تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803030313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي پيامدهاي اجراي برجام در بخش صنعت و پتروشيمي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۸:۱ق.ظ)
بررسي پيامدهاي اجراي برجام در بخش صنعت و پتروشيمي کشور موج - مرکز پژوهش‌هاي مجلس، پيامدهاي اجراي برجام در بخش صنعت، پتروشيمي و معدن کشور تحليل و بررسي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، مرکز پژوهش‌هاي مجلس درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) با رويکرد تحليل اثرات اجراي آن در بخش صنعت، پتروشيمي و معدن کشور و به‌منظور درک بهتر فضاي پساتحريم در بخش‌هاي توليدي و مولد، بررسي را به همين منظور انجام داد.
اين گزارش تصريح کرده است: هدف اصلي اين مطالعه شناخت بهتر فضاي پساتحريم و آثار اجراي برجام بر بخش‌هاي توليدي و مولد کشور از جمله بخش صنعت، پتروشيمي و معدن کشور است.
نتايج اين مطالعه حاکي از آن است که با توجه به اين که عمده اقدامات طرف‌هاي مقابل ايران در برجام، از نوع رفع تحريم‌ها و محدوديت‌هاي اقتصادي و مالي بوده که در سال‌هاي اخير به‌ خصوص از سال ۱۳۹۰ با تشديد آن‌ها، بخش توليد متأثر شده است؛ بيان اينکه بخش توليد تحريک خواهد شد امري بديهي و محتوم خواهد بود، لازمه حصول اين نتيجه، داشتن استراتژي و سياست‌هاي صحيح اقتصادي در مرحله اول و رفع مشکلات ساختاري اقتصاد در مراحل بعدي است.
در بخش صنعت همچنين با فرض نبود کاستي‌هاي سياستي، اولين و مهم‌ترين اثرات اجراي برجام در بخش بهبود عملکرد اعتبارات اسنادي (آل.سي)، افزايش واردات کالاهاي سرمايه‌اي و در نهايت افزايش سرمايه‌گذاري صنعتي ظاهر خواهد شد. همچنين با کاهش هزينه‌هاي مبادله واحدهاي توليدي، سودآوري شرکت‌هاي توليدي افزايش‌يافته و با کاهش قيمت تمام‌شده اين واحدها، ميزان رقابت‌پذيري محصولات توليد به‌مراتب افزايش پيدا خواهد کرد. همچنين افزون بر تقويت سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي، امکان شکل‌گيري سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک به‌خصوص در صنعت خودرو بسيار محتمل است.
اما؛ در بخش پتروشيمي نيز افزايش درآمدهاي صادراتي، کاهش قيمت تمام‌شده و افزايش سودآوري درنتيجه کاهش هزينه‌هاي مبادله‌اي، افزايش سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدي صنعت پتروشيمي ايران در بازارهاي اروپايي، در حالت کلي قابل حصول خواهد بود.
مهم‌ترين اثرات اجراي برجام و لغو تحريم‌ها بر صنعت پتروشيمي با فرض رعايت الزامات مورد نياز؛ مشتمل بر تکميل طرح‌هاي نيمه‌تمام پتروشيمي در قالب فاينانس و سرمايه‌گذاري مشترک و... دسترسي سريع و ارزان به تجهيزات کليدي و دانش فني موردنياز به‌خصوص دستيابي به دانش فني تبديل متانول به پروپيلن (MTP) و تأمين کاتاليست هاي ضروري خواهد بود.
در بخش معدن، اثرات برجام بيشتر در صنايع مس و افزايش سودآوري اين شرکت‌ها و فراهم شدن امکان خريد تجهيزات مورد نياز بخش معدن و رفع موانع تکنولوژيکي در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوري مواد معدني، قابل بروز خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن