تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819237995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهایی برای بهبود بازاریابی اینترنتی


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: راهکارهایی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

مقدمه تبلیغات اینترنتی
دنیای امروز دنیای اطلاعات، ارتباطات ، سرعت و شتاب می باشد. به قول بیل گیتس اگر ویژگی دهه 80 رویکرد به کیفیت و دهه 90 دوران مهندسی و فرایندها بوده است، دهه 2000 را باید دوران شتاب نامید.

 امروزه لفظ کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته به کشورهای تند و کشورهای کند تبدیل شده اند. زمان و سرعت به عوامل بسیار مهم در عرصه ی رقابت و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده اند. در کشورهای تند همه چیز از تولید و تجارت گرفته تا تصمیم گیری های سیاسی، نوآوری و خلاقیت و مهم تر از همه جریان داده ها و اطلاعات و دانش، سریع تر اتفاق می افتد، در نتیجه  در این کشورها ثروت و قدرت تند تر تولید می شوند. حال آنکه کشورهای کند که در حصاری از موانع ملی گرفتار آمده اند همه چیز در آن ها به کندی جریان دارد.
 
باز هم به قول بیل گیتس جریان اطلاعات همچون خون زندگی بخش در رگهای سازمان است. وی معتقد است که شرکت ها می توانند به یاری یک سیستم عصبی دیجیتالی با شتاب اندیشه به کسب و کار بپردازند. شرکت های پیروزمند در دهه آینده آن هایی خواهند بود که ابزارهای دیجیتالی را برای بازآفرینی روش کار خود به خدمت گرفته اند.
تعریف و معرفی تبلیغ اینترنتی
با پیشرفت تکنولوژی و رونق در کسب و کار و تجارت، میزان استفاده از دستگاه های الکترونیکی در فرایند بازاریابی افزایش یافته است. تبلیغات دیجیتال به زبان ساده عبارت است از تبلیغات محصولات یا برند ها از طریق رسانه های الکترونیکی.
 تبلیغات اینترنتی  نیز زیر مجموعه ای از تبلیغات دیجیتالی می باشد که فقط از طریق رسانه های اینترنتی صورت می پذیرد.
مزایای تبلیغات اینترنتی
1. در این روش با ارزیابی داده ها و آماری که به دست می آوریم می توانیم روند تبلیغ آگهی را در طول زمان بررسی و تحلیل کنیم. و نقاط ضعف یا قوت روند کار را بهبود ببخشیم. آمار کسب و کاری که از این روش به دست می آید نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دیگر قابل شمارش و مورد اطمینان می باشد. اطلاعات آماری حاصل شده قابل مقایسه با سایر رقبا می باشد، از این رو موقعیت ارائه کننده و کیفیت محصول و جایگاه آن در بازار برای ما مشخص خواهد شد. از مزایای دیگر تبلیغات آنلاین مشاهده چند محصول در بازه زمانی 1 الی 2 دقیقه ای می باشد که مشاهده آگهی  ها در بیلبوردهای تبلیغاتی و بنرها در کمتر از 5 ثانیه با شرایط استرس و ترافیک و ...می باشد.
2. از دیگر امکاناتی که وبسایت و صفحات نت در اختیار ما می گذارد ، دائمی بودن تبلیغات و صرف هزینه نسبتا کم در مقایسه با موقت بودن آگهی ها در بیلبوردها می باشد. از طرفی باید به دنبال روشی کارآمد، موثر، خلاق تر و ارزانتر باشیم که تبلیغات آنلاین این امکانات را برای ما فراهم میکند.
3. در تبلیغات اینترنتی با استفاده از سایر رسانه های اجتماعی و صفحات وب امکان به اشتراک گذاشتن تبلیغات و آگهی ها وجود دارد. تبلیغات همواره در معرض نمایش و قابل دسترس هستند و سیستم عامل های مختلف می توانند آن ها را به اشتراک بگذارند که در این صورت آمار بازدیدکنندگان و نهایتا جامعه آماری ما بیشتر می شود.
4. تبلیغاتی که درون مایه طنز دارند، قطعا در خاطر ها خواهد ماند به طوری که سال های آتی همگان از مقایسه تبلیغات مذکور لذت می برند.
5. یکی از فواید بازار رقابتی با کیفیت، فیلتر کردن مخاطبان می باشد. با استفاده از نحوه ی تبلیغاتی که ارائه می کنیم و نوع کاربران مرتبط با آن می توان مخاطبان بازار را بر اساس سن، جنسیت، علاقه و ... تفکیک و فیلتر کند، قطعا نتایج خروجی از این داده ها کمک بسیار بزرگی در رفع نواقص، بهبود و ارتقای وضعیت کنونی می کند. راه دیگر شناخت طیف گسترده ی کاربران، تعاملات و تعهدات مالی با کاربران ، مانند بازی های آنلاین و...  می باشد.
6. تبلیغات اینترنتی توانایی دنبال کردن کاربران و افزایش تجربه های تبلیغات آن ها را از طرقی نظیر تولید تبلیغات بر اساس علایق کاربران، کلمه های کلیدی و برجسته کردن آن ها می باشد. می توان تاثیر تبلیغات روی کاربران و میزان کیفیت محصول را برآورد کرد.
7. تبلیغات و بازاریابی از روش هایی که بتوان میلیون ها دلار صرفه جویی کرد و پیام های تبلیغاتی را با ترافیک رایگان در سراسر رسانه ها و جهان  ارسال کرد راه بسیار موثری می باشد.
8. از فواید دیگر تبلیغات اینترنتی ، نظرسنجی از کاربران و مشتریان می باشد و  قطعا به طور مستقیم روی عرضه محصولات و خدمات موثر خواهد بود. صفحات وب و تکنولوژی به روز این امکان را می دهد که از فضای بیشتری برای پیاده سازی تبلیغات در رسانه ها نظیر عکس ها، جلوه های ویژه و...در مقایسه با فضای محدود بیلبوردهای تبلیغاتی و بنرها استفاده کنیم.
9. یکی از ویژگی های برجسته بازار، رقابتی بودن و انحصاری نبودن آن می باشد. از این رو اهمیت ورود شرکت های خارجی را نباید نادیده گرفت.
10. رتبه بندی اثر و به اشتراک گذاری های پی در پی، طیف گسترده ای از کاربران را پوشش می دهد و بدون صرف هزینه های اضافی ترویج محصول را بهبود می بخشد. اطلاعیه و آگهی ها به طور مستقیم پتانسیل گسترش در فضاها و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را دارند. تبلیغات گسترده موجب همگانی شدن و جهانی شدن محصولات و حتی ارسال و صادر نمودن آن به سرتاسر جهان می باشد. امکان برقراری ارتباط به صورت بالقوه  با شرکت های دیگر و تولید محصول مشترک وجود دارد و به نوعی شرکای سرمایه گذاری ما شوند.
 
راهکارهایی برای بهبود بازاریابی اینترنتی


1. برای دستیابی به مخاطب های جدید باید محتوا را در زیرساخت های گستره و زمان های مختلف منتشر و تبلیغ کرد.
2. محتوا را باید مرتبا به روز کرد و برای آن ارزش گذاشت و در زمینه کاری خود از مطالب تخصصی تر و به روز تر استفاده کرد.
3. به طور مستمر بایستی از وضعیت خود مطلع شد و نظرسنجی کرد و روند را در طول زمان تحلیل و بررسی کرد.
4. می توان میل لیستی از مخاطبان و کاربران و علاقه مندی های آنان تهیه کرد و از شبکه های اجتماعی جهت گسترش این میل لیست استفاده کرد.
5. رصد کردن شبکه های اجتماعی دیگر و مشاهده نظرات آن ها راجع به محصول خود در فضاهای مجازی دیگر.
6. بایستی ارتباط نزدیکی با کاربران داشت به نوعی که آن ها را دنبال کرد. عموم مردم از کسانی خرید می کنند که به آن ها اعتماد کنند و آن ها را از نزدیک بشناسند. کانال دوطرفه ای با کاربران و مخاطبان بایستی برقرار شود و به سوالات و دغدغه های آن ها پاسخ داده شود و کاربران دائما اعتماد کنند که مطالب آن ها خوانده می شود و پاسخ داده می شود و این فضای مجازی پاسخگوی مشکلات آن ها می باشد.
7. ارتقا در زمینه دانش پایه، عملیات، بهره برداری و  بازرگانی.
8. داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت مستقیم (در خط) بررسی کنیم تا به آسانی به سهم و روند بازار آگاه شویم. به روند کلی و همچنین خدمات موردی به مشتریان توجه کنیم. به یاری ابزار اینترنتی، تیم های مجازی فراسازمانی بیافزاییم تا اعضا بتوانند آگاهی های همدیگر را در سراسر جهان و به هنگام بیفزایند. همه فرآیندهای کاغذی را به دیجیتالی تبدیل کنیم  و تنگناهای اداری را برطرف نماییم. به این ترتیب کارکنان فرهیخته برای انجام وظیفه های مهم تر آزاد می شوند. با به کارگیری ابزار دیجیتالی از فعالیت های تک وظیفه ای بکاهیم و یا آن ها را به فعالیت های ارزش افزا تبدیل کنیم تا مهارت های کارکنان را به خوبی به کار بگیریم.
9. یک جریان بازخورد اینترنتی به وجود آوریم تا به افزایش کارایی فعالیت های کمی، کیفیت کالاها و خدمات بیفزاییم.
10. نظام اینترنتی را برای انتقال دیدگاه ها  و شکایت های مشتریان به کارکنانی که مسئولیت ها و توان بهسازی فراورده ها را دارند به کار بگیریم.
11. با یاری ارتباطات اینترنتی، طبیعت و چگونگی، مرزها ، و پیرامون کسب وکار خود را دوباره بررسی کرده و خوب بشناسیم. با دریافت اخطارهای ناشی از دگرگونی وضعیت مشتریان، سازمان را بزرگتر و مهمتر یا کوچکتر و خودمانی تر(صمیمی تر) کنیم.
12. اطلاعات بازرگانی را با شتاب انتقال دهیم و با بکارگیری روش جابجایی اینترنتی، چرخه داد و ستد اسناد را با تامین کنندگان و شریکان کوتاه کنید و در همه موارد به هنگام باشیم.
13. فراورده ها (کالا ، خدمات) را به کمک روش های اینترنتی به مشتریان برسانیم و دست واسطه ها را کوتاه کنیم. چنانچه کسب و کار جنبه واسطه گری دارد با به کار گیری ابزار دیجیتالی ارزش و اهمیت داد و ستد را نزد مشتری بالا ببریم.
14. با کمک ابزار اینترنتی، مشتریان را در حل مشکلات خود راهنمایی کنیم و دیدارهای حضوری را به پاسخگویی به نیازمندی های پیچیده و پرارزش مشتریان اختصاص دهیم.منبع:   IransMarket.com



چهارشنبه 25 شهریور 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن