تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي ظرفيت‌هاي قانوني براي توسعه صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۳۳ق.ظ)
بررسي ظرفيت‌هاي قانوني براي توسعه صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير موج - مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي چالش‌ها و ظرفيت‌هاي قانوني موجود براي توسعه صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دفتر مطالعات ارتباطات و فناوري‌هاي نوين مرکز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اين مطلب که تأمين مالي مناسب را شايد بتوان مهم‌ترين عامل براي موفقيت تجاري سازي فناوري و نوآوري دانست، افزود: نظام تأمين مالي نوآوري شامل طيف متنوعي از ابزارها و بازيگران است که هر يک نقش و کارکرد خاص خود را متناسب با مراحل مختلف فرايند ايده تا بازار ايفا مي‌کنند.
اين گزارش مي‌افزايد: سرمايه‌گذاري خطرپذير نيز به واسطه وجود ديد بلندمدت، مشارکت در سهام و خطرپذيري، بهترين ابزار براي تأمين مالي در مرحله آغاز رشد فناوري است.
سرمايه‌گذاران خطرپذير به دو صورت فردي (فرشتگان کسب‌وکار) و سازماني (صندوق‌ها يا شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير) مشاهده مي‌شوند.
وجود يک زيرساخت قانوني مساعد براي توسعه موفقيت‌آميز صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير به خصوص در قالب صندوق‌ها يا شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير ضروري است.
در همين راستا و با توجه به لزوم تجاري سازي نتايج تحقيقات به عنوان مهم‌ترين دغدغه کنوني در بين سياست‌گذاران نظام نوآوري ايران، لازم است چالش‌هاي قانوني توسعه صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير با توجه به ظرفيت‌هاي موجود رفع شود.
در اين مطالعه، براي شناسايي چالش‌هاي يادشده از روش گروه کانوني استفاده شده است. از مهم‌ترين نتايج گروه کانوني، توافق درباره عدم نياز به تصويب يک قانون مستقل براي توسعه صنعت سرمايه‌گذاري خطرپذير و تأکيد بر اصلاح قوانين موضوعي مرتبط بود.
بر همين اساس، راه حل‌هاي رفع چالش‌هاي قانوني موجود با تأکيد بر صندوق‌هاي پژوهش و فناوري غيردولتي (که از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي قانوني موجود براي ارائه ابزار سرمايه‌گذاري خطرپذيرند) از طريق برگزاري چند نوبت پانل خبرگان حول محورهاي موضوعي مختلف استخراج شده است.
نتايج مطالعه نشان مي‌دهند که تسهيل مشارکت صندوق‌ها با بخش دولتي (از طريق ايجاد امکان استفاده از اعتبارات، کمک‌هاي فني و اعتباري و وجوه اداره شده دستگاه‌هاي اجرايي) در قالب سرمايه‌گذاري مشارکتي بلندمدت (چند ساله) و همچنين اعطاي مشوق‌هاي مالياتي نظير معافيت از ماليات بر ارزش افزوده مي‌تواند براي تقويت اين صندوق‌ها و هدايت آن‌ها به سمت سرمايه‌گذاري‌هاي خطرپذير مفيد باشد.
نکته مهم آن است که سرمايه‌گذاري خطرپذير تنها به صندوق‌هاي پژوهش و فناوري غيردولتي محدود نمي‌شود، لذا توسعه بيشتر سرمايه‌گذاران خطرپذير سازماني به عنوان مثال به شکل صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير با عمر محدود قالب قانون «توسعه نهادها و ابزارهاي مالي جديد» نيز ضروري است.
همچنين تسهيل انتقال مالکيت سهام شرکت‌ها و پيش‌بيني مکانيسم‌هاي خروج مناسب نظير ادغام و اکتساب در قانون تجارت مي‌تواند به تشکيل شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير نيز کمک کند. تعريف جايگاه صندوق‌هاي پژوهش و فناوري غيردولتي و نهادهاي دولتي (نظير صندوق نوآوري و شکوفايي) در نظام تأمين مالي نيز از مهم‌ترين مسائل اين حوزه است.
اين گزارش در پايان مي‌افزايد: با توجه به اين که موازي کاري يا تداخل وظايف و کارکردهاي بازيگران مختلف نظام تأمين مالي مي‌تواند به کاهش عملکرد کلي آن منتهي شود، تهيه يک نقشه کلي از بازيگران اين حوزه و کارکردها و وظايف هر يک، با هدف افزايش تأثير مکملي و پشتيباني آن‌ها از يکديگر و جلوگيري از تداخل يا موازي کاري آن‌ها لازم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن