تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام جدید دانشمندان در درمان نابینایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گام جدید دانشمندان در درمان نابینایی
در پی موفقیت یک پروتئین جلبکی برای درمان نابینایی در موش‌ها، دانشمندان دانشگاه ایالتی وین اکنون توانسته‌اند مجوز کارآزمایی بالینی این رویکرد انقلابی را بر روی انسان‌ها دریافت کنند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی که دکتر ژو هوآ پان، از دانشگاه ایالتی وین در سال 2006، پروتئین حساس به نور جلبک سبز را در یک موش کور قرار داد، از ترمیم تقریبا بلافاصله قدرت بینایی این موش شگفت زده شد. این پروتئین اکنون موضوع مجموعه‌ای از آزمایشات انسانی قریب‌الوقوع با هدف آشکارسازی درمانی بالقوه برای نابینایی انسان شده است.

انتظار می‌رود شرکت RetroSense Therapeutics که تحقیقات دکتر ژو هوآ پان را گرفته و به تازگی موفق به کسب تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای اجرای کارآزمایی‌های انسانی شده، آزمایش این پروتئین را تا پایان سال بر روی 15 بیمار آغاز کند.

پروتئین channelrhodopsin-2 نظیر همان پروتئین سوئیچ جادویی است که در حال حاضر برای توانایی‌اش در تبدیل یک موش آرام به یک موش تهاجمی، خاتمه دادن به رفتار وسواسی و القای خاطرات نادرست به موش‌های از همه جا بی‌خبر، به این نام مشهور است.

این پروتئین با استفاده از ژن درمانی به طور مستقیم در شبکیه چشم قرار داده می‌شود و سیستم میله و مخروط چشم را به طور کامل کنار زده و به سلول‌های گانگلیونی چشم توانایی احساس نور را به تنهایی می‌دهد. اگرچه برخی از سطوح کور رنگی حتی ممکن است با اجرای موفقیت‌آمیز این کارآزمایی‌های انسانی آینده نیز باقی بمانند، برخی از محققان بر این باورند که مغز انسان توانایی تنظیمات را به منظور مقابله با از دست دادن رنگ دارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اولین مجری نابینای رسانه ملی+تصاویر
میرزاجانی:شناسایی 20 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در تهران/اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آبان‌ماه
۱۰۰سال جنگ برای نابودی یک بیماری‌!
کاریکاتور/ رابطه جالب گوشت و کوری!
اختلال ژنتیکی چهره‌ای غیرعادی در این زن ایجاد کرد +تصاویر
ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟
بیماری ام اس در ایران افزایش 10 برابری داشته است
مهلت ارسال مقالات به همايش ملي جامعه بينا، شهروند نابينا دانشگاه کاشان تمدید شد





۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن