تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802810693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت اوباما برای اجرایی کردن توافق آماده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دولت اوباما برای اجرایی کردن توافق آماده می شود
واشنگتن پست نوشت: با شکست دموکراتهای کنگره در بی اثر کردن توافق هسته ای ایران،‌ دولت اوباما برای اجرای آن آماده می شود.
آفتاب : روزنامه واشنگتن پست در اینترنت امروز در گزارشی به قلم کارن دو یونگ نوشت: در پی تلاش شکست خورده جمهوری خواهان سنا برای بی اثر کردن توافق هسته ای در روز پنجشنبه، دولت اوباما به جدیت برای اجرایی کردن این توافق وارد عمل شد و مقام جدیدی را به عنوان مسئول نظارت بر اجرای این توافق منصوب و اعلام کرد اوباما رئیس جمهور احکامی برای لغو همه تحریم های آمریکا مرتبط با برنامه هسته ای ایران در هجدهم اکتبر صادر خواهد کرد.

آن احکام تا زمان مقرر که در توافق «روز اجرا» نامیده شده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به همه الزاماتش - از جمله برچیدن نود و هشت درصد از ذخیره اورانیوم غنی شده، تعطیلی تاسیسات غنی سازی زیرزمینی و غیرفعال سازی هسته راکتور قادر به تولید پلوتونیوم- را تایید کند، اجرایی نخواهد شد. مقامات ارشد دولت اوباما گفتند، آن فرآیندها به محض آنکه ماه آینده طبق شرایط توافق ماه ژوئیه شروع شود، ممکن است تا سال دو هزار و شانزده طول بکشد.

جان کری وزیر خارجه استفن مول از کارکنان با سابقه وزارت خارجه را به عنوان هماهنگ کننده اجرای توافق در میان آژانس های آمریکا و شرکای مذاکره کننده تعیین کرد که مستقیما به دفتر وزیر خارجه گزارش می دهد. مول قبل از سمت اخیرش به عنوان سفیر آمریکا در لهستان نقش مهمی در مذاکرات اولیه با ایران داشت.

طبق قانون توافق شده بین اوباما و کنگره، روز پنجشنبه ضرب الاجل مقرر برای رای گیری قانون گذاران درباره قطعنامه ای در رد توافق بود. در صورت انجام این رای گیری و رد وتوی وعده داده شده اوباما، رئیس جمهور از اعمال مفاد قانونی که به او امکان تعلیق تحریم ها را می دهد،‌ باز داشته می شد. دموکراتهای سنا برای سومین بار مانع از رای گیری درباره قطعنامه شدند و جمهوری خواهان نتوانستند شصت رای لازم برای پیشبرد آنرا کسب نمایند.

پیشنهاد رد شده در روز پنجشنبه همچنین مانع از هرگونه تعلیق می شد مگر آنکه ایران دولت اسرائیل را به رسمیت می شناخت و چهار زندانی آمریکایی را آزاد می کرد. چند دموکرات که به دو پیشنهاد قبلی رای داده بودند، با مخالفت با پیشنهاد ارائه شده در روز پنجشنبه گفتند که مسائل مربوط به اسرائیل و زندانیان خارج از محدوده ای است که کنگره توافق کرده بود مورد بازنگری قرار دهد.

طبق مفاد توافق هسته ای، این توافق باید با گذشت نود روز از تصویب آن در شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئیه، توسط همه طرفها - از جمله آمریکا،‌ پنج قدرت مذاکره کننده دیگر و ایران- رسما اجرا شود. هجده اکتبر همان روز است.

یکی از چند مقام ارشد دولت اوباما که گزارشگران را در جریان مراحل اجرای توافق قرار دادند و خواستند نامشان فاش نشود،‌گفت:‌ از آن به بعد «توپ در زمین ایران است». به گفته یکی از آن مقامات، «قبل از لغو تحریم ها»، آی ای ئی ای باید پایبندی به همه اقدامات مقرر در توافق و نیز پاسخ دادن ایران به سوالات آژانس درباره فعالیتهای هسته ای گذشته در تاسیسات نظامی را تایید کند. وی گفت:‌ «در این مرحله روز اجرا معلوم نیست.»

امضاء احکام مربوط به تعلیق تحریم ها - همراه با اقدامات اتحادیه اروپا تا هجده اکتبر برای زمینه سازی لغو تحریم های خود در ارتباط با برنامه هسته ای- به نشانه حس نیت با شروع اقدامات ایران در توافق گنجانده شد.

در روز لغو تحریم ها،‌ فروش نفت و معاملات مالی ایران با بخش زیادی از جهان قابل از سرگیری خواهد بود و دارایی های مسدود شده ایران آزاد خواهد شد،‌ گرچه ممنوعیت هایی در مورد فروش تسلیحات و انتقال فناوری موشکی همچنان به ترتیب برای پنج تا هشت سال برقرار خواهد بود.
تعامل آمریکا با ایران محدود خواهد بود چون تحریم های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم به قوت خود باقی خواهد ماند. تعلیق تحریم ها توسط آمریکا که باید هر سه تا شش ماه توسط رئیس جمهور تجدید شود، در صورت عدم پیروی ایران از توافق قابل لغو است.

دولت اوباما همچنین اکنون باید توجهش را بر بازداشتن کنگره تحت رهبری جمهوری خواهان از رای دادن به تحریم های جدید بر ضد ایران یا تلاش آنها برای متوقف کردن توافق معطوف دارد. اوباما قول داده است با اقدامات جدیدی در تقویت توان دفاعی اسرائیل مخالفت آن با توافق را فرو بنشاند. به گفته مقامات رسمی،‌ دعوت اوباما از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به کاخ سفید در ماه نوامبر یک گام در آن جهت است.



تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن