تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترين مسجد در قاره اقيانوسيه به نام امام رضا (ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
بزرگ‌ترين مسجد در قاره اقيانوسيه به نام امام رضا (ع) است موج - باني اولين و تنها مسجد شيعيان قاره اقيانوسيه گفت: مسجد امام رضا (ع) در نيوزلند کانون وحدت مسلمانان قاره اقيانوسيه و منادي دعوت به اسلام براي مردمان دورترين قاره دنيا است.
به گزارش خبرگزاري موج، «فريدون صالحي»، باني تنها مسجد کشور نيوزلند و بزرگ‌ترين مسجد قاره اقيانوسيه، گفت: در کشور نيوزلند 45 هزار مسلمان زندگي مي‌کنند که از اين تعداد 15 هزار نفر شيعه هستند.
وي با بيان اين مطلب که تا دهه کرامت سال گذشته مسلمانان و شيعيان اين کشور بزرگ، مرکزي براي تجمعات مذهبي مانند نماز عيد فطر، شب‌هاي قدر و تاسوعا و عاشوراي حسيني نداشتند، افزود: کار ساخت اين مسجد منحصر به فرد از سال 1386 و پس از خريد زمين آن در شهر اوکلند نيوزلند آغاز و در سال گذشته در روز ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد.
وي با بيان اين که در ساخت اين مسجد از معماري اصيل اسلامي ايراني استفاده شده است، اظهار کرد: اين مسجد در دو طبقه شامل اتاق امام جماعت، کتابخانه امام رضا (عليه السلام)، مرکز اسلامي و مرکز پژوهش‌هاي امام رضا(عليه السلام)، اتاق نگهداري کودکان زير 7 سال به هنگام برگزاري مراسم، شبستان، دفتر مسجد و 30 پارکينگ اختصاصي ساخته شده است. همچنين 95 درصد از معماري مسجد بزرگ امام رضا (عليه السلام) در نيوزلند معماري اسلامي-ايراني است و در 5 درصد باقي مانده به ناچار از معماري مدرن بهره گرفته شده است.
لازم به يادآوري است؛ مسجد بزرگ امام رضا(ع) با مساحتي افزون بر 1771 مترمربع و بهره‌مندي از فضاهايي منحصر به فرد از جمله کتابخانه و مرکز اسلامي امام رضا(ع) و به کارگيري هنر ناب اسلامي و با صرف هزينه‌اي افزون بر يک و نيم ميليون دلار همزمان با دهه کرامت سال گذشته در شهر اوکلند نيوزلند افتتاح شد.
اين مسجد بزرگ که تنها مسجد شيعيان نيوزلند به شمار مي‌رود، با مشارکت مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دفتر مقام معظم رهبري ساخته شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن