تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواظب باشيم صندوق توسعه ملي به سرنوشت حساب ذخيره ارزي دچار نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۱ب.ظ)
نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با موج: مواظب باشيم صندوق توسعه ملي به سرنوشت حساب ذخيره ارزي دچار نشود موج - اشتباهي که در دولت گذشته انجام شد؛ اين بود که به محض فروش نفت بدون اين که منابع حاصل از فروش به بانک مرکزي واريز شود؛ بانک مرکزي معادل ريالي آن پول را در اختيار دولت قرار مي داد.
صفدر حسيني رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي صبح امروز با حضور در جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني با انتقاد شديد از عملکرد بانک مرکزي در هزينه‌کرد منابع صندوق توسعه ملي،بانک مرکزي را محرم خوبي براي پول‌هاي صندوق توسعه ملي ندانست. در اين خصوص علي محمد احمدي نايب رئيس دوم کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار موج اظهارات صفدري را تاييد و تصريح کرد: طبق قانون، بانک مرکزي بانکدار صندوق توسعه ملي است و منابع موجود در آن مربوط به کشور است و بنابراين حق برداشت از آن را ندارد. چنانچه اين کار را انجام دهد خلاف قانون بوده و بايد پاسخگو باشد.
احمدي افزود: البته در شرايط خاص با مصوبه دولت و اخذ تدابير ويژه اين کار مجاز است. مانند برداشت از صندوق جهت پرداخت سبد کالا که اوايل سال 93 انجام شد يا برداشت براي مديريت آب هاي مرزي که از سوي شوراي امنيت ملي يا نهادهاي فرادست تصميم گرفته شد تا منابعي از صندوق در اختيار بانک مرکزي قرار گيرد. در غير از اين موارد هر برداشت ديگري خلاف قانون محسوب مي شود.
اين نماينده مجلس افزود: من فکر نمي کنم دولت از منابع ارزي برداشت کرده باشد. اشتباهي که در دولت گذشته انجام شد؛ اين بود که به محض فروش نفت بدون اين که منابع حاصل از فروش به بانک مرکزي واريز شود؛ بانک مرکزي معادل ريالي آن پول را در اختيار دولت قرار مي داد و آن پول هزينه مي شد.
وي ادامه داد: اما دولت يازدهم به شکل صريح از اين موضوع اجتناب کرده است و من تا کنون موردي را نديده ام که دولت قبل از ورود منابع ارزي، معادل آن از بانک مرکزي ريال بگيرد. البته به غير از بحث 4.1 دهم ميليارد که دولت اعتقاد داشت که شرکت نکو، ساز و کارش به شکل متفاوتي بوده است. در اين خصوص اختلافاتي هم به وجود آمد و بعد از طرح در کميسيون بودجه آقاي سيف هم توضيحاتي در مجلس ارايه کرد.
وي با اشاره به ارزهاي آزاد شده به واسطه رفع تحريم ها گفت: البته ممکن است حدود 4 يا 5 ميليارد اين منابع جهت تملک اموال دولت پرداخت شده باشد. هر چند بايد ديد اين آزاد شدن به معناي انتقال منابع است يا به مفهوم آزاد شدن در بانک مبدا که طرف قرارداد ما بوده است.
احمدي در پاسخ به اينکه آيا ممکن است صندوق توسعه ملي به سرنوشت حساب ذخيره ارزي مبتلا شود يا خير؛ گفت: اشکال حساب ذخيره ارزي در اين بود که ما منابع را به طرح ها و پروژه هايي داديم که عمدتا داراي توجيه اقتصادي براي بازگشت نبودند اما اکنون بيم آن مي رود بانک مرکزي، منابع صندوق توسعه را بردارد و صرف پروژه هاي دولتي بکند. بنابراين اگر احتياط هاي لازم انجام نشود ممکن است همان فرايند تکرار شود با اين تفاوت که منابع حساب ذخيره ارزي را در اختيار بخش خصوصي گذاشتيم که توان بازپرداخت نداشتند.اما اکنون منابع صندوق توسعه ملي خرج طرح هاي دولتي مي شود که زمان بازپرداخت آن ها بلند مدت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن