تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819395986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخيره بذر سيب زميني در خزانه جهاني بذر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۸:۳۳ق.ظ)
ذخيره بذر سيب زميني در خزانه جهاني بذر موج - سازمان کشاورزي و خواروبار جهاني (فائو) اعلام کرد: گونه‌هاي مختلف بذر سيب زميني که يکي از مهم‌ترين بذرهاي اصلي جهان به شمار مي‌رود، براي آينده بسيار دور در خزانه جهاني بذر سوالبارد قطب شمال ذخيره شد.
به گزارش خبرگزاري موج، خزانه جهاني بذر سوالبارد، تسهيلات پشتيباني است که در لايه منجمد دايمي اعماق زمين، واقع در شمالي‌ترين مدار قطب شمال قرار دارد و هم اکنون بيش از 860 هزار بذر از سراسر جهان در آن نگهداري مي‌شوند.
عمليات اين ذخيره سازي که توسط بنياد جهاني تنوع بذر و دولت نروژ تامين اعتبار شده، پنجشنبه گذشته با حضور خوزه گرازيانو داسيلوا مديرکل فائو و نمايندگاني از کشورهاي نروژ، پرو و کاستاريکا که در زمينه حفظ بذر گونه‌هاي گياهي اصلي با يکديگر همکاري مي کنند، انجام شد.
مأموريت بنياد ياد شده، محافظت از تنوع بذر گياهان براي امنيت غذايي نسل کنوني و آينده است.
نمايندگان جوامع بومي آند که با همکاري هم، موسسه دي لا پاپا پراگ (معروف به پارک سيب زميني) را در کوسکو پرو تأسيس نموده‌اند، 750 بذر سيب زميني را در خزانه جهاني بذر ذخيره کردند.
اين بذرها نتيجه پروژه‌هاي مشترکي است که با حمايت معاهده بين المللي منابع ژنتيک گياهي فائو در زمينه غذا و کشاورزي اجرا شده است.
دانشمندان مرکز تحقيقات کشاورزي دانشگاه کاستاريکا نيز با همکاري کشاورزان اين کشور، گونه‌هاي مختلف بذر سيب زميني وحشي را به خزانه جهاني بذر سوالبارد که بزرگ‌ترين کلکسيون کشاورزي- تنوع زيستي جهان است، اضافه کردند.
سيب زميني که خاستگاه آن کوه‌هاي آند واقع در آمريکاي جنوبي است، قرن‌هاست که بيش از دو هزار گونه آن در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌هاي مختلف توسط کشاورزان آند پرورش داده مي شود.
سيب زميني هم اکنون سومين غذاي اصلي مردم جهان است و بيش از يک ميليار نفر هر روز از سيب زميني براي تغذيه استفاده مي کنند.
سيب زميني حاوي چربي کمي است، اما سرشار از پروتئين، کلسيم و ويتامين سي است.
علاوه بر اين، گونه‌هاي بسياري از سيب زميني‌هاي وحشي در منطقه اي که از اروگوئه واقع در جنوب شرقي آمريکاي جنوبي شروع مي شود و تا ايالت آريزوناي آمريکا ادامه دارد، مي‌رويند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن