تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یزد ،بزرگترین مجتمع ذخایر توارثی انار جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یزد ،بزرگترین مجتمع ذخایر توارثی انار جهان
رییس کلکسیون ذخایر توارثی انار کشور (بانک ژن گیاهی) گفت:بزرگترین کلکسیون انار جهان با بیش از ۱۰ رقم از انارهای یزد و با داشتن بیش از ۷۶۲ رقم انار،متعلق به استان یزد است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا وظیفه شناس گفت: از سال 1366شمسی نسبت به جمع آوری ارقام مختلف انار از مناطق مختلف کشور به جز همدان اقدام شد که 762رقم انار تاکنون جمع آوری و به یزد منتقل و در سطح 20هکتار کشت شد .  
 
وظیفه شناس افزود: از مجموع ارقام انار جمع آوری شده 600 رقم انار بومی و محلی و بقیه شامل162رقم، غیرمثمر است . 
 
 وظیفه شناس، کلکسیون ذخایر توارثی انار کشور در یزد را ˈ از بزرگترین مجتمع های کلکسیون انار جهانˈ دانست وگفت: با تلاش کارشناسان ذخیره گاه خوبی از درختان انار با جمع آوری رقم های مختلف در یزد ایجاد شده و کارشناسان آب و خاک، باغبانی، آفات و بیماریها و همچنین خبرگان مسائل اقتصادی انار با این مرکز پژوهشی و مطالعاتی انار کشور همکاری دارند .

رییس کلکسیون ذخایر توارثی انار کشور تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب های احتمالی از 762رقم موجود ، 12سال قبل تعدادی خزانه انار از کلکسیون ذخایر توارثی انار در یزد تهیه و به مهریز انتقال یافت اما  بدلیل کمبود اعتبار تاکنون انتقال خزانه های انار به سایت اصلی مهریز صورت نگرفته است که احتمال آسیب می رود . 
 
رییس کلکسیون ذخایر توارثی انار کشور  خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مرکز یاد شده علاوه بر مقام های محلی و کارشناسان تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان کشور ، شماری از مقام های کشورهای کره، ژاپن، آمریکای لاتین و حتی کشورهای اروپایی در سفر به ایران از بزرگترین مجتمع کلکسیون انار جهان در یزد نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/س
 




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تولیدسالانه 17 هزار تن انار در سیستان و بلوچستان
انار سیاب کوهدشت جز بهترین نوع انار در کشور
برداشت انار ترش در غرب گیلان
برداشت 4 هزارو 100 تُن انار از باغ های خراسان شمالی
برداشت افزون بر 270 هزار تن اناراز باغات فارس
انار پاوه به بازار آمد.





۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن