تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813184402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت پيشگيري از دو قطبي سازي سياسي در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲ب.ظ)
ضرورت پيشگيري از دو قطبي سازي سياسي در جامعه موج - امسال که سال انتخابات و سال سياست داخلي است بايد رويکرد وحدت محور در جامعه نهادينه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، چندي پيش مطلبي از زبان وزير کشور خبرساز شد که برخي هم به آن انتقاد کردند. وزير کشور گفته بود که عمر اين دولت 8 ساله است. با اين حال وي در مصاحبه اخيرش گفته که شوخي کرده است.
وي گفته است: «اين موضوعي بود که در مصاحبه اي گفته شد و به من گفتند که نيمي از دولت تمام شده در اين مدت چه کار کرده ايد؟ که من با شوخي و خنده گفتم از کجا معلوم که نيمي از آن تمام شده اگر هشت سال باشد مي شود يک چهارم که اين شوخي بود و اتفاقاً رسانه ها هم امانت داري کردند و انعکاس آن با همين شکل انجام شد.»
متاسفانه عده اي از بيان وزير کشور برداشت سوء داشتند و سخناني هم پيرامون اين مساله گفته بودند که به نظر مي رسد با تکذيب رحماني فضلي جاي شبهه اي باقي نماند. با اين حال به نظر مي رسد که بيان چنين سخناني گونه اي از حساسيت سياسي را بين نخبگان صاحب نظر ايجاد مي کند. حساسيتي که به جا هم ممکن است باشد.
با اين حال اينکه دولتي دو دوره در رأس باشد يا نباشد هميشه محل صحبت عامه مردم و نخبگان بوده است. اينکه يک دولتمرد بخواهد نظر دهد چندان هم بد نيست. از آن گذشته نگاهي به تاريخ چند ساله ايران نشان مي دهد که هم به لحاظ ساختار شناسي سياسي و هم جامعه شناسي سياسي نگاه عمومي اين بوده که دولتي بايد براي اثبات عملکرد خود نزديک به 8 سال بر روي کار باشد. البته اين ديدگاه عموم است. حتي در ديگر کشورها هم به اين صورت است.
دکتر حسن اميني، کارشناس حوزه سياسي درباره اين موضوع به موج گفته است: «اينکه دولتي قرار باشد 8 سال بر روي کار باشد يا نباشد مبناي علمي ندارد؛ اما در حالت مي توان اينگونه گفت که دولت ها معمولا تمايل به ماندگاري در 8 سال را دارند. از لحاظ جامعه سناسي سياسي هم قدرت هميشه حرف اول را مي زده است.»
اميني به اين نکته اشاره کرده است که گفتمان سازي در جامعه و نوع گفتمان غالب بايد به نحوي باشد که موجب دو قطبي سازي نشود. اين ضرورتي که است که بايد تا زماني که برجام به نتيجه نهايي مي رسد دنبال شود.
وي گفته است: «البته اين به معناي نقد گفتماني نيست. به معني اين نيست که نبايد نخبگان يا دولتمردان اظهرا نظر کنند. به اين معني است که امسال که سال همدلي و همزباني است و پيش گويي يا پيش از موعد پرداختن به برخي مسايل باعث ايجاد شائبه در ذات سياسي جامعه خواهد شد.»
بنابراين به نظر مي آيد که امسال که سال انتخابات و سال سياست داخلي است بايد رويکرد وحدت محور در جامعه نهادينه شود و با تأسي به نامگذاري امسال سعي شود که از پراکنده گويي پرهيز شود؛ چرا که عده اي منتظر هستند که شخصي حرفي بزند و از آن حرف به نفع خود بهره برداري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن