تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805741419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سریع‌ترین مرسدس بنزهای تاریخ +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سریع‌ترین مرسدس بنزهای تاریخ +عکس
وقتی درباه خودروسازانی فکر می‌کنید که دو ویژگی بارز یعنی «عملکرد» و «تجمل» در محصولات‌شان خودنمایی می‌کند، تنها چند نام محدود تداعی می‌شود. در این مواقع ذهن ناخواسته به آلمان و برخی خودروسازان این کشور اروپایی معطوف می‌شود جایی که «سه بزرگ» یعنی آئودی، بی ام و و مرسدس بنز حاکم بلامنازع هستند.
به گزارش نامه نيوز ، طی کمتر از یک قرن گذشته، مرسدس بنز طیف متنوعی از خودروهای سدان و شاسی‌بلند را برای مردم سراسر جهان ساخته است. این خودروها تنوع قابل توجهی داشته به طوری که از خودروهای خانوادگی گرفته تا خودروهای ویژه پیست و فرمول یک، از تنوع چشمگیری برخوردارند. آنچه که این برند خودروساز را در سراسر جهان متفاوت کرده است، تلفیق هنرمندانه تجمل و عملکرد عالی است. با این حال اوج هنرنمایی مرسدس بنز را باید در دوره همکاری آن با AMG و مک‌لارن دانست. درحقیقت آنهایی که از خودرو اطلاعات فنی دارند می‌دانند که منحصربفردترین خودروهای تاریخ بنز در دوره همکاری این سه گروه ارایه شده است.


در این گزارش خودروهای برتر بنز از حیث عملکرد معرفی شده است. این خودروها را باید سریع‌ترین بنزهای ساخته شده در تاریخ به شمار آورد. در این میان نقش AMG در بهبود عملکرد این خودروها ستودنی بوده است. بدون شک ارزش این خودروها تا آن حد است که تقریبا تمام مجموعه‌داران خودرو در سراسر جهان آرزوی داشتن یکی از آنها را در گاراژ خودروهای‌شان دارند. در دنیای هیجان‌انگیزی که تفاوت عملکرد خودروها تنها به یک یا دو دهم ثانیه معطوف می‌شود، فناوری و دقت به جزئیات حرف اول و آخر را می‌زند. آنچه که در این گزارش آمده رتبه‌بندی بهترین بنزهای ساخته شده در تاریخ از حیث شتاب اولیه یا همان صفر تا 100 است. ازآنجا که بنز در کلاس‌های مختلفی خودرو می‌سازد، از هر یک از این کلاس‌ها بهترین خودرو برگزیده شده است. همچنین در این گزینش خودروهای ویژه بنز برای رقابت‌های فرمول یک لحاظ نشده است چون در این صورت جایی برای سایر مدل‌ها باقی نمی‌گذاشتند.


SL550








کسانی که خودرو و بنز را به خوبی می‌شناسند با شنیدن نام SL550 با دقت بیشتری به آنچه که در ادامه گفته شده یا نمایش داده می‌شود توجه می‌کنند. عبارت SL مخفف «اسپرت» (sport) و «سبکی» (lightweight) است. در نگاه نخست جای هیچ شکی نیست که با محصول اسپرت تمام عیاری سر و کار داریم اما وقتی نوبت به وزن آن می‌رسد ابروها کمی بالا می‌رود. این خودرو 2 تن وزن دارد و به همین دلیل شاید بهتر باشد که در استفاده از عنوان «سبکی» دقت و تأمل بیشتری کنیم. کلاس SL از سال‌های دهه 50 پا به عرصه وجود گذاشت و در طول سال‌های گذشته خودروهای مختلف 6، 8 و 12 سیلندر در آن طراحی و ساخته شد. در این سال‌ها به جز تفاوت‌هایی که در عملکرد خودروها شاهد بودیم محصولاتی با مشخصات فنی فوق‌العاده نیز رونمایی شده است. SL550 مدل 2013 از جمله این محصولات است. این خودرو مجهز به موتور توربوشارژ دوقلوی 4/7 لیتری است که قدرت حیرت انگیز 429 اسب بخاری به خودرو می‌دهد. محصول دیدنی بنز از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت را تنها کمتر از 4 ثانیه طی می‌کند. بدون شک SL550 مدل 2013 را باید یکی از 10 بنز سریع دنیا به شمار آورد.


GT S








در دنیای خورو هرگاه صحبت از عنوان GT به میان می‌آید باید منتظر هنرنمایی خاصی از یک شرکت برتر خودروساز از جمله مرسدس بنز باشیم. یکی از سریع‌ترین بنزهای ساخته شده در تاریخ خودروسازی جهان GT S مرسدس بنز نام دارد که ساخت آن از سال 2014 آغاز شده است. از این رو می‌توان این خودرو را یکی از جوان‌ترین محصولات حال حاضر بنز به شمار آورد. این بنز دو در و سرنشینه از آنچنان شتاب و ساختار فوق آیرودینامیکی برخوردار است که براحتی می‌توان با رقبای سرسختی نظیر پورشه 911 رقابت کند. البته شاید برخی تصور کنند که این رقابت صرفا به سالن نمایشگاه‌های خودرو محدود می‌شود اما GT S مرسدس بنز نشان داده که در پیست، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این GT محصول خلاقانه همکاری بنز و AMG است. خودرو تنها اندکی بیش از 1/5 تن وزن دارد که در مقایسه با SL550 رکوردی امیدوارکننده به شمار می‌آید. در واقع کاسته شدن از گرم‌ها آنجا اهمیت خود را نشان می‌دهد که رتبه‌بندی خودروهای سرعتی جهان تنها در کسری از دهم ثانیه‌ها مشخص می‌شود و صد البته هر چه وزن خودرو کمتر باشد، شتاب بیشتری خواهد داشت. این خودرو از موتور قدرتمند 4 لیتری 8 سیلندری بهره می برد که به آن توان جالب توجه 500 اسب بخار می‌دهد. تنها کافی است نگاهی به فضای داخلی این خودرو انداخته شود تا متوجه شوید که منظور از الهام گرفتن از فضای داخلی هواپیما در ساخت خودرو یعنی چه! تمامی شاسی‌های مرتبط با عملکرد خودرو بر روی کنسول مرکزی آن تعبیه شده که شباهت زیادی به کنسول هدایت کننده هواپیماها دارد. مرسدس بنز رسما اعلام کرده که این خودرو صفر تا 100 را در 3/7 ثانیه طی می‌کند.


C63








بدون شک در خودرویی که از فن‌آوری موتورسیکلت‌های اسپرت و قدرتی نیز استفاده شده باشد با دنیایی از هیجان روبرو خواهیم شد. C63 از جمله این نوع خودروهاست که در زمره یکی از 10 محصول سرعتی تاریخ مرسدس بنز به شمار می‌آید. نخستین بار این شرکت خودروساز از محصول دیدنی خود در گرند پریکس فرمول یک آلمان رونمایی کرد. حتی اگر تاکنون این خودرو را از نزدیک نیز مشاهده نکرده باشید می‌پذیرید که با محصولی خاص روبرو خواهید بود، خودرویی که هیچ کس را ناامید نخواهد کرد. C63 تنها در مدل کوپه ارایه شده و مجهز به موتور 8 سیلندر با گنجایش 6/2 لیتر است که 510 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قطعا این سطح از توان خروجی برای باقی ماندن در کورس رقابت با هر خودروی اسپرت و سرعتی کفایت می‌کند. این خودرو بنا بر اعلام مرسدس بنز، صفر تا 100 را در 3/6 ثانیه طی می‌کند. در اینجا باز هم اثر هنرمندانه مهندسان AMG دیده می‌شود، جایی که بدنه خودرو ساختار فوق آیرودینامیکی داشته و در تلفیق با ساختار موتوری تقریبا جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد. بدون شک باید گفت C63 از آن دسته خودروهایی است که هر مجموعه داری آرزوی داشتنش را دارد.


SL63 AMG








علاقه‌مندان به سری SL مرسدس بنز اتفاقاتی که در دهه‌های 80 و 90 میلادی روی داد را به خوبی یاد دارند. در آن زمان مرسدس با  اعمال تغییراتی در محصولات این کلاس، خودروهایی تولید و روانه بازار کرد که یک ایراد اساسی داشتند و آن وزن زیاد خودرو بود. درحقیقت نسل ششم خودروهای بنز خیلی سنگین بودند و اگرچه موتوری قدرتمند نیز روی آنها سوار شده بود اما همچنان می‌شد سنگینی در حرکت‌شان را به خوبی مشاهده کرد. انتقادات به سرعت آغاز شد و طرفداران این برند خودروسازی از سراسر جهان خواستار اعمال تغییراتی در طراحی ساختاری و در نهایت کاسته شدن از وزن این کلاس خاص شدند. مهندسان مرسدس نیز به این خواسته پاسخ مثبت داده و به سرعت دست به کار شدند. SL63 AMG از جمله محصولات خاص مرسدس به شمار می‌آید که با انجام تغییرات مناسب، نه تنها سبکتر از قبل شد بلکه با شتاب بیشتر حرکت می‌کرد. این خودرو همچنان اندکی بیش از دو تن وزن دارد اما یادمان نرود که چند صد کیلو از وزن آن در خلال اعمال تغییرات بنیادین کاسته شد. نتیجه نهایی نیز همانی شد که علاقه‌مندان به بنز می‌خواستند: خودرویی سبکتر و در عین حال پرقدرت‌تر. طراحان مرسدس موتور 6/2 لیتری آن را کنار گذاشته و به سراغ فناوری تزریق مستقیم رفتند. آنها موتور 5/5 لیتری توربوشارژ 8 سیلندری را بر روی این خودرو سوار کردند. SL63 AMG با این موتور جدید جانی تازه گرفته و 530 اسب بخار هم قدرت دارد.


SL65 AMG








باز هم یک خودروی خاص و تاریخی از مرسدس بنز و باز هم یک SL دیگر. انگار این کلاس در میان تمام محصولات مرسدس بنز چیزی متفاوت است. اما این خودرو هم مانند SL63 AMG وزن قابل توجهی داشت، یعنی چیزی در حدود 2020 کیلوگرم. اینجا صحبت از SL65 AMG است، خودرویی خاص با قابلیت‌های حرکتی و فنی دیدنی که موجب شده تا به انتخاب بسیاری از مجلات و نشریات تخصصی خودرو در زمره 10 خودروی سرعتی ساخته شده در تاریخ مرسدس بنز قرار گیرد. مهندسان مرسدس با موفقیتی که در اصلاح ساختاری SL63 AMG نصیب‌شان شد، SL65 AMG را بازطراحی کرده و با به کارگیری فیبرکربنی در بخش‌های مختلف آن، نسخه متفاوتی تولید کردند که وزن به مراتب کمتری دارد. نگاهی به اطلاعات آماری که از سوی مرسدس منتشر شده نشان می‌دهد این نسخه جدید در قیاس با مدل قبلی حدود 250 کیلوگرم سبکتر شده است. SL65 AMG مجهز به موتور 6 لیتری توربوشارژ 12 سیلندری است و با قدرت قابل توجهی که از موتور می‌گیرد، صفر تا 100 را در 3.4 ثانیه طی می‌کند، رکوردی منحصربفرد در کلاس SL مرسدس بنزها.


SLR McLaren








قرار نیست تنها خودروهای محصول همکاری مرسدس و AMG در زمره برترین و سریع‌ترین خودروهای ساخته شده در تاریخ این برند خودروساز معرفی شود. مک لارن یکی از همکاران همیشگی مرسدس بوده است که نتیجه این همکاری تولید SLR McLaren بوده است. عبارت مخفف SLR بیان کننده «اسپرت، سبک و سرعتی» است. تلفیق این سه مفهوم تداعی‌کننده طراحی و تولید خودرویی فوق‌العاده است. قابلیت‌های فنی این خودرو در بالاترین سطح ممکن بوده تا آنجا که از آن به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین خودروهای ساخته شده نه تنها در مرسدس بلکه در جهان یاد می‌شود. تازه‌ترین نسخه این خودرو بدون سقف و شیشه جلوست و نسبت به مدل قبلی نزدیک به 200 کیلوگرم سبکتر است. موتور SLR McLaren از نوع 8 سیلندر با 5/5 لیتر گنجایش است که 640 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از دید بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، SLR McLaren در رقابت با برندهای خودروساز چیزی کم نخواهد داشت.


E63 AMG S








تصور کنید موتور تیونینگ شده AMG را برداشته و در دل یک مرسدس کار گذاشته‌اید. نتیجه این ابتکارعمل دستیابی به خودرویی منحصربفرد است و آن یعنی E63 AMG S. زمانی که این خودرو برای نخستین بار به دنیا معرفی شد صفر تا 100 را در 3/5 ثانیه طی می‌کرد. این رکورد اگرچه دستاوردی بزرگ در صنعت خودروسازی محسوب می‌شد اما گویا مهندسان مرسدس به این هم راضی نبوده و رکوردهایی بهتر را جستجو می‌کردند. آنها که به دهم ثانیه‌ها فکر می‌کردند در نهایت هم موفق شدند: صفر تا 100 در 3/3 و 3/2 ثانیه. موتور توربوشارژ دوقلوی این خودرو 5/5 لیتر گنجایش داشته و توان چشمگیر 577 اسب بخاری تولید می‌کند.


منبع: صبحانه آنلاین


۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن