تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820338040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور شرکت‌هاي خارجي در ايران به سود اقتصاد کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
حضور شرکت‌هاي خارجي در ايران به سود اقتصاد کشور است موج - عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اين که حضور شرکت‌هاي خارجي در ايران به سود اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي خارجي در کشور موجب ارتقاي سطح اجرايي و افزايش سرعت پيشرفت پروژه‌هاي عمراني در وزارت راه و شهرسازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مؤيد حسيني‌صدر، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس، با بيان اين که پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي قابليت جذب سرمايه‌گذاري بالايي دارند، گفت: اميدواريم با برطرف شدن تحريم‌ها اتفاقات خوبي در اين وزارتخانه رخ دهد.
مويد حسيني‌صدر، با بيان اين که حضور شرکت‌هاي خارجي در ايران به سود اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي خارجي در کشور موجب ارتقاي سطح اجرايي و افزايش سرعت پيشرفت پروژه‌هاي عمراني در وزارت راه و شهرسازي مي‌شود.
نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي انتقال تجربه را يکي ديگر از مزيت‌هاي ورود شرکت‌هاي خارجي به ايران برشمرد و افزود: امروزه در دنيا اجراي پروژه‌هاي عمراني از قبيل پل‌ها٬ تونل٬ تقاطع‌هاي چند سطحي و راه‌آهن پيشرفت‌هاي شگفت‌انگيزي داشته‌اند.
وي با تأکيد بر اين که ورود شرکت‌هاي درجه يک دنيا در عرصه شهرسازي و عمراني به ايران امتياز بسيار خوبي به شمار مي‌آيد، ادامه داد: علاوه بر ورود اين شرکت‌ها با توجه به توافق هسته‌اي، وزارتخانه‌ها بايد بسته‌هاي سرمايه‌گذاري خود را براي ارائه به اين شرکت‌ها آماده کنند.
حسيني‌صدر درباره اين که معاونت برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازي مسوول مذاکره و ارائه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري به شرکت‌هاي خارجي بوده و طرف خارجي با يک متولي مشخص و پيشنهاد روشن مواجه مي‌شوند، گفت: اين اقدام وزارت راه و شهرسازي جاي تقدير و تشکر دارد؛ چراکه ارائه برنامه مشخص به سرمايه‌گذاران خارجي زمينه‌هاي همکاري‌هاي دو جانبه را فراهم مي‌کند.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين که سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي بسته‌ها و پيشنهاد‌هاي سرمايه‌گذاري خود را براي سرمايه‌گذاران خارجي آماده و تدوين کرده‌اند هم نکته بسيار مثبتي به شمار مي‌آيد و از اين فرصت بايد به بهترين نحو استفاده کرد.
وي با بيان اين که وزارت راه و شهرسازي افزود: اين سرمايه‌گذاري‌ها در هر چهار شاخه حمل‌ونقل جاده‌اي، ريلي، هوايي و دريايي مي‌تواند صورت گيرد و اولويت بايد با جاده‌هاي منتهي به مرزها، شبکه ريلي کشور، راه‌اندازي قطارهاي سريع‌السير و تأمين ناوگان هواپيمايي کشور باشد.
حسيني‌صدر با اشاره به اين که هزينه حمل بار با قطار يک پنجم هزينه حمل آن در شبکه جاده‌اي بوده سرمايه‌گذاري در اين حوزه را ضروري برشمرد و درباره استقبال شرکت فرانسوي ADP براي سرمايه‌گذاري در ساخت ترمينال «ايران‌شهر» و بازسازي و توسعه ترمينال يک فرودگاه امام (ره) گفت: در حوزه هوايي نيز ايران به دليل موقعيت جغرافيايي و استراتژيک خود پتانسيل بالايي دارد و مي‌تواند در منطقه نقش بسزايي را ايفا کند به طوري که بخشي از ازدحام فرودگاه‌هاي دبي و استانبول به تهران و فرودگاه امام خميني (ره) منتقل شود.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: با توجه به وسعت کشورمان مي‌توانيم خيلي سريع با مشارکت طرف‌هاي خارجي فرودگاه مدرني براي پروازهاي خارجي و پروازهاي دوم از کشورهاي منطقه داشته باشيم و اين مساله مي‌تواند براي کشور نيز بسيار سوده باشد. درمجموع وزارت راه و شهرسازي وزارتخانه‌اي است که قابليت جذب سرمايه‌گذاري بالايي دارد و اميدواريم با برطرف شدن تحريم‌ها اتفاقات خوبي در اين وزارتخانه روي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن