن جامد نیز شناخته میشوند، که معمولا در بسیاری از غذاهای سرخ کرده و یا غذاهایی مانند شیرینی، کراکر و خمیر پیتزا نیز یافت میشود. در بعضی کره های بادام زمینی بسته بندی شده و پاپ کورن های بسته بندی شده نیز وجود دارد. سعی کنید حتما اطلاعات غذایی روی بسته ها را مطالعه کنید. به خاطر داشته باشید: میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب و چربی های سالم تمام مواد مغذی که بدن به آنها نیاز دارد را برایش فراهم میکنند.
غذاهایی که باعث می شوند بیشتر گرسنه شویم
خوانندگان عزیز، آیا اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی که از فروشگاه ها میخرید را مطالعه میکنید؟ آیا غذاهایی که برچسب کم چرب یا بدون چربی دارند را خریداری میکنید؟ آیا مواردی را که بالا ذکر شده است را در آشپزخانه خود دارید؟ آیا این مقاله به شما کمکی کرد؟ نظر خود را با ما و دیگران نیز به اشتراک بگذارید.دکتر سلاماخبار مرتبط :داروهایی که عامل پوسیدگی دندان هستندراه‌های جلوگیری از پوسیدگی دندانآیا این خوراکی باعث پوسیدگی دندان می شود؟


جمعه 3 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن