تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هم به مضر بودن مکمل ها پي برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هم به مضر بودن مکمل ها پي برد موج - مکمل‌هاي بنزين در همه جايگاه‌هاي سوخت عرضه مي‌شود اما در مورد بي‌فايده بودن و حتي مضر بودن آن حرف‌و حديث‌هايي وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، روز گذشته مطلبي مبني بر اينکه شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران فروش هر گونه مکمل، افزودني و اکتان افزا در جايگاه‌هاي سوخت کل کشور را ممنوع کرد، بر خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت.
بر اساس اين خبر، سيدعلي سيدمومني درباره اجراي طرح ممنوعيت عرضه و فروش مکمل بنزين در جايگاه هاي سوخت کشور، گفته بود: بنزين توليدي که در جايگاه هاي سوخت عرضه مي شود، سوختي کامل است و همه موارد از جمله بالا بودن اکتان، فشار بخار مطلوب و جلوگيري از ايجاد صمغ در خودرو در آن پيش بيني شده است.
رئيس مهندسي فرآورده شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران تاکيد کرده بود: مکمل هاي بنزين نه تنها کمکي به افزايش به سوزي يا اکتان افزايي نمي کنند بلکه به موتور خودرو خسارت مي زنند؛ بنابراين استفاده از آنها مردود است و توصيه نمي شود.
اين مقام مسئول با اعلام اينکه به تازگي نيز نمونه هايي از پرفروش ترين مکمل هاي بنزين (سه برند) به منظور آزمايش به پژوهشگاه صنعت نفت ارسال شده است، اظهار کرده بود: نتايج حاصل از اين آزمايشها نشان داد اين مکملها فاقد هرگونه خاصيت اکتان افزايي بوده و آسيب رسان به موتور خودرو هستند، ضمن آنکه سازمان ملي استاندارد نيز استفاده از مکملهاي اکتان افزاي بنزين را تاييد نکرده است.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان کرده بود: اثبات فروش اين گونه مواد در جايگاه سوخت در رتبه بندي آنها نيز تاثيرگذار خواهد بود.

پروانه كاربرد علامت استاندارد جهت مکمل هاي بنزين صادر نشده
در حالي شرکت ملي پخش به تازگي به فکر ممنوعيت فروش مکمل هاي سوختي افتاده است که سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران بارها و بارها اعلام کرده بود که پروانه كاربرد علامت استاندارد جهت مکمل هاي بنزين صادر نشده است.
اين سازمان پيش از اين طي اطلاعيه اي اعلام کرده بود: با توجه به فروش انواع مكمل‌‏هاي بنزين به شكل‌‏هاي محلول، قرص و ... در مراكز عرضه به ويژه در جايگاه‌‏هاي عرضه فرآورده هاي نفتي و نظر به اينكه مصرف انواع غير استاندارد آنها موجب بروز خساراتي در موتور خودروها مي‌‏گردد، از كليه هموطنان درخواست مي‌‏شود، از خريد و مصرف هرگونه مكمل بنزين خودداري نمايند. استاندارد ملي فرآورده فوق الذكر به منظور كنترل كيفيت جامع آن در دست بررسي و تجديد نظر است.
پيش‌تر هم مديرکل استاندارد استان تهران از آزمايش چند نمونه از اين مکمل‌ها در آزمايشگاه‌هاي استاندارد و پژوهشگاه نفت خبر داده و گفته بود: نتيجه آزمايش‌ها حاکي از بي تاثير بودن آنها بر بنزين بوده و از مردم درخواست کرده بود که از خريد مکمل‌هاي سوخت خودداري کنند.

ايران خودرو هم مکمل ها را مضر خواند
شرکت ايران‌خودرو هم در اطلاعيه‌اي به مشتريان محصولاتش اعلام کرده بود که اضافه کردن هيچ‌يک از انواع مکمل بنزين، شوينده انژکتور، روغن بنزين و تقويت کننده اکتان بنزين در هيچ‌کدام از محصولات توليدي اين شرکت مجاز نيست. اين شرکت حتي اخطار داد که مصرف اين مواد علاوه بر الغاي گارانتي شرکت، مي‌تواند به غير ايمن شدن خودرو، به ويژه اجزاي سيستم سوخت رساني منجر شود، چنان‌ که تاکنون مواردي از بروز ايرادات موتوري وسيستم سوخت‌رساني در اثر استفاده از مکمل‌ها مشاهده شده است.

آيا مکمل ها واقعا مضر هستند؟
برخي از متخصصان معتقند که به غير از مکمل‌هاي بنزين بدون سرب، که ويژه خودروهاي قديمي هستند، و مکمل‌هاي اکتان بالا براي خودروهاي جديد بقيه انواع مکمل يا بي‌فايده و نوعي سوء استفاده از مشتري هستند و يا اگر کارکردي هم داشته باشند از نظر اقتصادي و فني سودي در پي ندارند.
بنا بر نظر کارشناسان خودرو، مکمل‌هاي بنزين، که به انواع شکل‌هاي محلول‌ و قرص در جايگاه هاي عرضه فرآورده‌هاي نفتي به فروش مي‌رسند، غير‌استاندارد هستند و به موتور خودروها خسارت وارد مي‌کنند.
عمر سيستم سوخت‌رساني به اندازه عمر مفيد خودرو است و اين مکمل‌ها ممکن است فقط 5 تا 10 درصد به عمر سيستم اضافه کند. در حاليکه هزينه‌اي که براي خريد اين مکمل‌ها در طول 4 يا 5 سال از جيب مشتريان مي‌رود، از قيمت تعمير کامل سيستم سوخت رساني فراتر خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن