پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849923864
تعبیر وارونه یک رویا از نگاه ثریا قاسمی
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
"تعبیر وارونه یک رویا" از نگاه "ثریا قاسمی"
بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره نقش خود در سریال«تعبیر وارونه یک رویا» می گوید:اواسط کار، ذهن آقای جیرانی به این سو رفت که نیاز به یک منطقه امن در کار وجود دارد و آن را با خلق شخصیت عمه ارائه دادند.
خبرگزاری فارس: بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره نقش خود در سریال«تعبیر وارونه یک رویا» می گوید:اواسط کار، ذهن آقای جیرانی به این سو رفت که نیاز به یک منطقه امن در کار وجود دارد و آن را با خلق شخصیت عمه ارائه دادند. من هیچ شناختی از کار نداشتم و اصلا در جریان قصه نبودم.
ثریا قاسمی بازیگری باسابقه در عرصه سینما است و در طول سالهای گذشته شاهد بازیهای متفاوت و سینمایی خوبی از ایشان بودهایم.
او به کاراکترهایی جان بخشیده که اکثراً توانسته نظر اکثر هیاتهای انتخاب و داوری جشنواره را به سوی خود جلب کند و در دوره های مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر باشد و در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اول زن شد.
قاسمی تجربه فراوانی در رادیو و تلویزیون دارد و این تجربیات تاثیر بسزایی در ارایه هرچه بهتر نقش در آثار شده است.
او به واسطه شناخت صحیح از نقش و فضای کارهایی که در آنها حضور مییابد به نوعی کار را اجرا می کند که بسیار قابل باور است . بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون علاوه بر حضور در گونه های ملودرام در ژانر هایی از جمله کمدی (مجسمه، دختر شیرینی فروش و معادله) هم حضور یافته است.
در میان نقشهایش در آثار تصویری علاوه بر مادری مهربان و دلسوز یا مادری مقتدر نقش «خاتون» سنگدل سریال «گرگ ها» را نیز ایفا کرده است. او درک درستی از نقش دارد و در هر کاری به درستی جایگاه نقش را می شناسد و آنچه در توان دارد برای ارایه هرچه بهتر آن به کار می گیرد.
ثریا قاسمی با حضور درسریالهای «در پناه تو» و «در قلب من» و ایفای درخشان نقش ها، محبوبیتش در میان مخاطبان صد چندان شد.
حضور کوتاه اما موثرش در نقش «عمه» در سریال امنیتی «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی بهانه ای شد که گفت و گوی کوتاهی با «ثریا قاسمی» داشته باشیم. ایشان کمتر درباره نقش هایی که ایفا می کنند، صحبت می کنند زیرا معتقدند که نقش ها اگر درست ارایه شود گویا هستند و نیازی نیست که درباره آن صحبت شود.
نوع بازی ثریا قاسمی در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» به مخاطب حس امنیت و آرامش در خانواده را به درستی ارایه کرد و گفت و گوی کوتاه ما هم در این خصوص انجام شد. که در پی می آید.
در فیلم ها و سریال های امنیتی کمتر شاهد توجه به خانواده هستیم و در سریال های ایرانی یک شیوه مرسوم در این گونه از سریال ها حاکم است و بخش خانواده تاثیر بسزایی در روند پیشرفت داستان ندارد اما خوشبختانه در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» شاهد کاراکتر اثرگذار «عمه» با بازی خوب شما بودیم.
همین طور که به آن اشاره کردید در ژانر پلیسی _ کارآگاهی همیشه تمرکز اصلی نویسنده فیلمنامه و کارگردان برروی مسایل مافیایی و نوع جنایت متمرکز می شود و همه مسایل حول محور قتل یا مسئله امنیتی – پلیسی که سریال برمبنای آن طراحی شده است کار پیش می رود
اگر حضور خانم ها در این سریالها دیده شود بیشتر به عنوان یک مقتول به شمار می آیند و بهانه ای است برای انتقام گیری اقوام نزدیک از جمله برادر و... این نوع آثار بیشتر در همین شرایط می گذرد و وجه پلیسی معمایی و جنایی آن بر خانواده ارجحیت بیشتری دارد البته این نکته حایز اهمیت است که این گونه از سریال یا سینما قواعد مخصوص به خود را دارد و نمی توان در آن بیهوده مسایل اجتماعی و خانوادگی را گنجاند.
اما در خصوص سریال «تعبیر وارونه یک رویا» شرایط کمی متفاوت تر بود. آقای جیرانی همانطور که کار را می نوشتند – طبق گفته خودشان – احساس می کردند به یک یک جایگاه امن ، آرام و مطمئن نیاز دارند که بالاخره شخصیت «عمه »را در ذهن پروراندند .
شخصیتی که مهربان ترین و صادق ترین فرد در این سریال به شمار می آید و کاملا برای مخاطب باورپذیر باشد. ایشان من را انتخاب کردند و من هم پیش از این کار تجربه بسیار خوبی با آقای جیرانی در فیلم سینمایی «شام آخر» داشتم فیلم خوب و تجربه بسیار خوبی برایم بود
«عمه» در این مجموعه مکان امن و آرامش خانواده یک کارشناس امنیتی است میزان صحنه های مربوط به این شخصیت بسیار محدود است اما با بازی بسیار خوب و متفاوت حضرتعالی بسیار تاثیرگذار بود.
این شخصیت به دلیل این که در ماه های آخر به کار اضافه شد جای کار و پرداخت بیشتری برای نویسنده و کارگردان فراهم نکرد. همانگونه که اشاره کردید «عمه» در این سریال نقطه امن و آرامش خانواده است.
خانواده ای که از یک سو به دلیل شغل پدر پر از تنش و نگرانی است و از سوی دیگر دختر خانواده بدون مادر بزرگ شده است و «عمه» برایش نقطه امن و آرامش دهنده است. در این سریال چند سکانس کوتاه عمه حضور دارد اما تاثیرگذار بود و برای من بسیار جالب است .
اغلب همکاران من به طولانی بودن نقش فکر می کنند. اما من و تعدادی از همکارانم به طولانی بودن نقش فکر نمی کنیم بلکه اثرگذاری برای من به شخصه از اهمیت خاصی برخوردار است .
با توجه به نظرات مخاطبان احساس می کنم این چند سکانسی که عمه حضور داشته موجز ، مناسب و به جا از آن استفاده شده و تاثیر لازم را بر بروی مخاطب گذاشته است. و این مهم به مخاطب انتقال یافته است که خانواده مکان و جایگاه امن وممطئن است و آرامش دهنده است.
در جامعه هر شخصیتی که داشته باشیم و هر نوع کاری که برعهده داریم در خانواده به آرامش می رسیم .
با توجه به این مهم که معمولاً فیلمنامهها را می خوانید و کار را انتخاب می کنید. در «مجموعه تعبیر وارونه یک رویا» نحوه حضورتان نسبت به کارهای دیگر کمی متفاوت بود
بله. این دوستان مدتها بود فیلمبرداری می کردند اواسط کار ذهن آقای جیرانی به این سو رفت که نیاز به یک منطقه امن در کار وجود دارد و آن را با خلق شخصیت عمه ارایه دادند. من هیچ شناختی از کار نداشتم و اصلا در جریان قصه نبودم.
آقای جیرانی کامل شخصیت را برایم تعریف کردند و من به دلیل آشنایی با کار آقای جیرانی پذیرفتم. اینگونه نبود که فیلمنامه کامل در دسترس باشد تقریبا روزانه فیلمنامه به دست ما می رسید اما طراحی کامل کار در ذهن آقای جیرانی شکل گرفته بود.
با توجه به تجربیات ارزنده ای که در حوزه تصویر (سینما و تلویزیون ) دارید می توان گفت در جایگاه یک کارشناس ، کدام سکانسها برایتان جذاب بود و بازی همکارانتان را پسندیدید.
به شخصه سه سکانس فوقالعاده از نظر کار، طراحی و دکوپاژ را شاهد بودم. دو شخصیت اصلی داستان «ژاله» (پانته آ بهرام) و «محسن روانبخش» (فرهاد قائمیان) یک سکانس شام در ابتدای ازدواج شان طراحی و اجرا شد .
به عقیده من این شام هم به لحاظ طراحی دکوپاژ و هم از نظر بازیها فوق العاده بود. مثل همیشه خانم بهرام بسیار خوب بازی کردند و این سکانس عاشقانه به خوبی طراحی شده بود. در عین سادگی آن زیبایی و حس عاشقانه در سکانس به بیننده انتقال می یافت و اثرگذاری بسیار خوبی داشت.
سکانس دیگر که خارج از قواعد سینما و تلویزیون ایران طراحی و آماده شده که بسیار زیبا بود مرگ شخصیت روانبخش بود. دوربین تمام مدت از پشت سر خانم بهرام صحنه (کشته شدن محسن روانبخش) را به تصویر کشید. به نظر من فوق العاده خوب طراحی شده بود .
دکوپاژ بسیار زیبایی داشت و از کلیشه های رایج و معمول این صحنه ها پرهیز شده بود. کلیشه هایی که همیشه مرگ عزیزان را با چهرههای محزون و اشک های بعضاً مصنوعی و غلتان روی گونه افراد به تصویر کشیده می شود .
صحنه مرگ محسن بسیار خوب آماده شده بود و بازی بسیار خوب خانم بهرام به از کار درآمدن این صحنه فوق العاده کمک کرد زاویای بسیار خوبی برای به تصویر کشیدن این صحنه در بازی خانم بهرام توجه شده بود.
سکانس دیگری که بسیار از آن به شخصه لذت بردم. من و برادرم (امیر جعفری) در آشپزخانه حاضر بودیم که به عقیده من بسیار خوب اجرا شد. دو فرد ایستاده و نزدیک به هم صحبت می کنند هر یک در افکار خودشان غرق هستند و جواب هایی به سوالات یکدیگر می دهند که مربوط به خودشان است و پاسخ فرد مقابل نیست.
در این صحنه دو گونه اجرا کردیم یک بخش را برشت وار و بخشی را با متد استانیسلاوسکی کار کردیم . به عقیده خودم یک سکانس فوق العاده و با تکنیکی را ارایه دادیم که برخوردار از روش های بازی اساتید بزرگ و برجسته بود.
بازی کدامیک از همکاران خود در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» پسندیدید؟
بازی آقای فرزین صابونی در نقش هوشنگ جاوید را دوست داشتم فوق العاده زیبا بود و نوع شخصیتی که برای جاوید در نظر گرفته شده بود را آقای صابونی با ریزه کاریهای بسیار خاص و زیبا اجرا کردند.
خانم بهرام مانند همیشه فوقالعاده بود و دیگر عزیزان که همه زحمات زیادی برای ارایه هرچه بهتر شخصیت ها تحمل کردند . همچنین جوانی که تازه به جمع بازیگران ملحق شده بود و اولین تجربه جدی ایشان به شمار می آمد.
آقای نیما نادری خوش صورت و خوش نگاه و جوان هستند . امیدوارم در کارهای بعدی هم با تلاش و پشتکار موفق باشند.
مدتی است در سینما فعال نیستید فیلمنامه خوب ارایه نمی شود یا دلیل دیگری دارد؟
فیلمنامه نویس های جدید اکثراً جوان هستند و آگاهی لازم از مسایل گروه سنی میانسال و مسن ندارند. برای نوشتن کارهایی برای گروه سنی مسن نیاز به پختگی و جهاندیدگی است که کمتر در میان جوانان دیده می شود.
این جوانان استعدادهای خوبی هستند اما تجربه کافی برای نوشتن در خصوص مسایل این گروه سنی را ندارند. بالطبع وقتی فیلمنامه برای این گروه سنی نوشته نشود حضور بازیگران در سینما کمتر خواهد بود. فیلمنامه نویسان جوان بیشتر معضلاتی را که خودشان روزانه با آن درگیر هستند و در اجتماع قابل لمس است به فیلمنامه تبدیل می کنند.
حضور موبایل و تکنولوژِی در سراسر زندگی جوانان و اتفاقاتی که استفاده از تکنولوژی مسبب آن است برایشان جذاب است
به نظر من به دلیل استفاده از تکنولوژی زندگی ها پر شتاب شده است و پیامد استفاده از تکنولوژی افسردگی و اضطرابی است که در میان جوانان شاهد هستیم و تبعات آن را در زندگی سالمندان هم می بینند آن ها هم درگیر این مسئله خواهند بود. اما در آثار به این وجه از مشکلات که پیامد استفاده از تکنولوژی توسط جوانان در زندگی سالمندان است توجه نمی شود.
درباره فعالیت های اخیر بفرمایید.
در حال حاضر مشغول بازی در سریال «پشت بام تهران» نوشته سعید نعمت الله و به کارگردانی بهرنگ توقیفی هستم. سریال دیدنی و قشنگی خواهد شد که احتمالاً برای آذر یا دیماه آماده می شود. نقش مادربزرگی را در این مجموعه ایفا می کنم که زن مقتدری است و با نوه اش (بابازی کامبیز دیرباز) زندگی می کند.
او از نعمت مادر محروم بوده و وابستگی زیادی به مادر بزرگ دارد . نوه، جوانی شرور است و به همین دلیل دچار مشکلاتی می شود. این مشکلات به مادربزرگش نیز منتقل می شود و اتفاقات خوب و بد زیادی در سریال شکل می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
گاف های تعبیر وارونه یک رویا و کلیشه های تنهایی لیلا
یک منتقد آثار سینمایی و تلویزیونی با اشاره به ضعف ساختاری سریال های تلویزیون و فیلمنامه ها از شخصیت پردازی ها گفت و بیان کرد که به طور مثال در تنهایی لیلا بدمن های داستان کلیشه ای و شعاری بودند نقد سریال تنهایی لیلا و تعبیر وارونه یک رویا سعید مستغاثی در گفتگویی با اشاره به سرنقش وزارت اطلاعات در«تعبیر وارونه یک رویا»
نقش وزارت اطلاعات در تعبیر وارونه یک رویا تاریخ انتشار يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸ ۱۸ فریدون جیرانی که سریال «تعبیر وارونه یک رویا»ی او اخیرا به پایان رسیده است در مقام کارگردان از این مجموعه با تم جاسوسی دفاع کرد و به برخی نقدها درباره سریالش پاسخ گفت به گزارش اپاسخ جیرانی به انتقادها از «تعبیر وارونه یک رویا» |اخبار ایران و جهان
پاسخ جیرانی به انتقادها از تعبیر وارونه یک رویا صحبت کردیم که اجازه بدهید مأمور اطلاعاتیمان عصبانی شوند داد بزنند سیگار بکشند موقع اعتراف از یک مجرم بداخلاق شوند کتک بزنند و عصبانی شوند تا باورپذیرتر شود که خوشبختانه تا حد زیادی با پیشنهاد ما موافقت شد و ما سعی کردیم مأموردفاع جیرانی از «تعبیر وارونه یک رویا»
یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳ ۴۱ فریدون جیرانی که سریال تعبیر وارونه یک رویا ی او اخیرا به پایان رسیده است در مقام کارگردان از این مجموعه با تم جاسوسی دفاع کرد و به برخی نقدها درباره سریالش پاسخ گفت این کارگردان سینما و تلویزیون که سریال دیگری با عنوان مرگ تدریجی یک رویا را همنقش وزارت اطلاعات در«تعبیر وارونه یک رویا»/بازیگرانی به ماپیوستندکه بعداز مدتی رفتندوپیداشان نکردیم!
نقش وزارت اطلاعات در تعبیر وارونه یک رویا بازیگرانی به ماپیوستندکه بعداز مدتی رفتندوپیداشان نکردیم فرهنگ > تلویزیون - ایسنا نوشت فریدون جیرانی که سریال تعبیر وارونه یک رویا ی او اخیرا به پایان رسیده است در مقام کارگردان از این مجموعه با تم جاسوسی دفاع کرد و به برفریدون جیرانی: سریال «تعبیر وارونه یک رویا» درباره ترور دانشمندان هستهای نبود/ سیاوش قهرمان انقلابی
فریدون جیرانی سریال تعبیر وارونه یک رویا درباره ترور دانشمندان هستهای نبود سیاوش قهرمان انقلابی عصر وطن فروشی بودجیرانی با ساخت سریالی امنیتی با نام تعبیر وارونه یک رویا بار دیگر توجهات را به خود معطوف کرده است به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از آوینی فیلم فریدوثریا قاسمی از دغدغههای بازیگری میگوید
ثریا قاسمی از دغدغههای بازیگری میگوید مشکلی برای کار کردن با جوانها ندارم و هدف اصلی من انتقال تجربیات بازیگریام به آنهاست ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ویژگیهای کار خود و بازی در نقشهای گوناگون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشانتقال تجربیات بازیگری به جوانها؛ دغدغه اصلی ثریا قاسمی
انتقال تجربیات بازیگری به جوانها دغدغه اصلی ثریا قاسمی مشکلی برای کار کردن با جوانها ندارم و هدف اصلی من انتقال تجربیات بازیگریام به آنهاست ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ویژگیهای کار خود و بازی در نقشهای گوناگون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروثریا قاسمی: فکر و ذکرم انتقال تجربیاتم به جوانهاست
ثریا قاسمی فکر و ذکرم انتقال تجربیاتم به جوانهاست ثریا قاسمی گفت قفکر و ذکر من همیشه این است که اندوختهها و اندیشهها افکار و اطلاعاتی که در طول این سالها در پی مطالعه تحصیل کار و اندوختهام را اگر انتقال ندهم چه فایدهای خواهد داشت در صورتی که بهتر است من در ارتباطییادداشت مهمان/ تقابل «منِ سفارشیساز» با «منِ بیحوصله» در تعبیر وارونه یک رؤیا
یادداشت مهمان تقابل منِ سفارشیساز با منِ بیحوصله در تعبیر وارونه یک رؤیاتعبیر وارونه یک رؤیا تعبیر وارونه رؤیای ملتی است که سالها منتظر است هنرمندی قهرمانانش را همان گونه که هستند برای وی آیینگی کند اما غافل از آنکه این کیمیاگران طلا را مس میکنند خبرگزاری فارس گروه راد-