تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819595366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده ازسموم مجازدر ۷۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استفاده ازسموم مجازدر ۷۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان استان‌ها > خوزستان - رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در راستای تولید محصول سالم آفات ۷۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان با مبارزه بیولوژیک و سموم مجاز کنترل می‌شود.

کیخسرو چنگلوایی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید محصول سالم و در ‌‌نهایت محصول ارگانیک است.
وی افزود: محصولات کشاورزی به دلیل اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند و از سویی برای اینکه بتوانند قابلیت صادرات به کشورهای خارجی داشته باشند باید به شکل سالم و بارعایت استاندارهای جهانی تولید شوند.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با بیان تفاوت محصول سالم و ارگانیک گفت: ما در خوزستان در وهله اول به دنبال تولید محصول سالم هستیم و محصول سالم محصولی است که سموم و کودهای شیمیایی در حد مجاز استفاده شده و بقایای این سموم نیز در حد قابل قبول باشد.
وی بیان کرد: برای این منظور در وهله اول به دنبال آگاه سازی تولیدکننده‌ها و مصرف کننده‌های محصولات کشاورزی در زمینه محصولات سالم هستیم.
چنگلوایی اظهار داشت: یکی از گام‌هایی که برای رسیدن به محصول سالم انجام داده‌ایم ترویج روشهای کشاورزی جایگزین روش‌های شیمیایی است و به این منظور دنبال ترویج روش‌های مبارزه فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی به جای شیمیایی هستیم.
وی گفت: این روش‌ها می‌تواند در کاهش سموم نقش مهمی داشته باشند و در این راستا با بهره گیری از روش‌های بیولوژیکی آفات 75 هزار هکتار از مزارع خوزستان را کنترل کردیم.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در روش بیولوژیکی از دشمن‌های طبیعی از جمله کفشدوزک‌ها، زنبور‌ها و فرمون‌ها استفاده می‌شود.
وی در تشریح سایر اقدامات جهادکشاورزی برای تولید محصول سالم گفت: سموم پرخطر را از چرخه تولید محصولات کشاورزی حذف کردیم و اگر نیاز جدی به این سموم باشد باید در دز کم و همچنین با دوره کارنس پایین استفاده شود.
چنگلوایی درباره محصولات تولیدی در خوزستان اظهار داشت: با اطمینان می‌شود گفت خرما، گندم، ذرت، نیشکر و مرکبات که محصولات اصلی خوزستان هستند به شکل سالم تولید می‌شود
وی گفت: این اقدامات اولیه برای رسیدن به محصول ارگانیک است که محصول ارگانیک محصولی است که همه چرخه‌های تولید آن در 3 سال بدون مصرف مواد شیمیایی صورت گیرد.

کلید واژه ها: استان خوزستان -




سه شنبه 3 شهریور 1394 - 12:00:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن