تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804777492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت «جاب سايت‌ها» به عنوان حلقه اتصال کارجويان و کارفرمايان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۵ب.ظ)
فعاليت «جاب سايت‌ها» به عنوان حلقه اتصال کارجويان و کارفرمايان موج - يک مقام مسوول در وزارت کار با تشريح جديدترين تاکتيک‌هاي اشتغال‌زايي در کشور براي حل بحران بيکاري فارغ‌التحصيلان گفت: فعاليت «جاب سايت‌ها» به عنوان حلقه اتصال کارجويان و کارفرمايان به‌ زودي آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از اتاق تعاون ايران، محمد اکبرنيا با بيان اين که از سياست‌هاي جديد وزارت کار درباره اشتغال، ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضاي نيروي کار است، گفت: به دلايل مختلف به ويژه در مورد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي زمينه ايجاد شغل در طول ساليان متمادي فراهم نشد و از سويي حمايت‌هاي مالي خانواده‌ها نيز باعث شد تا جوانان به ادامه تحصيل رو بياورند که اين مساله خود باعث شده که امروز کشور با خيل عظيمي از بيکاران فارغ‌التحصيل مواجه باشد.
اين مقام مسوول در وزارت کار اظهار داشت: هم اکنون در سطح تحصيلات ديپلم و فوق‌ديپلم و همچنين رده‌هاي پايين تحصيلي تعادل در عرضه و تقاضاي نيروي کار وجود دارد و مي‌توان گفت در اين حوزه مشکل بيکاري نيروي متقاضي کار تا حدود زيادي وجود ندارد.
اکبرنيا ادامه داد: در حال حاضر، حداقل در شهرهاي بزرگ تقاضا براي نيروي کار با تحصيلات پايين بيشتر از عرضه آن است و کارفرمايان به ديپلمه‌ها و افراد داراي مدرک تحصيلي فوق‌ديپلم نيازمند هستند، اما؛ متقاضي کافي کار در اين بخش وجود ندارد.
وي خاطرنشان کرد: با وجود اين‌که خانواده‌ها، جوانانشان را به ادامه تحصيل تشويق کرده‌اند هم اکنون مشکل اصلي بيکاري در کشور، اشتغال فارغ‌التحصيلان کارشناسي به بالا است که اين موضوع نيز سياست‌گذاري‌هاي خاص خود را مي‌طلبد.
مدير کل دفتر هدايت نيروي کار و کاريابي‌هاي وزارت کار اظهار داشت: فارغ‌التحصيلان دانشگاهي متأسفانه با معضل بيکاري درگيرند و بايد در کشور سرمايه‌گذاري‌هاي مناسبي براي اشتغال‌زايي جوانان صورت گيرد و زمينه‌هاي اين کار در حال فراهم شدن است.
اکبرنيا با مثبت توصيف کردن روند رشد اقتصادي کشور گفت: اميدواريم با توافقات هسته‌اي صورت گرفته رونق در بازار کار ايران ايجاد شود و دستگاه‌ها نيز با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي از اشتغال جوانان حمايت کنند.
وي سياست‌گذاري در حوزه بازار داخلي بر مبناي توليدات ملي را از راهکارهاي ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي برشمرد و افزود: در کنار اين موضوع، سياست‌گذاري‌هايي نيز از طريق ۸۰۰ بنگاه کاريابي داخلي به منظور تعادل بخشي به عرضه و تقاضاي نيروي کار صورت مي‌گيرد.
اين مقام مسوول در وزارت کار با اشاره به اين که متأسفانه به دليل رکود بازار کار کاريابي‌هاي داخلي هم اکنون از فعاليت مناسبي برخوردار نيستند، بيان کرد: در اين باره برنامه توانمندسازي دفاتر کاريابي و ايجاد ارتباط مؤثر و آشنايي با قوانين کار براي اين دفاتر در دستور کار قرار دارد.
اکبرنيا با تأکيد بر پيشرفت فضاي مجازي و تغيير رويکرد فعاليت کاريابي‌ها در اين بخش تصريح کرد: کاريابي‌ها بايد سايت‌هاي اطلاع‌رساني الکترونيکي داشته باشند و دستورالعملي نيز به زودي در اين باره ابلاغ خواهد شد و از اين طريق فعاليت «Job Site»ها نيز در بازار کار شکل خواهد گرفت.
مديرکل دفتر هدايت نيروي کار و کاريابي‌هاي وزارت کار با بيان اين که اين سايت‌هاي شغلي بايد تقاضاهاي شغلي کارفرمايان را ثبت کنند و ارتباط موثري در اين بخش با کارجويان ايجاد شود، گفت: اکنون چند Job Site در حال راه‌اندازي است.
اين مقام مسوول در وزارت کار همچنين درباره اقدامات وزارت کار به منظور کاهش فشار ورود فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به بازار کار توضيح داد: در اين باره با وزارت علوم ارتباطاتي برقرار شده تا بتوانيم فشار نيروي متقاضي کار فارغ‌التحصيل دانشگاهي کشور را کاهش دهيم.
اکبرنيا با اشاره به سياست تعديل تعداد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به منظور متعادل‌سازي عرضه و تقاضاي نيروي کار اظهار داشت: جلساتي را در اين زمينه با آموزش عالي برگزار مي‌کنيم تا بتوانيم اطلاع‌رساني کافي در اين باره صورت دهيم.
وي همچنين از برنامه‌ريزي براي ايجاد سايت‌هاي شغلي دانشگاهي در کشور خبر داد و افزود: از اين طريق تلاش مي‌کنيم ارتباط بين دانشگاه با کارفرمايان را تقويت نماييم؛ به عبارتي ارتباط معناداري بين صنعت و دانشگاه برقرار شود.
اين مقام مسوول در وزارت کار با بيان اين مطلب که عدم انطباق بين نياز بازار کار و آموزش‌هاي دانشگاهي بايد از بين برود، به پتانسيل موجود در فني و حرفه‌اي اشاره کرد و گفت: طرح‌هاي ديگري مانند کارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي براي تجربه‌اندوزي در بازار کار در دستور کار است.
مديرکل دفتر هدايت نيروي کار و کاريابي‌هاي وزارت کار تصريح کرد: متأسفانه در حال حاضر، ارتباط لازم بين دانشگاه و بازار کار کشور وجود ندارد و اين بازار دچار مشکلاتي جدي در اين خصوص است، بنابراين در اين دوره، فني و حرفه‌اي مي‌تواند نقش تأثيرگذاري داشته باشد.
به گفته اکبرنيا، آموزش‌هاي دانشگاهي و همچنين فني و حرفه‌اي بايد متناسب با نياز روز بازار کار کشور باشد و امروز شرايطي براي جذب نيروهاي تئوري خوانده دانشگاهي در بازار کار وجود ندارد، حتي به دليل اشباع جذب نيرو در بخش دولتي، اين افراد نمي‌توانند در بدنه دولت نيز وارد شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن