تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804525194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان جوان هنر بومي را با نگاه جهاني شناسايي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
مرادخاني: هنرمندان جوان هنر بومي را با نگاه جهاني شناسايي کنند موج-معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به بيست‌ودومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان تأکيد کرد: امروز لازم است هنرمندان جوان در عهد جواني، هنر بومي را با نگاه جهاني شناسايي و معرفي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي مرادخاني-معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي-در اين پيام آورده است:«سرعت تحولات و گستردگي ارتباطات در دنياي امروز، عرصه هنر را نيز متأثر و هر روز با طرح‌ها و ايده‌هاي نو روبه‌رو کرده است. آثار جديد با گذر از مرزها در هر نقطه از جهان قابل رويت است.
تکنولوژي نوين نيز نقش خود را در فرايند تحولات فزاينده موصوف بازي مي‌کند و بعضاً نگاه‌ها و ايده‌هايي در مقوله هنر طرح مي‌شود که با اصول و قواعد مألوف گذشته متفاوت و گاه متناقض است. برخي تحولات جديد را تهديدي براي فرهنگ و هنر بومي مي‌دانند و در برابر آن موضع دارند و برخي نيز بدون توجه جدي به داشته‌هاي فرهنگي و هنري خويش، يکسره نوگرا گرديده‌اند. اين دو رويکرد را مي‌توان دو سوي رويکرد اعتدالي دانست که از يک‌سو به انزواي هنر بومي و ملي و از سوي ديگر به استحاله در جريان هنر جهان منتهي مي‌شود.
جواناني که پاي در مسير هنر گذاشته‌اند مي‌بايست با دانش و بينش عميق و شناخت هنرايراني - اسلامي و پيوند آن با هنر معاصر، خطر انزوا و استحاله را برطرف کنند و پنجره‌اي از هنر بومي و ملي را به هنر جهاني و جهان هنر بگشايند و جلوه‌هاي هنر ملي را به ويژه در عرصه گسترده هنرهاي تجسمي به نمايش گذارند.
راهي که پيش از اين نيز تجربه شده و هنرمنداني با شناخت هنر مدرن و بهره‌گيري از آن داشته‌هاي بومي و ملي خود را نيز به جهان معرفي نموده‌اند. آن جوانان برومند ديروز، امروز هنرمندان شاخص و ارزشمندي هستند که آثارشان با نشانه‌هاي بومي و ملي در عرصه بين‌المللي مخاطب فراوان دارد.
امروز نيز لازم است هنرمندان جوان در عهد جواني، هنر بومي را با نگاه جهاني شناسايي و معرفي کنند. بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان، فرصتي است تا جوانان هنرمند چگونگي حضور مؤثر در جربان هنر معاصر را تجربه و زمينه حضور بيش از پيش هنر ايراني-اسلامي را با مشخصه‌هاي بومي در هنر جهاني فراهم کنند.
مشارکت و همراهي هنرمندان جوان در جشنواره بيست و دوم که با تلاش و همکاري دفتر هنرهاي تجسمي، مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در شهر فرهنگي و تاريخي نيشابور، شهر حکيمان عمر خيام و عطار نيشابوري برگزار مي‌گردد، قابل تقدير است و اين جانب از عموم دست‌اندرکاران جشنواره اعم از هنري، اداري و دانشگاهي به ويژه استادان و داوران محترم صميمانه سپاسگزارم و توفيق همه عزيزان را در ارائه خدمات شايسته و ماندگار به فرهنگ و هنر کشور به ويژه نسل جوان هنرمند مسالت دارم.»
جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان در نيشابور برگزار مي‌شود
افتتاحيه بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان با حضور مديرکل هنرهاي تجسمي، مسوولان استان خراسان رضوي و هنرمندان دوشنبه ۱۶ شهريورماه (فردا) ساعت ۱۸ در نيشابور برگزار مي‌شود.
۱۹۰ هنرمند جوان از ۳۱ استان کشور به اين دوره جشنواره تجسمي جوانان راه يافته‌اند که در کارگاه‌هاي دو روزه جشنواره در رشته‌هاي نقاشي، طراحي، خوشنويسي، نگارگري، حجم، عکاسي، پوستر، کاريکاتور و تصويرسازي با توليد اثر هنري با يکديگر رقابت مي‌کنند و در پايان جشنواره برگزيدگان معرفي مي‌شوند. در اين جشنواره ۲۷ هنرمند شاخص مسؤوليت کارگاه‌ها و داوري را در رشته‌هاي ۹ گانه برعهده دارند.
بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان براي هنرمندان جوان ۱۵ تا ۲۴ سال از سوي دفتر هنرهاي تجسمي با همکاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها ۱۶ تا ۱۹ شهريورماه جاري در دانشگاه هنر نيشابور برگزار مي‌شود.
علي شيرازي و صداقت جباري در رشته خوشنويسي، رضا يساولي و سلينا پوريا در رشته نگارگري و محمدحسين عماد و جعفر نجيبي در رشته حجم، محمدعلي بني اسدي و مرتضي زاهدي در رشته تصويرسازي، بهرام عظيمي و جمال رحمتي در رشته کاريکاتور و اسماعيل عباسي و سيف‌الله صمديان در رشته عکاسي، داريوش حسيني و علي ذاکري در رشته طراحي، عبدالحميد پازوکي و رضا افسري در رشته نقاشي و کوروش قاضي‌مراد و بهرام کلهرنيا داوران بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان هستند. همچنين جواد نوبهار، مسوول کارگاه رشته طراحي، احمد وکيلي، مسؤول کارگاه نقاشي و محمدرضا دوست‌محمدي، مسوول کارگاه پوستر، حسين غلامي، مسوول کارگاه رشته خوشنويسي، عبدالله محرمي، مسوول کارگاه نگارگري و کورش گلناري، مسوول کارگاه حجم، علي خدايي، مسوول کارگاه رشته تصويرسازي، بهمن عبدي، مسوول کارگاه کاريکاتور و فرهاد سليماني، مسوول کارگاه عکاسي هستند که از ابتداي جشنواره با هنرمندان جوان همراهي مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن